• Arvindan

BF Juni 2026 💕

Har väntat på en junitråd men är otålig så nu öppnar jag en 😊

Äntligen plussat efter att ha försökt bli gravid i 3,5 år. Har en femårig dotter som kom till naturligt och utan svårigheter. När vi nu försökt med syskon upptäcks att jag inte ägglossar pga PCO. Stimulering med tabletter och letrozol leder till ett plus i april förra året som visade sig vara ett utomkvedshavandeskap. Nu startade vi upp IVF i september och plusset visade sig i vecka 3+6. Nu är vi på 4+2 och hoppas det fortsätter hela vägen. BF 250609. Någon annan som har plussat och vill följas åt?

• Svar på tråden BF Juni 2026 💕
  • Allaredan
    lillemmy skrev 2025-11-04 09:34:36 följande:

Hej, tänkte bara uppdatera er, jag var på ultraljud idag där man kunde se en bebis som motsvarade vecka 8+3 med synligt pickande hjärta, nu håller jag tummarna på att detta går vägen och jag är så tacksam över att ja fick se att allt såg bra ut just nu 🥹🥰 önskar er alla samma lycka ❤️

Åh jag har tänkt på dig, vad glad jag blir över att det ser bra ut! ❤️ Och det ger mig hopp att försvinnande illamående inte behöver betyda något dåligt.
  • lillemmy
    Anonym (Daisy) skrev 2025-11-04 11:52:29 följande:
    Grattis, vad skönt då kan du slappna av nu! 😀
    Önskar att ja kunde känna Så men de kan ja verkligen inte , men det känns väldigt bra och ja är tacksam över att det ser bra ut idag 💕
  • lillemmy
    Allaredan skrev 2025-11-04 12:27:09 följande:
    Åh jag har tänkt på dig, vad glad jag blir över att det ser bra ut! ❤️ Och det ger mig hopp att försvinnande illamående inte behöver betyda något dåligt.
    Ja verkligen det känns väldigt bra ❤️ 
  • Anonym (Tredje)

7+4 idag. Alltså illamåendet får gärna försvinna  nu. Har inte alls haft illamående med grabbarna. Mat har varit så gott och jag var hungrig hela tiden. Nu inget med protein alls. Sallad är bra, saft Soppa ännu bättre. Så hungrig men kan inte äta. Tycker synd om pojkarna som bara får Skit at hemma just nu 😅

• lunyum

Var hos BM för inskrivning igår! Fick tid för KUB i slutet av vecka 13 någon dag innan jul på en dag där jag vet att det kommer vara helt omöjligt att komma ifrån jobbet i och med att nästan alla ska vara lediga då och min man dessutom är bortrest, så jag kommer mest troligt få boka om det till efter nyår. Då känns det plötsligt så sjukt sent? Är det något allvarligt fel på fostret vill jag veta det så tidigt som möjligt. Kanske är det ändå värt att betala 7000 kr för att göra NIPT privat i vecka 11? 

• Anonym (Nono)
    lunyum skrev 2025-11-04 17:00:51 följande:

Var hos BM för inskrivning igår! Fick tid för KUB i slutet av vecka 13 någon dag innan jul på en dag där jag vet att det kommer vara helt omöjligt att komma ifrån jobbet i och med att nästan alla ska vara lediga då och min man dessutom är bortrest, så jag kommer mest troligt få boka om det till efter nyår. Då känns det plötsligt så sjukt sent? Är det något allvarligt fel på fostret vill jag veta det så tidigt som möjligt. Kanske är det ändå värt att betala 7000 kr för att göra NIPT privat i vecka 11? 

Optimal tid för kub är 12+4 till 13+6. Men kanske kan du få dagen innan din tid. Det går göra tidigare än slutet på v13 men de vill gärna lägga det mot slutet v13 till v 14.
    ring och hör vilka alternativ som kan finnas ☺️
  • lunyum
    Anonym (Nono) skrev 2025-11-04 17:40:14 följande:
    Optimal tid för kub är 12+4 till 13+6. Men kanske kan du få dagen innan din tid. Det går göra tidigare än slutet på v13 men de vill gärna lägga det mot slutet v13 till v 14.
    ring och hör vilka alternativ som kan finnas ☺️
    Vad bra att veta hur spannet ser ut! Himla typiskt att hela den veckan är julveckan för min del. Det känns svårt att få till! 
  • Anonym (Nono)
    lunyum skrev 2025-11-04 21:12:12 följande:
    Vad bra att veta hur spannet ser ut! Himla typiskt att hela den veckan är julveckan för min del. Det känns svårt att få till! 
    Går att göra tidigare också, så ring direkt och se om de har någon tid som kan passa när det funkar 🥰
  • lunyum
    Anonym (Nono) skrev 2025-11-04 21:23:25 följande:
    Går att göra tidigare också, så ring direkt och se om de har någon tid som kan passa när det funkar 🥰
    Jag fick lite knorrande en tid i 12+2 trots allt! Utifrån när jag tror att jag hade ägglossning borde jag ?egentligen? vara 12+3 då vilket känns som att det borde funka utan problem. Tack för hjälpen med info! 
  • Anonym (Tredje)

Tidigt ultraljud idag pga tidigare MA.
    Lilla hjärtat slår och hon trodde vi var 7+6 el 8+0 istället för 7+5. Känns bra då jag var bakåt flyttad en vecka med sista MA i samma vecka ❤️

Svar på tråden BF Juni 2026 💕