• Arvindan

BF Juni 2026 💕

Har väntat på en junitråd men är otålig så nu öppnar jag en 😊

Äntligen plussat efter att ha försökt bli gravid i 3,5 år. Har en femårig dotter som kom till naturligt och utan svårigheter. När vi nu försökt med syskon upptäcks att jag inte ägglossar pga PCO. Stimulering med tabletter och letrozol leder till ett plus i april förra året som visade sig vara ett utomkvedshavandeskap. Nu startade vi upp IVF i september och plusset visade sig i vecka 3+6. Nu är vi på 4+2 och hoppas det fortsätter hela vägen. BF 250609. Någon annan som har plussat och vill följas åt?

• Svar på tråden BF Juni 2026 💕
  • lillemmy
    Anonym (Tredje) skrev 2025-12-02 14:31:23 följande:

Precis fått svar på nipt. Inget avvikande utan bebis är frisk. 

Kommer fortsätta med ett tabu ämne. 
    Besvikelse över kön. Har två pojkar sedan innan som jag älskar mest av allt. Har mått sååå annorlunda med illamående och kräkningar. Vid nipt sa bm att det såg ut som en flicka. Medveten att det kan ändras. 
    Fick idag veta att det är ytterligare en pojke. Varför kan jag inte få en ynka flicka? Vill så gärna ha en med de fina kläderna, borsta håret och se dra runt med dockor. 
    Och jag vet att det är många som blir arg på mig för det finns alltid dom som har det sämre. Känner mig så besviken just nu. 

Först av allt, stort grattis att bebis är frisk☺️ sedan till det andra , det är helt okej att känna som du gör. det måste man få känna 💕
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (Lizzi) skrev 2025-12-02 16:39:36 följande:
    Du är inte ensam i de känslorna, jag har två pojkar sen innan och har verkligen ingen som helst önskan om en tjej. Tvärtom, Jag hoppas verkligen på en liten pojke till. Är rädd för hur jag kommer känna om det inte är det.. Detta är väldigt tabu belagda känslor som man absolut inte kan prata om känns de som :/
    Det är alltid skönt när man vet att det finns fler. Tack. 
    Önskar verkligen att jag inte kände så här. Har de mest fantastiska pojkarna som finns men drömmen om en liten flicka är så stor. Detta blir dock vårt sista barn så det kommer inte hända för mig. Går runt och tänker att de måste gett fel provsvar till mig. 

Kommer ni ta reda på eller får det bli en överraskning? Hoppas på en pojke för din skull ❤️
  • Anonym (Tredje)
    lillemmy skrev 2025-12-02 16:45:18 följande:
    Först av allt, stort grattis att bebis är frisk☺️ sedan till det andra , det är helt okej att känna som du gör. det måste man få känna 💕
    Tack. Det viktiga är verkligen att bebis är frisk speciellt nu när jag är 39 år. Men sista gången jag är gravid och hade verkligen önskat en flicka. Allt blir bättre när man får prata om saker ❤️
  • lillemmy
    Anonym (Tredje) skrev 2025-12-02 18:29:40 följande:
    Tack. Det viktiga är verkligen att bebis är frisk speciellt nu när jag är 39 år. Men sista gången jag är gravid och hade verkligen önskat en flicka. Allt blir bättre när man får prata om saker ❤️
    Exakt det är jätte viktigt att få känna och säga det man känner ❤️ jag har också tagit reda på kön men har ju då inte fått svaret än så de ska bli spännande 😊 
  • Anonym (Lizzi)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-12-02 18:28:23 följande:
    Önskar verkligen att jag inte kände så här. Har de mest fantastiska pojkarna som finns men drömmen om en liten flicka är så stor. Detta blir dock vårt sista barn så det kommer inte hända för mig. Går runt och tänker att de måste gett fel provsvar till mig. 

Kommer ni ta reda på eller får det bli en överraskning? Hoppas på en pojke för din skull ❤️
    Visst är det skönt att veta att de finns fler. Pojken du väntar kommer säkerligen också bli helt fantastisk! 

Jag ska göra nipt på måndag, och då kommer vi också ta reda på könet. Väldigt spänt och läskigt, många tankar snurrar inför det. Tack så mycket ❤️
  • Granen123

Du är verkligen inte ensam om dina tankar och känslor ❤️❤️

Har en pojke sedan innan och är helt inställd på att det blir en pojke till. Delvis för att det enbart fötts killar på pappans sida, alltså enbart pojkar i generationer. Det är bara pojkkusiner på pappans sida, 3 stycken nu inom loppet av 2 år. Kommer hinna blir en 4:e till snart med vår andra, ställer in mig på en pojke till. Skulle jag få önska förutom självklart ett friskt barn så drömmer jag om en flicka, en dotter. Men vi ska inte ta reda på könet denna gång. Det ska få bli en överraskning. Men jag har mentalt ställt in mig så hårt redan på att det är en pojke så skulle det mot alla odds komma en flicka skulle det blir världens chock och överraskning 😄

Alltid skönt att bolla med andra ❤️ Du är inte ensam <3

Anonym (Tredje) skrev 2025-12-02 18:28:23 följande:

• Skumbanan01
    Anonym (Tredje) skrev 2025-12-02 14:31:23 följande:

Precis fått svar på nipt. Inget avvikande utan bebis är frisk. 

Kommer fortsätta med ett tabu ämne. 
    Besvikelse över kön. Har två pojkar sedan innan som jag älskar mest av allt. Har mått sååå annorlunda med illamående och kräkningar. Vid nipt sa bm att det såg ut som en flicka. Medveten att det kan ändras. 
    Fick idag veta att det är ytterligare en pojke. Varför kan jag inte få en ynka flicka? Vill så gärna ha en med de fina kläderna, borsta håret och se dra runt med dockor. 
    Och jag vet att det är många som blir arg på mig för det finns alltid dom som har det sämre. Känner mig så besviken just nu. 

Hej
    Jag har bf 7e juli så tillhör egentligen inte denna grupp men brukar läsa tråden ibland ändå.
    Såg ditt inlägg och jag förstår till 100% hur du känner. Jag har två pojkar och väntar vårt 3e barn nu, en överraskningsbebis som inte var planerad. Jag försöker ställa mig in på en pojke till för det är tydligen det vi får känns det som. Men när jag väntade 2an och som jag då trodde skulle vara vårt sista barn så önskade jag med allt jag hade att det skulle vara en flicka, bröt ihop efter rul när vi fick veta att det var en till pojke och med det en massa skuld och skam känslor.
    Jag trodde till och med att jag inte skulle älska min bebis om det inte var en flicka som kom, så blev det ju såklart inte å han är det finaste som finns.
    Men jag gick till en kurator också för att få ventilera och sortera i alla känslor.
    Det blev ett långt inlägg nu men ville verkligen visa att du inte är ensam och vi är fler som förstår hur du känner.
  • Anonym (Tredje)
    Skumbanan01 skrev 2025-12-03 15:15:30 följande:
    Hej
    Jag har bf 7e juli så tillhör egentligen inte denna grupp men brukar läsa tråden ibland ändå.
    Såg ditt inlägg och jag förstår till 100% hur du känner. Jag har två pojkar och väntar vårt 3e barn nu, en överraskningsbebis som inte var planerad. Jag försöker ställa mig in på en pojke till för det är tydligen det vi får känns det som. Men när jag väntade 2an och som jag då trodde skulle vara vårt sista barn så önskade jag med allt jag hade att det skulle vara en flicka, bröt ihop efter rul när vi fick veta att det var en till pojke och med det en massa skuld och skam känslor.
    Jag trodde till och med att jag inte skulle älska min bebis om det inte var en flicka som kom, så blev det ju såklart inte å han är det finaste som finns.
    Men jag gick till en kurator också för att få ventilera och sortera i alla känslor.
    Det blev ett långt inlägg nu men ville verkligen visa att du inte är ensam och vi är fler som förstår hur du känner.
    Tack ❤️
    Jag känner igen de där. Förra graviditeten tog vi aldrig reda på vad det var och hade förhoppningen hela graviditeten att det var en flicka. Ut kom vår lilla pojke och besvikelsen var total. Att vänta till förlossningen rekommenderar jag inte om man hoppas på ett specifikt kön. Just nu hoppas jag bara att de sett fel på nipt. Att några celler är kvar från pojkarna typ. 
    Lycka till och jag hoppas du får din flicka ❤️
  • Granen123

Åh jag förstår <3 jag vill hoppas och tro att min gedigna säkerhet om att det här redan är en pojke, jag har visualiserat det så hårt redan innan jag blev gravid och så mycket att något annat skulle komma som en total chock. Blir jätteglad för en pojke, en lillebror åt min stora pojke 🥰 samtidigt som det finns en inre dröm om att nångång få en dotter. Vill ändå hoppas och tro att jag inte ska känna besvikelse när jag får upp barnet på bröstet i samband med förlossningen, just eftersom jag är så in i bomben inställd redan på att det är en pojke 🥰

• lillemmy

Hej, tänkte uppdatera er då jag fick svaret på NIPT idag , allt såg fint ut och jag ska få en till pojke 👦 🥰 

Svar på tråden BF Juni 2026 &#x1F495;