• Arvindan

BF Juni 2026 💕

Har väntat på en junitråd men är otålig så nu öppnar jag en 😊

Äntligen plussat efter att ha försökt bli gravid i 3,5 år. Har en femårig dotter som kom till naturligt och utan svårigheter. När vi nu försökt med syskon upptäcks att jag inte ägglossar pga PCO. Stimulering med tabletter och letrozol leder till ett plus i april förra året som visade sig vara ett utomkvedshavandeskap. Nu startade vi upp IVF i september och plusset visade sig i vecka 3+6. Nu är vi på 4+2 och hoppas det fortsätter hela vägen. BF 250609. Någon annan som har plussat och vill följas åt?

• Svar på tråden BF Juni 2026 💕
  • Anonym (Sad)
    Anonym (Nono) skrev 2025-10-28 21:34:06 följande:

Nej det gör man inte! Vården i Sverige är i princip gratis så att de gånger det inte finns medicinska skäl får man söka privat och betala själv. Hon får ju kanske en tid efter kontakten på torsdag. 

Om man på riktigt står inför ett utomhavandeskap kan det gälla liv och död. Ska då någon som låtsas ha samma symptom öka väntetiden för den som är i verklig fara?

Vi är många som haft blödningar i graviditet och visst är det oroligt men det är det även utan blödningar. 

Absolut om de finns privata ultraljud så ska man absolut göra som du säger men det finns många städer eller områden i Sverige som inte erbjuder privata ultraljud, vården i Sverige är absolut i princip gratis men det innebär fortfarande inte att kvinnovården får vara hur dålig som helst.
  • LLW
    Anonym (BFjuni) skrev 2025-10-28 22:31:04 följande:

Jag fick reda på igår att vi väntar tvillingar. Är i chock och jätteorolig.. 

Wow! vilken chock det måste vara. Har du barn sedan tidigare? 
  • Anonym (Nono)

Såklart önskar man att det fanns mer resurser men att avvakta och återkomma torsdag är också en vårdplan av ett icke akut ärende. Det är så stor andel som har blödningar, med båda utfallen och det är inte ett akut tillstånd. Därför så får man i första hand avvakta och se hur det utvecklar sig. 
    Hoppas såklart det blir många junibebisar ❤️

Anonym (Sad) skrev 2025-10-29 06:31:42 följande:
    Absolut om de finns privata ultraljud så ska man absolut göra som du säger men det finns många städer eller områden i Sverige som inte erbjuder privata ultraljud, vården i Sverige är absolut i princip gratis men det innebär fortfarande inte att kvinnovården får vara hur dålig som helst.
  • Anonym (Daisy)

Var på VUL idag i v 6+6 och var i chock när vi fick se ett tickande hjärta och en graviditet som såg normal ut, mätte till vecka 6+5. Var så säker på att det avstannat. Är såklart jätteglad men kan inte riktigt ta in det och vågar inte lita på det efter både långsam hcg-ökning och blödning i förra veckan.

• Anonym (C)
    Anonym (BFjuni) skrev 2025-10-28 22:31:04 följande:

Jag fick reda på igår att vi väntar tvillingar. Är i chock och jätteorolig.. 

Wow vad häftigt! Kan tänka mig att det är en skräckblandad förtjusning. ❤️ Vilken vecka är du i?
  • Anonym (C)
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-29 09:38:02 följande:

Var på VUL idag i v 6+6 och var i chock när vi fick se ett tickande hjärta och en graviditet som såg normal ut, mätte till vecka 6+5. Var så säker på att det avstannat. Är såklart jätteglad men kan inte riktigt ta in det och vågar inte lita på det efter både långsam hcg-ökning och blödning i förra veckan.

Stort grattis! ❤️ Allt känns verkligen så skört nu i början. Men just nu ser ju allt bra ut, så försök att njuta just nu. Jag har själv ett MA i bagaget som spökar mycket hos mig just nu, så jag förstår hur du känner. ❤️
  • Anonym (Daisy)
    Anonym (C) skrev 2025-10-29 10:05:27 följande:
    Stort grattis! ❤️ Allt känns verkligen så skört nu i början. Men just nu ser ju allt bra ut, så försök att njuta just nu. Jag har själv ett MA i bagaget som spökar mycket hos mig just nu, så jag förstår hur du känner. ❤️
    Tack! Har haft 9 missfall tidigare och detta är första gången vi sett hjärtslag ❤️
  • lillemmy

Så himla glad för din skull , jag hoppas själv på samma lyckliga utgång men börjar bli mer och mer rädd för MA. håller tummarna för dig fortsatt 🙏
  • LLW

Åh förstår dina blandade känslor! Men just NU är allt okej! Det finns ett litet hjärta där inne som slår precis som det ska <3 försök och koppla bort det negativa iallafall idag, för du är gravid och den lille mår bra! Unna dig själv en dag av glädje! 
  • Anonym (C)
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-29 10:12:49 följande:
    Tack! Har haft 9 missfall tidigare och detta är första gången vi sett hjärtslag ❤️
    Hoppas verkligen att det är er tur nu då ❤️❤️❤️❤️
Svar på tråden BF Juni 2026 &#x1F495;