• Arvindan

BF Juni 2026 💕

Har väntat på en junitråd men är otålig så nu öppnar jag en 😊

Äntligen plussat efter att ha försökt bli gravid i 3,5 år. Har en femårig dotter som kom till naturligt och utan svårigheter. När vi nu försökt med syskon upptäcks att jag inte ägglossar pga PCO. Stimulering med tabletter och letrozol leder till ett plus i april förra året som visade sig vara ett utomkvedshavandeskap. Nu startade vi upp IVF i september och plusset visade sig i vecka 3+6. Nu är vi på 4+2 och hoppas det fortsätter hela vägen. BF 250609. Någon annan som har plussat och vill följas åt?

• Svar på tråden BF Juni 2026 💕
  • Anonym (Daisy)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-11-05 09:12:48 följande:

Tidigt ultraljud idag pga tidigare MA.
    Lilla hjärtat slår och hon trodde vi var 7+6 el 8+0 istället för 7+5. Känns bra då jag var bakåt flyttad en vecka med sista MA i samma vecka ❤️
    ååh vad skönt, grattis!!
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (Daisy) skrev 2025-11-05 10:44:49 följande:
    ååh vad skönt, grattis!!
    Tack! ❤️
  • CS12

God morgon, läst ikapp och gratulerar alla som fått goda nyheter under era läkarbesök och beklagar för de som det inte gått lika väl för. Jag vet inte vilken skara jag kommer att tillhöra, känner mig så skeptisk. Har tid för KUB den 9 december och känns som en evighet så bokat in ett privat på måndag för litar inte alls på att saker utvecklas som det skall. Symptomen har avtagit förutom bröstvårtorna och tröttheten. Hade så mkt mol i början och nu i stort sett inget - väldigt sällan och känner mig ofta tom och ogravid? Historiken med MA och min ålder (42) hjälper inte mitt huvud. Inga tips eller någon att tala med har man fått heller, ?allt är normalt i dagsläget och inga garantier finns? är trösten man fått. Gud vad tiden sniglar sig fram.

• Anonym (C)

Idag har jag varit på inskrivning på spec-mvc, fick även göra ett vul och hjärtat pickar på och bebisen beräknades till 7+5, senaste vul var förra måndagen i 6+2 så än så länge utvecklas den som den ska. Har precis som många av er andra ett MA i bagaget där bebisen dog i vecka 9, så än vågar man inte riktigt slappna av, men än så länge går allt i rätt riktning.

Fått tid till KUB nu också, 11 dec. 🥹 

• Anonym (Daisy)

många ultraljud nu, kul! Jag var också UL idag, ett privat viabilitetsultraljud och allt såg toppen ut, mätte till 7+6 och tillväxten stämmer med det förra ultraljudet. Hjärtat tickade på snabbt och fint 💕

• Anonym (Rfsu)

Vad skönt ❤️ hur lång tid har det varit mellan dina ultraljud? :) vilken vecka gjorde du första? 

Anonym (Daisy) skrev 2025-11-06 14:58:42 följande:

många ultraljud nu, kul! Jag var också UL idag, ett privat viabilitetsultraljud och allt såg toppen ut, mätte till 7+6 och tillväxten stämmer med det förra ultraljudet. Hjärtat tickade på snabbt och fint 💕

• Anonym (Daisy)
    Anonym (Rfsu) skrev 2025-11-06 15:38:07 följande:

Vad skönt ❤️ hur lång tid har det varit mellan dina ultraljud? :) vilken vecka gjorde du första? 

Ja väldigt skönt! har mått mycket illa senaste dagarna så då hjälper det ju att veta att det finns en god anledning iallafall! 

Gjorde första ultraljudet den 29 okt, så 8 dagar emellan, mätte då till 6+5. 

• filifjurran

Hej alla! ✨
    Jag plussade 30 september efter två tidiga missfall detta år så har väl inte riktigt vilja gå in i detta med hela huvudet förrän nu. 

BF 14 juni utifrån senaste mens, inte gjort något tidigt ultraljud då det inte verkar finnas i Norrbotten och det känns långt att börja åka 4h enkelväg för det. 

Håller tummarna för er alla! 

• Anonym (C)

Den här helgen började inte riktigt som jag hoppats. Igår eftermiddag efter en timmes fysiskt arbete i trädgården fick jag en rosa blödning. Den stannade av direkt och sedan dess syns inga spår, inget brunt eller rosa eller rött alls och jag känner inget heller. I torsdags syntes hjärtslag på vul bebisen låg ?långt upp i livmodern?.

Efter att ha gått igenom både MA och MF tidigare (och två friska barn där jag aldrig hade blödningar) ställde jag direkt in mig på det värsta och gick och lade mig. Nu har det gått ca 20 timmar och ingenting mer. Så på något sätt börjar jag väl hoppas att det var någon form av ansträngningsblödning, alternativt genombrottsblödning (går in i v 9 idag). Får bara vänta och se helt enkelt. 

• Anonym (Tredje)
    Anonym (C) skrev 2025-11-08 11:28:21 följande:

Den här helgen började inte riktigt som jag hoppats. Igår eftermiddag efter en timmes fysiskt arbete i trädgården fick jag en rosa blödning. Den stannade av direkt och sedan dess syns inga spår, inget brunt eller rosa eller rött alls och jag känner inget heller. I torsdags syntes hjärtslag på vul bebisen låg ?långt upp i livmodern?.

Efter att ha gått igenom både MA och MF tidigare (och två friska barn där jag aldrig hade blödningar) ställde jag direkt in mig på det värsta och gick och lade mig. Nu har det gått ca 20 timmar och ingenting mer. Så på något sätt börjar jag väl hoppas att det var någon form av ansträngningsblödning, alternativt genombrottsblödning (går in i v 9 idag). Får bara vänta och se helt enkelt. 

Slemhinnorna är mer sköra under en graviditet, och man får mer blodflöde. Man märka det genom att tandköttet blöder när man borstar tänderna eller svullna slemhinnor i näsan. Man kan även märka det med blödning om man lyft tungt. Kan det vara något sånt? 
  • Anonym (C)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-11-08 16:37:24 följande:
    Slemhinnorna är mer sköra under en graviditet, och man får mer blodflöde. Man märka det genom att tandköttet blöder när man borstar tänderna eller svullna slemhinnor i näsan. Man kan även märka det med blödning om man lyft tungt. Kan det vara något sånt? 
    Det är det jag hoppas på. ❤️ Är så enkelt att direkt ställa in sig på det värsta bara. 
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (C) skrev 2025-11-08 17:47:33 följande:
    Det är det jag hoppas på. ❤️ Är så enkelt att direkt ställa in sig på det värsta bara. 
    Håller tummarna ❤️
  • lillemmy
    Anonym (C) skrev 2025-11-08 11:28:21 följande:

Jag har haft blödningar i båda mina graviditeter som resulterat i levande barn och den ena låter precis som den blödning du beskriver , jag tror inte du behöver oroa dig ❤️ hoppas allt ser bra ut för dig sedan ❤️
  • Anonym (C)
    lillemmy skrev 2025-11-09 08:05:15 följande:
    Jag har haft blödningar i båda mina graviditeter som resulterat i levande barn och den ena låter precis som den blödning du beskriver , jag tror inte du behöver oroa dig ❤️ hoppas allt ser bra ut för dig sedan ❤️
    Jag hoppas verkligen det ❤️ Har fortfarande inte kommit något mer, så börjar våga tro att allt kanske är ok. 
  • Anonym (Lillrömpa)

Hoppar in här, BF 17 Juni 🥰 Efter 6 försök plussade vi 8:e oktober! Efterlängtat! Våran 3:e knodd som bakas som var lite klurigare att få till men till slut kom det efterlängtade ➕🥰❤️

• CS12

Hej, som jag misstänkte var det ngt som inte stämde. Tidigare MA satte mig på spänn och under vul för 2v sedan blev jag flyttad bakåt 12 dagar, hjärtaktivitet fanns men jag upplevde den som långsam. Idag hade jag planerat privat ul för att kolla iom jag inte fick ny tid förrän kub i v12. De fann fostersäck som mätte 8+6 och gulsäck men kunde inte se foster eller blodflöde. Så nu sitter jag på sjukhuset för att få det bekräftat, avslutat, och lägga tankar på en till familjemedlem på hyllan. Vi var överens om att tredje gången var sista gången, oavsett hur det skulle sluta - trist nog i ännu ett MA.
    Önskar er alla andra lycka till!! Hjärta

• Anonym (C)
    CS12 skrev 2025-11-10 17:54:51 följande:

Hej, som jag misstänkte var det ngt som inte stämde. Tidigare MA satte mig på spänn och under vul för 2v sedan blev jag flyttad bakåt 12 dagar, hjärtaktivitet fanns men jag upplevde den som långsam. Idag hade jag planerat privat ul för att kolla iom jag inte fick ny tid förrän kub i v12. De fann fostersäck som mätte 8+6 och gulsäck men kunde inte se foster eller blodflöde. Så nu sitter jag på sjukhuset för att få det bekräftat, avslutat, och lägga tankar på en till familjemedlem på hyllan. Vi var överens om att tredje gången var sista gången, oavsett hur det skulle sluta - trist nog i ännu ett MA.

Beklagar verkligen 😢 stor kram till dig ❤️
  • Anonym (Daisy)
    CS12 skrev 2025-11-10 17:54:51 följande:

Beklagar verkligen, så tufft att gå igenom. 
  • CS12

Tack. Det var förväntat tyvärr. Nu bekräftat att det stannat av i stort sett vid tidpunkten för tidigare vul för 2v sen. Fick välja tabletter eller skrapning, valde tabletter för vill bara hem. Så inväntar nu blodprov, anti-d spruta pga blodgrupp, piller och instruktioner. Ta hand om er alla!

• Anonym (C)

Bokade in ett ultraljud idag för att lugna mig efter fredagens blödning. Fick se en levande liten krabat med starka hjärtslag som dessutom bjöd på lite rörelser. Beräknas till 8+3 idag och i 8+4 beräknades min plutt som jag förlorade i MA ha stannat av. Men jag fick även se blodcirkulation och allt nu och nu känner jag nog att jag kan andas ut och faktiskt tro på den här lilla krabaten. ❤️

Svar på tråden BF Juni 2026 💕