• Arvindan

BF Juni 2026 💕

Har väntat på en junitråd men är otålig så nu öppnar jag en 😊

Äntligen plussat efter att ha försökt bli gravid i 3,5 år. Har en femårig dotter som kom till naturligt och utan svårigheter. När vi nu försökt med syskon upptäcks att jag inte ägglossar pga PCO. Stimulering med tabletter och letrozol leder till ett plus i april förra året som visade sig vara ett utomkvedshavandeskap. Nu startade vi upp IVF i september och plusset visade sig i vecka 3+6. Nu är vi på 4+2 och hoppas det fortsätter hela vägen. BF 250609. Någon annan som har plussat och vill följas åt?

• Svar på tråden BF Juni 2026 💕
  • lillemmy
    Anonym (Rfsu) skrev 2025-10-11 15:46:29 följande:

Men gud förstår din oro. Körde själv med rfsu i min förra graviditet och styrkan varierade. Här fick du det svart på vitt, vilken sjukt onödig oro det skapar 🥺

Men alltså hur sjuk va inte de där? då kan man ju inte lita på någon progress alls på testen egentligen är ju väldigt sällan man tar två stickor från samma urin annars tänker jag 
  • Anonym (Daisy)
    lillemmy skrev 2025-10-11 15:59:51 följande:
    Men alltså hur sjuk va inte de där? då kan man ju inte lita på någon progress alls på testen egentligen är ju väldigt sällan man tar två stickor från samma urin annars tänker jag 
    Ja helt sjukt! Var tvungen att prova en gång till och tog två test samtidigt igen med HELT olika resultat Som framgår av bilden!!
  • LLW
    CS12 skrev 2025-10-10 14:19:49 följande:

Grattis! Förstår verkligen känslan du beskriver, även om min resa inte varit lika lång kanske så har den varit krånglig. Som sagt sista två i missfall (MA) varav en blev en liten änglapojke född i vecka 17. Skräcken för att något går fel är så stor att jag helt enkelt inte kan se fram emot det hela ännu. Sist hade jag samma känsla men började få upp hoppet v 15 bara för att ta farväl 2v senare - inte roligt. 

styrkekramar till alla oss med svårt bagage och håller tummar och tår för alla i tråden att resan blir smidig.

Tack och grattis till dig också! Hoppas verkligen det får gå hela vägen för dig denna gång. Kan inte ens föreställa mig ett så sent missfall, det är ju helt förkrossande! Som du skriver så han man ju vid den tiden äntligen börjat släppa oron.. 

när har du BF? Hur mår du hittills? 
  • LLW
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-11 15:13:49 följande:

Jag tog ett test vid lunch igår som var tydligt ljusare än dagen innan, jätteorolig såklart. Tog sedan ett ett par timmar senare som var klart mörkare än dagen innan. 

idag tog jag igen ett test som var ljusare och provade då två stickor i samma urin (doppat i behållare) vid samma tidpunkt, resultatet på bilden nedan! Jag tror dessa test kommer från olika förpackningar då jag tagit ut testen och de ligger blandat, vet inte om det kan vara det men har verkligen tappat förtroendet för rfsu testen nu, tycker alltid de varit konsekventa innan... 

Men gud är det sant! Det är ju jättestor skillnad, helt sjukt! Fan jag har ett paket rfsu hemma som jag tänkte testa med imorgon men nu vet jag inte om det är värt. Kör alltid från billigatester.se annars för dom är överlägset bäst men nu hade jag inte beställt och köpte rfsu på apoteket. Men kommer få ångest om dom visar svagare än dom andra gjort?
  • lillemmy
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-11 16:20:13 följande:
    Ja helt sjukt! Var tvungen att prova en gång till och tog två test samtidigt igen med HELT olika resultat Som framgår av bilden!!
    Med andra ord borde man nog inte få panik oavsett vilket typ av test man använder för att de ser ljusare ut en dag , känns som att så kan de ju bli beroende på vilka batcher man använder 
  • CS12
    LLW skrev 2025-10-11 18:52:15 följande:
    Tack och grattis till dig också! Hoppas verkligen det får gå hela vägen för dig denna gång. Kan inte ens föreställa mig ett så sent missfall, det är ju helt förkrossande! Som du skriver så han man ju vid den tiden äntligen börjat släppa oron.. 

när har du BF? Hur mår du hittills? 
    Tackar, vi får se hur det går. Än så länge mår jag bra, BF 10e juni. En väg kvar. Har inskrivning på onsdag nästa vecka redan, sen ett steg i taget efter det.
  • Anonym (Catte)

Heeej! 

Stort grattis till er alla! 

jag har en son tidigare genom IVF so är född 2022.

Gjorde FET i naturlig cykel 2/10 med en 5 dagars och plussade 7/10. BF 19/6  (jag fyller år 22/6) 😂

Hoppas det går vägen för oss alla 🥰🥰🥰

• Löveet

Godmorgon! 🌸

Har en liten fundering jag inte riktigt kan släppa 🤓

Jag hade BIM den 4/10. Redan på BIM-7 plussade jag svagt med CB Testa tidigt och det blev starkare för varje dag och på BIM-1 var hormonstrecket lika starkt som kontrollstrecket med vanliga RFSU 25 test. Nu till min fråga, på BIM-4 får jag en liiten blödning som absolut skulle kunna vara en nidblödning, men då har jag ju alltså plussat tre dagar INNAN blödningen. Vad jag har fått lära mig är att om man får en nidblödning kommer den när ägget fäster och de är först då livmodern börjar producera HCG som i sin tur gör så att testen efter en tid börjar visa positivt.

Ekvationen går lixom inte ihop i mitt huvud, borde ju fått nidblödningen fleera dagar tidigare ☺️☺️ Är min teori fel, kan man få en nidblödning så långt efter man plussat? 

• Anonym (C)

Går med här med blandade känslor. Plussade i fredags, det är helt oplanerat och maken kommer inte att bli glad. Om allt går vägen blir det en sladdis med bf 21 juni. Glad

• Anonym (Sad)

där har du och jag något gemensamt , jag har inte berättat för min partner än pga att han kommer försöka få mig göra abort vilket är jätte jobbigt då jag verkligen vill detta 

Anonym (C) skrev 2025-10-12 09:06:31 följande:

Går med här med blandade känslor. Plussade i fredags, det är helt oplanerat och maken kommer inte att bli glad. Om allt går vägen blir det en sladdis med bf 21 juni. Glad

Svar på tråden BF Juni 2026 💕