• Arvindan

BF Juni 2026 💕

Har väntat på en junitråd men är otålig så nu öppnar jag en 😊

Äntligen plussat efter att ha försökt bli gravid i 3,5 år. Har en femårig dotter som kom till naturligt och utan svårigheter. När vi nu försökt med syskon upptäcks att jag inte ägglossar pga PCO. Stimulering med tabletter och letrozol leder till ett plus i april förra året som visade sig vara ett utomkvedshavandeskap. Nu startade vi upp IVF i september och plusset visade sig i vecka 3+6. Nu är vi på 4+2 och hoppas det fortsätter hela vägen. BF 250609. Någon annan som har plussat och vill följas åt?

• Svar på tråden BF Juni 2026 💕
  • Anonym (Daisy)
    lillemmy skrev 2025-10-09 14:58:54 följande:
    Hej jag har också fått tid för tidigt VUL men redan i vecka 5+ 6 pga tidigare utomkvedshavandeskap , när är ditt BF?

Jag har BF 18 eller 19 juni, beroende på vilken app man frågar. jag har tidigare fått VUL 6+0 som tidigast så 5+6 är verkligen tidigt.

Det är oerhört stressande när testen inte ökar som man tycker att de borde, jag har haft jättetydlig ökning på mina RFSU men idag tyckte jag inte det var starkare än igår så känner också lite oro för det. Jag tyckte dock att strecket kom fram snabbare än igår och det tyder ju också på en ökning, även om styrkan sedan är densamma. jag har märkt att jag får som starkast test innan lunch, och inte på morgonen.

Jag tror ingen som inte haft ett X kan förstå den nojjan man får av svaga eller opålitliga test efter det, det är ju inte ?bara? ett missfall man är orolig för så jag könner verkligen med dig.

Har du tagit CB med veckoindikator?

• lillemmy
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-09 15:30:20 följande:

Jag har BF 18 eller 19 juni, beroende på vilken app man frågar. jag har tidigare fått VUL 6+0 som tidigast så 5+6 är verkligen tidigt.

Det är oerhört stressande när testen inte ökar som man tycker att de borde, jag har haft jättetydlig ökning på mina RFSU men idag tyckte jag inte det var starkare än igår så känner också lite oro för det. Jag tyckte dock att strecket kom fram snabbare än igår och det tyder ju också på en ökning, även om styrkan sedan är densamma. jag har märkt att jag får som starkast test innan lunch, och inte på morgonen.

Jag tror ingen som inte haft ett X kan förstå den nojjan man får av svaga eller opålitliga test efter det, det är ju inte ?bara? ett missfall man är orolig för så jag könner verkligen med dig.

Har du tagit CB med veckoindikator?

Ja precis ja tog ett med vecko indikator och fick 2-3 vecka 3+6 men tog sedan HCG blodprov vecka 4+0 och då låg de bara på 219 så efter det tappade jag hoppet och efter de har inte gravtesten ökat så mycket i styrka 😭  jag känner mig helt förstörd och tog ett RFSU MED VECKO INDIKATOR idag och de ser inte ljust ut för ökningen , ska ta nästa blodprov imorgon och om inte det är minst typ 600 ser de inte ljust ut och med tanke på att alla symtom typ försvunnit också 😭 usch jag mår verkligen inte bra 
  • Anonym (Daisy)
    lillemmy skrev 2025-10-09 18:17:57 följande:
    Ja precis ja tog ett med vecko indikator och fick 2-3 vecka 3+6 men tog sedan HCG blodprov vecka 4+0 och då låg de bara på 219 så efter det tappade jag hoppet och efter de har inte gravtesten ökat så mycket i styrka 😭  jag känner mig helt förstörd och tog ett RFSU MED VECKO INDIKATOR idag och de ser inte ljust ut för ökningen , ska ta nästa blodprov imorgon och om inte det är minst typ 600 ser de inte ljust ut och med tanke på att alla symtom typ försvunnit också 😭 usch jag mår verkligen inte bra 
    CB visar 2-3 vid 150 hcg, vilket innebär att du bör ha 300 48 timmar senare, dvs för dig på 4+1. Du hade 219 på 4+0 vilket är helt i linje med en fördubbling på 48 tim. Så bara baserat på detta låter det helt normalt. symtom kan verkligen komma och gå, det är samma för mig, oftast känner jag mig helt som vanligt.

Om du tar blodprov med 48 tim mellan bör det vara ca 400, men även lägre kan vara normal. Det låter lite som du kanske har orimliga förväntningar och att det orsakar stress. De flesta har inte jättestarka test så tidigt som du är så det i sig behöver inte betyda något. Hoppas du får svaret på blodprovet snabbt och att det kan lugna.
  • Anonym (Aaa)

Heller inte att glömma att veckotesten är lååångt ifrån exakta. De ger bara en uppskattning av hcg i urin vilket inte har något helt linjärt samband med nivån i blodet. I urinen påverkas utspäddningen av så mycket. 

Skulle sopa veckotesten helt då man tar blodprov. För blodprov är det enda som kan ge svar och det enda som är erkänt i vården. ❤️

Anonym (Daisy) skrev 2025-10-09 20:37:04 följande:
    CB visar 2-3 vid 150 hcg, vilket innebär att du bör ha 300 48 timmar senare, dvs för dig på 4+1. Du hade 219 på 4+0 vilket är helt i linje med en fördubbling på 48 tim. Så bara baserat på detta låter det helt normalt. symtom kan verkligen komma och gå, det är samma för mig, oftast känner jag mig helt som vanligt.

Om du tar blodprov med 48 tim mellan bör det vara ca 400, men även lägre kan vara normal. Det låter lite som du kanske har orimliga förväntningar och att det orsakar stress. De flesta har inte jättestarka test så tidigt som du är så det i sig behöver inte betyda något. Hoppas du får svaret på blodprovet snabbt och att det kan lugna.
  • lillemmy
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-09 20:37:04 följande:

Ja precis men det blir ju 72 timmar mellan blodproven för mig så därför ska de helst ha passerat 600 , man har ju hopp kvar tills blodprov svar eller blödning säger annat, men är ju också livrädd att det är ett utomkveds igen såklart också , det är oerhört massa tankar som snurrar i huvudet. jag vet att jag överanalyserar symtom och överanalyserar testerna 
  • Anonym (Daisy)
    lillemmy skrev 2025-10-09 21:10:56 följande:
    Ja precis men det blir ju 72 timmar mellan blodproven för mig så därför ska de helst ha passerat 600 , man har ju hopp kvar tills blodprov svar eller blödning säger annat, men är ju också livrädd att det är ett utomkveds igen såklart också , det är oerhört massa tankar som snurrar i huvudet. jag vet att jag överanalyserar symtom och överanalyserar testerna 
    Ah ok, ja då håller vi tummarna för runt 600! Blodproven visar din verkliga hcg nivå så då spelar ju testens styrka öht ingen roll. Du har ju inte heller några symptom på X.
  • lillemmy
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-10 06:56:36 följande:
    Ah ok, ja då håller vi tummarna för runt 600! Blodproven visar din verkliga hcg nivå så då spelar ju testens styrka öht ingen roll. Du har ju inte heller några symptom på X.
    Har ländryggssmärta och mensvärk så därav är man inte så hoppfull heller samt att ömheten i brösten är borta :( 
  • CS12
    LLW skrev 2025-10-09 14:39:28 följande:

Hej och grattis till er allihop! Jag hoppar lite försiktigt in i denna grupp.. har ett tungt bagage med många år av ofrivillig barnlöshet, många ivf-behandlingar och 6 stycken missfall. Jag har två barn som är 5 och 3 år, senast i augusti fick jag en kemisk graviditet och nu är det alltså dags igen. Jag är inte optimistisk eller förväntansfull utan rätt pessimistisk tyvärr. Men behöver ändå ventilera alla tankar och känslor. 

jag har haft de flesta typer av missfall; kemisk, ofostrig, MA, spontant.. Dom sker alltid runt vecka 6-7 så tiden fram tills dess kommer vara tuff. 

läser att många av er andra också haft fler missfall och jobbig historik, så det känns skönt att kunna mötas här i all oro och längtan! 

Grattis! Förstår verkligen känslan du beskriver, även om min resa inte varit lika lång kanske så har den varit krånglig. Som sagt sista två i missfall (MA) varav en blev en liten änglapojke född i vecka 17. Skräcken för att något går fel är så stor att jag helt enkelt inte kan se fram emot det hela ännu. Sist hade jag samma känsla men började få upp hoppet v 15 bara för att ta farväl 2v senare - inte roligt. 

styrkekramar till alla oss med svårt bagage och håller tummar och tår för alla i tråden att resan blir smidig.

• Anonym (Daisy)

Jag tog ett test vid lunch igår som var tydligt ljusare än dagen innan, jätteorolig såklart. Tog sedan ett ett par timmar senare som var klart mörkare än dagen innan. 

idag tog jag igen ett test som var ljusare och provade då två stickor i samma urin (doppat i behållare) vid samma tidpunkt, resultatet på bilden nedan! Jag tror dessa test kommer från olika förpackningar då jag tagit ut testen och de ligger blandat, vet inte om det kan vara det men har verkligen tappat förtroendet för rfsu testen nu, tycker alltid de varit konsekventa innan... 

• Anonym (Rfsu)

Men gud förstår din oro. Körde själv med rfsu i min förra graviditet och styrkan varierade. Här fick du det svart på vitt, vilken sjukt onödig oro det skapar 🥺

Anonym (Daisy) skrev 2025-10-11 15:13:49 följande:

Jag tog ett test vid lunch igår som var tydligt ljusare än dagen innan, jätteorolig såklart. Tog sedan ett ett par timmar senare som var klart mörkare än dagen innan. 

idag tog jag igen ett test som var ljusare och provade då två stickor i samma urin (doppat i behållare) vid samma tidpunkt, resultatet på bilden nedan! Jag tror dessa test kommer från olika förpackningar då jag tagit ut testen och de ligger blandat, vet inte om det kan vara det men har verkligen tappat förtroendet för rfsu testen nu, tycker alltid de varit konsekventa innan... 

Svar på tråden BF Juni 2026 💕