Jodå inga problem, hellre någon med hög inkomst än väldigt låg. Men riktigt så enkelt är det ju inte. Folk har olika kvalitéer.. Över en viss nivå av inkomst minus utgifter, så spelar pengar mindre roll. Mycket handlar också om dig och vad du finner attraktivt. 
Vänder lite på resonemanget och ser till mig själv. Tjänar ca dubbelt upp mot svensk medelinkomst, men bor i sjönära villa för under 4000/mån inklusive allt, helt skuldfri, alltså gott ställt. Träffar jag någon som tjänar under medel, då kommer hon dra ned mig. Hon kan inte hänga med på allt, utan att jag stöttar, men så mycket tjänar jag inte att jag jämt får betala för två. Men i mitt fall finns en aspekt till, jag är ledig må-sö 29 veckor om året och behöver inte jobba mer om ca 18 månader när jag blir 60. 
Från min synvinkel är nog problemet att du sällan är ledig och är bunden till ditt jobb. Att du har så du klarar dig är gott nog. Mer är ju knappast ett problem, bara positivt. 
Tänk dig att du träffar en riktig handyman, aldrig behöva bekymra dig om krånglande bilar, huset, hantverkare osv.. Dessutom en Tarek i köket. Den karln skulle inte känna sig som ett ankare som drar ned dig, han kan stolt visa vad han åstadkommer, skulle inte känna sig underlägsen, trots mindre inkomst. Men han bör nog ha såpass att han klarar sig. Kort sagt; en bra karl reder sig själv.