• Zozoi

BIM december 2025

Hej! Här är tråden för alla som försöker få barn och har BIM i december.

Skriv gärna en kort presentation om dig själv och lägg in dig på listan här nedan. 

Nu hoppas vi på massa magiska december plus. Lycka till ❤️

• Svar på tråden BIM december 2025
  • Griiffin

Hej,

Var med i november-listan oxå men fick en kemisk graviditet tyvärr. Nu satsar vi på ett guldägg i december i stället! Jag har pcos och kör dubbeldos med letrozol! Vi försöker skaffa ett syskon till vår son på 21 månader😊

4/12 - Zozoi
    4/12 Anonym4042
    6/12 - Anonym (Elen)
    6/12 - Griffin
    7/12 - Lavi
    9/12 - Vallmo93
    9/12 - Elly
    12/12 - Tjej90sve
    13/12 - Labella9
    14/12 - Nemi
    16/12- Otålig!

• Anonym (Otålig!!)
    Zozoi skrev 2025-11-15 11:19:32 följande:

Välkomna alla nya som hittat hit! 😊

Nu har jakten efter ägglossningen börjat. Jag har en fråga angående ägglossningstester. Ni som brukar testa med clearblue lila/rosa digitalt. Tar ni alltid med morgonurin eller tar ni eftermiddag när man hållt sig ett visst antal timmar? 

Man har hört så mycket olika angående lh-tester och när man ska testa. Har läst att lh ökar mer under eftermiddag och att det därför är bättre att testa på eftermiddagen. 

Jag testar bara på morgonen och har fungerat bra för mig hittills! Inte reflekterat över vad som är bäst, mest för att det är smidigt när man är hemma på morgonen :)
  • Anonym (Otålig!!)

En generell fråga till er andra som försöker:

Tycker planering just nu är väldigt svårt då barn är något som kan gå fort- men också något som kan ta lång tid... Och då känns det tråkigt att sätta livet på paus!

Vi sitter just nu och kollar på resor/ konserter/ event till nästa sommar. Brukar ni boka sånt eller avvaktar under perioden ni försöker? Eller pausar ni försöken vissa månader för att det inte ska krocka? Oskyldig

• Zozoi
    Anonym4042 skrev 2025-11-16 19:26:52 följande:
    Nej har inte gjort det, men kommer nog göra det nästa månad om det inte blir något nu. För det är ju klurigt att veta exakt när det är, mina cykler diffar mellan 25-28 dagar och det gör ju stor skillnad. Haft 26 dagars cykel  lite fler gånger så appen jag reggar mens/symtom i tror på ägglossning 20:e. Funderar på vilka dagar man ska satsa på att få till det helst🙈 Förra månaden fick vi bara till det vad jag trodde tre dagar före och dagen före ägglossning. Men då var cykeln 28 dagar så prickade nog in rätt dåligt ändå.. vilken cykeldag brukar du haägglossning?

Uppdatera gärna hur det går med ägglossningstesterna!💕
    Ägglossning brukar ske mellan dag 15-17 ungefär. Idag var det blinkande smiley ägglossningstestet. Får se hur detta yttrar sig.

Cykeldag 13 idag ☺️ Från och med idag kommer vi att börja mysa!
  • Vallmo93
    Anonym (Otålig!!) skrev 2025-11-17 09:20:54 följande:

En generell fråga till er andra som försöker:

Tycker planering just nu är väldigt svårt då barn är något som kan gå fort- men också något som kan ta lång tid... Och då känns det tråkigt att sätta livet på paus!

Vi sitter just nu och kollar på resor/ konserter/ event till nästa sommar. Brukar ni boka sånt eller avvaktar under perioden ni försöker? Eller pausar ni försöken vissa månader för att det inte ska krocka? Oskyldig

Vi har försökt över ett år nu, så insett att för oss så går det inte att planera utan det sker när det vill ske. Exempelvis funderade vi lite på om man skulle pausa nu i November då det hade krockat med 2 bröllop vi ska gå på i augusti (min systers bröllop och helgen efter min bästa kompis bröllop). Men landade i att vi inte vill pausa, sker det så sker det ❤️

• Vallmo93

Hade äggledar-spolningen idag (bokat privat) och allt gick bra (kändes inte alls så mycket som jag föreställt mig) och jag hade fri passage i min äggledare. Hon sa också att allt såg jättefint ut med livmodern (treskiktad) och äggstockarna hade 5-6 folliklar vardera. En otroligt skön och lättnad känsla nu? ❤️

Men också lite dubbelsidigt då jag bara vill veta varför det ännu inte gått och om det har någon förklaring. I januari skickar vi nog in ansökan om fertilitetsutredning så får nog bara vänta lugnt till dess?.

• Anonym (Virrpannan)

Hej på er 😊

Jag kommer få mens imorgon, så det blir till att försöka få till en graviditet även i december. ÄL lär bli kring 5/12. Blir 3-4 försöket sedan MA i v 11 som upptäcktes i augusti. 

Nu måste bli vår tur igen tycker jag, allas vår tur 😍

• Griiffin
    Vallmo93 skrev 2025-11-18 17:16:02 följande:

Hade äggledar-spolningen idag (bokat privat) och allt gick bra (kändes inte alls så mycket som jag föreställt mig) och jag hade fri passage i min äggledare. Hon sa också att allt såg jättefint ut med livmodern (treskiktad) och äggstockarna hade 5-6 folliklar vardera. En otroligt skön och lättnad känsla nu? ❤️

Men också lite dubbelsidigt då jag bara vill veta varför det ännu inte gått och om det har någon förklaring. I januari skickar vi nog in ansökan om fertilitetsutredning så får nog bara vänta lugnt till dess?.

Skönt att allt såg bra ut i alla fall! Jag har hört att man blir lättare gravid efter en spolning även om inget blockade från början😊 man kan ju alltid hoppas!! ❤️

Förstår dock den känslan! Jag håller tummarna att det tar sig snart för er! 

• Griiffin
    Anonym (Virrpannan) skrev 2025-11-18 18:54:16 följande:

Hej på er 😊

Jag kommer få mens imorgon, så det blir till att försöka få till en graviditet även i december. ÄL lär bli kring 5/12. Blir 3-4 försöket sedan MA i v 11 som upptäcktes i augusti. 

Nu måste bli vår tur igen tycker jag, allas vår tur 😍

Hej,

Är du säker att mensen kommer? Har du tagit test? 

Jag är inne på andra försöket efter mitt MA som kom i vecka 13!

jag håller tummar och tår att det tar sig för oss nu!! ❤️

• Anonym (längtar innerligt)

Min mens kommer imorgon den också så jag hoppar in här. Har varit med i oktober och novembertrådarna men första riktiga försöket till syskon var i november. Däremot lite trist tajming med äl pga bortajobbande man. Blev oplanerat gravid runt förra nyår men gick igenom ett sent avbrytande i slutet av maj pga upptäckter på rul.

Mitt hjärta är trasigt efter lilla skatten vi miste och jag drömmer om den sladdis vi bara vet hör hemma hos oss. 💕

Håller tummarna för att december är snäll mot oss.
    ÄL förväntas vara 3/12. Sen är det en lång väntan efter bim.

Svar på tråden BIM december 2025