• Zozoi

BIM december 2025

Hej! Här är tråden för alla som försöker få barn och har BIM i december.

Skriv gärna en kort presentation om dig själv och lägg in dig på listan här nedan. 

Nu hoppas vi på massa magiska december plus. Lycka till ❤️

• Svar på tråden BIM december 2025
  • Anonym (Virrpannan)
    Griiffin skrev 2025-11-18 19:46:11 följande:

Hej,

Är du säker att mensen kommer? Har du tagit test? 

Jag är inne på andra försöket efter mitt MA som kom i vecka 13!

jag håller tummar och tår att det tar sig för oss nu!! ❤️

Ja tyvärr är jag säker på det. Känner av mensvärk nu ikväll och tempen sjönk i morse som den alltid gör precis innan BIM 🙃 Känner kroppen och har tempat många år och när jag varit gravid har tempkurvan stigit. Både och att känna till hur kroppen funkar och beter sig 😆

Beklagar att du också genomgått MA, hoppas ny graviditet kommer snabbt  🙏🏻💕
  • Anonym (Virrpannan)
    Anonym (längtar innerligt) skrev 2025-11-18 21:51:04 följande:

Min mens kommer imorgon den också så jag hoppar in här. Har varit med i oktober och novembertrådarna men första riktiga försöket till syskon var i november. Däremot lite trist tajming med äl pga bortajobbande man. Blev oplanerat gravid runt förra nyår men gick igenom ett sent avbrytande i slutet av maj pga upptäckter på rul.

Mitt hjärta är trasigt efter lilla skatten vi miste och jag drömmer om den sladdis vi bara vet hör hemma hos oss. 💕

Håller tummarna för att december är snäll mot oss.
    ÄL förväntas vara 3/12. Sen är det en lång väntan efter bim.

❤️

Jag kommer ihåg din historia från tråden innan. Jag delar ju liknande historia med sent avbrytande också. Saknad efter den/det som inte blev. Så fint du skriver det, den lilla sladdisen ni vet hör hemma hos er 💕

Vore extra fint med ett plus innan jul. 
  • Elisand

Hej!
    Hoppar in här då jag fick mens idag! Varit med i många trådar så känner igen flera namn❤️ Det här blir vårt 17e försök för första barnet i väntan på fertilitetsutredning. Känns deppigt just nu, men jag vet att hoppet kommer hitta tillbaka igen snart. Om någon här har lite hopp över så hoppas gärna för oss en stund så länge, det skulle uppskattas❤️ Haft en riktig skitcykel nu senast med mellanblödning, senare ägglossning än vanligt och endast 8 dagars lutealfas, så jag antar att december bara kan bli bättre nu i alla fall. Alltid något. 

4/12 - Zozoi
    4/12 Anonym4042
    6/12 - Anonym (Elen)
    6/12 - Griffin
    7/12 - Lavi
    9/12 - Vallmo93
    9/12 - Elly
    12/12 - Tjej90sve
    13/12 - Labella9
    14/12 - Nemi
    14/12 - Elisand
    16/12- Otålig!

• Zozoi
    Elisand skrev 2025-11-18 22:26:09 följande:

Hej!
    Hoppar in här då jag fick mens idag! Varit med i många trådar så känner igen flera namn❤️ Det här blir vårt 17e försök för första barnet i väntan på fertilitetsutredning. Känns deppigt just nu, men jag vet att hoppet kommer hitta tillbaka igen snart. Om någon här har lite hopp över så hoppas gärna för oss en stund så länge, det skulle uppskattas❤️ Haft en riktig skitcykel nu senast med mellanblödning, senare ägglossning än vanligt och endast 8 dagars lutealfas, så jag antar att december bara kan bli bättre nu i alla fall. Alltid något. 

4/12 - Zozoi
    4/12 Anonym4042
    6/12 - Anonym (Elen)
    6/12 - Griffin
    7/12 - Lavi
    9/12 - Vallmo93
    9/12 - Elly
    12/12 - Tjej90sve
    13/12 - Labella9
    14/12 - Nemi
    14/12 - Elisand
    16/12- Otålig!

Min mens kommer imorgon den också så jag hoppar in här. Har varit med i oktober och novembertrådarna men första riktiga försöket till syskon var i november. Däremot lite trist tajming med äl pga bortajobbande man. Blev oplanerat gravid runt förra nyår men gick igenom ett sent avbrytande i slutet av maj pga upptäckter på rul.

Mitt hjärta är trasigt efter lilla skatten vi miste och jag drömmer om den sladdis vi bara vet hör hemma hos oss. 💕

Välkomna hit! Tråkigt att det inte blev något i november.

Fan vilken tuff resa detta är mentalt. Slängas mellan hopp och förtvivlan hela tiden. En riktigt bergochdalbana.
    Vi har kämpat länge också och försöker att bli gravida med syskon, har försökt i över två år nu utan plus. Har fått letrozol utskrivet och är inne på tredje kuren nu, tredje gången gillt känns det som.
    Nu hoppas vi att tomten kommer med ett julmirakel i december till oss 🙏❤️
  • Griiffin
    Anonym (Virrpannan) skrev 2025-11-18 22:10:24 följande:
    Ja tyvärr är jag säker på det. Känner av mensvärk nu ikväll och tempen sjönk i morse som den alltid gör precis innan BIM 🙃 Känner kroppen och har tempat många år och när jag varit gravid har tempkurvan stigit. Både och att känna till hur kroppen funkar och beter sig 😆

Beklagar att du också genomgått MA, hoppas ny graviditet kommer snabbt  🙏🏻💕
    Okej, förstår! Tråkigt att det inte blev denna gången! Men vi satsar på nästa!! 💪🏻

Tack, detsamma💕

Hej!

4/12 - Zozoi
    4/12 Anonym4042
    6/12 - Anonym (Elen)
    6/12 - Griffin
    7/12 - Lavi
    9/12 - Vallmo93
    9/12 - Elly
    12/12 - Tjej90sve
    13/12 - Labella9
    14/12 - Nemi
    14/12 - Elisand
    16/12- Otålig!

Hej Elisand, välkommen! 

Det är en jobbig tid när man kämpar för ett plus, för mig är det nästan det enda jag kan tänka på😩
    Så tråkigt med dålig cykel oxå! Äter du några vitaminer för att boosta cykeln?❤️

Jag håller tummarna att det är ett riktigt guldägg nu i december! ❤️

Hej Längtar innerligt, välkommen! 

Beklagar verkligen att ni fick avbryta graviditeten💕 

Jag håller tummarna att december visar sig vara en riktigt guldmånad för er och för oss andra🥰💕

• Anonym4042

Hej och välkomna ni som är nya i tråden💕 hoppas verkligen det är er tur nu!!

Jag har inte tidigare varken tempat eller kört med ägglossningstest, men har nu köpt ägglossningstester. Men blir inte klok på ägglossningen. Hade igår på cykeldag 11 vad jag tror var ägglossningsflytning, ingen stor mängd direkt men trådigt och glansigt. Plus även lite värk på ena sidan. på kvällen helt andra flytningar, mer plus lite gulare. Så tidigt för ägglossning men kanske var det?? Tyvärr fick jag inte hem testerna förrän igårkväll, och då var teststrecket halvsvagt, och ungefär samma idag. Vad tror ni? Har jag haft ägglossning redan? Bifogar bild.
  • Elisand
    Griiffin skrev 2025-11-19 07:42:25 följande:
    Okej, förstår! Tråkigt att det inte blev denna gången! Men vi satsar på nästa!! 💪🏻

Tack, detsamma💕

Hej!

4/12 - Zozoi
    4/12 Anonym4042
    6/12 - Anonym (Elen)
    6/12 - Griffin
    7/12 - Lavi
    9/12 - Vallmo93
    9/12 - Elly
    12/12 - Tjej90sve
    13/12 - Labella9
    14/12 - Nemi
    14/12 - Elisand
    16/12- Otålig!

Hej Elisand, välkommen! 

Det är en jobbig tid när man kämpar för ett plus, för mig är det nästan det enda jag kan tänka på😩
    Så tråkigt med dålig cykel oxå! Äter du några vitaminer för att boosta cykeln?❤️

Jag håller tummarna att det är ett riktigt guldägg nu i december! ❤️

Hej Längtar innerligt, välkommen! 

Beklagar verkligen att ni fick avbryta graviditeten💕 

Jag håller tummarna att december visar sig vara en riktigt guldmånad för er och för oss andra🥰💕

Jag äter sen cirka 3 månader inositol, omega3, q10, d-vitamin och folat. Det verkade hjälpa först för de senaste 2 cyklerna var helt normala och då har jag haft många onormala innan dess. Men nu blev det kaiko igen..
  • Griiffin
    Elisand skrev 2025-11-19 12:15:29 följande:
    Jag äter sen cirka 3 månader inositol, omega3, q10, d-vitamin och folat. Det verkade hjälpa först för de senaste 2 cyklerna var helt normala och då har jag haft många onormala innan dess. Men nu blev det kaiko igen..

Förstår! Om jag får tipsa lite, testa donaferty😊
    Tråkigt att de blivit så dåliga vyklar det senaste! 

Anonym4042 skrev 2025-11-19 11:46:07 följande:

Hej och välkomna ni som är nya i tråden💕 hoppas verkligen det är er tur nu!!

Jag har inte tidigare varken tempat eller kört med ägglossningstest, men har nu köpt ägglossningstester. Men blir inte klok på ägglossningen. Hade igår på cykeldag 11 vad jag tror var ägglossningsflytning, ingen stor mängd direkt men trådigt och glansigt. Plus även lite värk på ena sidan. på kvällen helt andra flytningar, mer plus lite gulare. Så tidigt för ägglossning men kanske var det?? Tyvärr fick jag inte hem testerna förrän igårkväll, och då var teststrecket halvsvagt, och ungefär samma idag. Vad tror ni? Har jag haft ägglossning redan? Bifogar bild.
    Jag tror inte du haft ägglossning än men att den är på g! ägglossningstesterna brukar inte visa så ?starkt? efter en ägglossning😊 ett tips är oxå att köpa cb ägglossningstester som är digitala, mycket lättare att avgöra då😊
  • Labella9

Någon testat det där fertilitetsglidmedlet från graviditetskollen? Vill minnas jag blev gravid direkt med dottern när vi använde det 2018. kanske bör köpa in igen :P

• En som längtar

Hej alla ni underbara som kämpar på!

Känner mig lite extra depp idag. Igår fick jag lite rosa, och sedan lite rött, under natten sparsamt, hoppades att de skulle vara som en sån där liten blödning som vissa får under en dag. Men idag så har det runnit på ganska så ordentligt så tror tyvärr detta är en vanlig mens.

Jag och min man har haft en lång resa. Har försökt i många år (över 9) med fertilitetsutredning som inte visar något fel på någon av oss. Gått igenom IVF. Nu får vi istället hjälp med Letrozol tabletter. I våras blev jag gravid men tyvärr fick jag ett MA som upptäcktes v 13 i juni i år. Det var otroligt tufft! Har aldrig varit med om något liknande tidigare. Önskar ingen den smärta som jag upplevde. Vet att många här i gruppen genomgått MA och tidiga missfall. Mycket kärlek till er ALLA Hjärta

Imorgon ska jag ringa till fertilitetsmottagningen för att köra igång med Letrozol cykel 3 efter MA.
    Jag hoppas på ett magiskt december och många härliga julklappar till oss alla! SoligHjärta Jag chansar lite med mitt BIM (kör på 28 dagar), senaste cykel blev 25 dagar med 12 dagars lutealfas. 

Är 12 dagars lutealfas bra?

4/12 - Zozoi
    4/12 - Anonym4042
    6/12 - Anonym (Elen)
    6/12 - Griffin
    7/12 - Lavi
    9/12 - Vallmo93
    9/12 - Elly
    12/12 - Tjej90sve
    13/12 - Labella9
    14/12 - Nemi
    14/12 - Elisand