• Zozoi

BIM december 2025

Hej! Här är tråden för alla som försöker få barn och har BIM i december.

Skriv gärna en kort presentation om dig själv och lägg in dig på listan här nedan. 

Nu hoppas vi på massa magiska december plus. Lycka till ❤️

• Svar på tråden BIM december 2025
  • Anonym (längtar innerligt)
    4/12 - Zozoi
    4/12 - Anonym4042
    6/12 - Anonym (Elen)
    6/12 - Griffin
    7/12 - Lavi
    9/12 - Vallmo93
    9/12 - Elly
    12/12 - Tjej90sve
    13/12 - Labella9
    14/12 - Nemi
    14/12 - Elisand
    16/12 - Otålig!
    17/22 - längtar innerligt
    17/12 - En som längtar

Oj, blev tokig månad i förra 🤣

4/12 - Zozoi
    4/12 - Anonym4042
    6/12 - Anonym (Elen)
    6/12 - Griffin
    7/12 - Lavi
    9/12 - Vallmo93
    9/12 - Elly
    12/12 - Tjej90sve
    13/12 - Labella9
    14/12 - Nemi
    14/12 - Elisand
    16/12 - Otålig!
    17/12 - En som längtar
    17/12 - Längtar innerligt

En som längtar skrev 2025-11-19 17:58:17 följande:

Hej alla ni underbara som kämpar på!

Känner mig lite extra depp idag. Igår fick jag lite rosa, och sedan lite rött, under natten sparsamt, hoppades att de skulle vara som en sån där liten blödning som vissa får under en dag. Men idag så har det runnit på ganska så ordentligt så tror tyvärr detta är en vanlig mens.

Jag och min man har haft en lång resa. Har försökt i många år (över 9) med fertilitetsutredning som inte visar något fel på någon av oss. Gått igenom IVF. Nu får vi istället hjälp med Letrozol tabletter. I våras blev jag gravid men tyvärr fick jag ett MA som upptäcktes v 13 i juni i år. Det var otroligt tufft! Har aldrig varit med om något liknande tidigare. Önskar ingen den smärta som jag upplevde. Vet att många här i gruppen genomgått MA och tidiga missfall. Mycket kärlek till er ALLA Hjärta

Imorgon ska jag ringa till fertilitetsmottagningen för att köra igång med Letrozol cykel 3 efter MA.
    Jag hoppas på ett magiskt december och många härliga julklappar till oss alla! SoligHjärta Jag chansar lite med mitt BIM (kör på 28 dagar), senaste cykel blev 25 dagar med 12 dagars lutealfas. 

Är 12 dagars lutealfas bra?

4/12 - Zozoi
    4/12 - Anonym4042
    6/12 - Anonym (Elen)
    6/12 - Griffin
    7/12 - Lavi
    9/12 - Vallmo93
    9/12 - Elly
    12/12 - Tjej90sve
    13/12 - Labella9
    14/12 - Nemi
    14/12 - Elisand
    16/12 - Otålig!
    17/12 - En som längtar

Vilken tuff resa ni har gått och fortfarande går igenom! Ja, låt nu december bjuda på många plus åt oss alla ✊🏻

jag är alldeles för dålig på såna saker för att kunna svara på om 12 dagar lutealfas är bra, men det är ganska vanligt tror jag?
  • Anonym (Virrpannan)
    En som längtar skrev 2025-11-19 17:58:17 följande:

Hej alla ni underbara som kämpar på!

Känner mig lite extra depp idag. Igår fick jag lite rosa, och sedan lite rött, under natten sparsamt, hoppades att de skulle vara som en sån där liten blödning som vissa får under en dag. Men idag så har det runnit på ganska så ordentligt så tror tyvärr detta är en vanlig mens.

Jag och min man har haft en lång resa. Har försökt i många år (över 9) med fertilitetsutredning som inte visar något fel på någon av oss. Gått igenom IVF. Nu får vi istället hjälp med Letrozol tabletter. I våras blev jag gravid men tyvärr fick jag ett MA som upptäcktes v 13 i juni i år. Det var otroligt tufft! Har aldrig varit med om något liknande tidigare. Önskar ingen den smärta som jag upplevde. Vet att många här i gruppen genomgått MA och tidiga missfall. Mycket kärlek till er ALLA Hjärta

Imorgon ska jag ringa till fertilitetsmottagningen för att köra igång med Letrozol cykel 3 efter MA.
    Jag hoppas på ett magiskt december och många härliga julklappar till oss alla! SoligHjärta Jag chansar lite med mitt BIM (kör på 28 dagar), senaste cykel blev 25 dagar med 12 dagars lutealfas. 

Är 12 dagars lutealfas bra?

4/12 - Zozoi
    4/12 - Anonym4042
    6/12 - Anonym (Elen)
    6/12 - Griffin
    7/12 - Lavi
    9/12 - Vallmo93
    9/12 - Elly
    12/12 - Tjej90sve
    13/12 - Labella9
    14/12 - Nemi
    14/12 - Elisand
    16/12 - Otålig!
    17/12 - En som längtar

Hoppas ni får ert plus nu och att det går hela vägen ❤️🌈

Jag har 12 dagars lutealfas och har varit gravid många gånger 😅 Har två barn 🥰 Läkarna brukar säga att 10 räcker men är i underkant, så har man kortare än så brukar man ibland behöva hjälp för att förlänga den. 
  • Griiffin
    4/12 - Zozoi
    4/12 - Anonym4042
    6/12 - Anonym (Elen)
    7/12 - Lavi
    9/12 - Vallmo93
    9/12 - Elly
    12/12 - Tjej90sve
    13/12 - Labella9
    14/12 - Nemi
    14/12 - Elisand
    16/12 - Otålig!
    17/12 - En som längtar

Hej på er,

Jag tar bort mig från listan, var hos gyn idag och tre ägg har växt så vi har förbud! kommer inte vara aktiv här mer, orkar inte just nu!
    Jag håller tummarna för er andra❤️
  • Zozoi

Positivt ägglossningstest idag på cykeldag 16 🙏

Vi myste både i måndagskväll och igårkväll, får bli mys både idag och imorgon också! Hade ni täckt upp mer ännu fler dagar eller räcker det? ❤️

• En som längtar
    Anonym (längtar innerligt) skrev 2025-11-19 19:33:25 följande:
    Vilken tuff resa ni har gått och fortfarande går igenom! Ja, låt nu december bjuda på många plus åt oss alla ✊🏻

jag är alldeles för dålig på såna saker för att kunna svara på om 12 dagar lutealfas är bra, men det är ganska vanligt tror jag?
    Ja, de kan man lugnt säga. Men då jag nu blivit gravid en gång, även fast det är väldigt sorgligt, så är jag glad att kroppen kan. 
    Om någon månad är magisk så är det ju december Hjärta

Ja, när jag läser på nätet så verkar 12 dagar vara normalt och vara bra för att kroppen ska kunna stödja en graviditet. Glad
  • En som längtar
    Zozoi skrev 2025-11-20 11:05:45 följande:

Positivt ägglossningstest idag på cykeldag 16 🙏

Vi myste både i måndagskväll och igårkväll, får bli mys både idag och imorgon också! Hade ni täckt upp mer ännu fler dagar eller räcker det? ❤️

På fertilitetsmottagningen där jag går så får man en ordination på att mysa varannan dag i 14 dagar. Jag kan tycka de är i överkant haha men jag följer deras ordination. 
    Tror inte du behöver göra det så många dagar, men barnmorska sa till mig varannan dag i 10 dagar brukar räcka. så om du räknar från mån (mån, ons, fre, sön, tis. Räknar du från ons (ons, fre, sön, tis, tors). Ungefär Hjärta Jag tror ju inte det skadar att förlänga myset ett tag till om ägglossningen skulle bli lite sen eller om kroppen inte lyckas på första försöket och ägglossar senare (även om stickan visar positivt idag) Glad

Jag håller alla tummar Hjärta
  • Zozoi
    En som längtar skrev 2025-11-20 11:34:07 följande:
    På fertilitetsmottagningen där jag går så får man en ordination på att mysa varannan dag i 14 dagar. Jag kan tycka de är i överkant haha men jag följer deras ordination. 
    Tror inte du behöver göra det så många dagar, men barnmorska sa till mig varannan dag i 10 dagar brukar räcka. så om du räknar från mån (mån, ons, fre, sön, tis. Räknar du från ons (ons, fre, sön, tis, tors). Ungefär Hjärta Jag tror ju inte det skadar att förlänga myset ett tag till om ägglossningen skulle bli lite sen eller om kroppen inte lyckas på första försöket och ägglossar senare (även om stickan visar positivt idag) Glad

Jag håller alla tummar Hjärta
    Tack för svar! Då fortsätter vi myset in i början av nästa vecka 🤞❤️
  • Zozoi

Är ni ömma i magen vid ägglossning? Det drar och ömmar på vänster sidan och gjort i typ tre timmar nu. 
    Fick positivt ägglossningstest imorse.

Blir ni ömma? Får ni molvärk? Känner ni ingenting? Vet ju att det är så individuellt då vissa inte känner av sin ägglossning alla medans vissa gör det. Bara lite nyfiken på vad ni har för upplevelser ☺️

Svar på tråden BIM december 2025