• Zozoi

BIM december 2025

Hej! Här är tråden för alla som försöker få barn och har BIM i december.

Skriv gärna en kort presentation om dig själv och lägg in dig på listan här nedan. 

Nu hoppas vi på massa magiska december plus. Lycka till ❤️

• Svar på tråden BIM december 2025
  • Rumpetrollet
    Zozoi skrev 2025-11-20 11:05:45 följande:

Positivt ägglossningstest idag på cykeldag 16 🙏

Vi myste både i måndagskväll och igårkväll, får bli mys både idag och imorgon också! Hade ni täckt upp mer ännu fler dagar eller räcker det? ❤️

Bra jobbat 😅 jag hade det tänkt att det räcker mer än väl, alla de viktigaste dagarna är ju täckta. Haha man orkar ju inte ligga hur mycket som helst 🤣
  • Anonym (Nemi)
    Zozoi skrev 2025-11-20 20:53:10 följande:

Är ni ömma i magen vid ägglossning? Det drar och ömmar på vänster sidan och gjort i typ tre timmar nu. 
    Fick positivt ägglossningstest imorse.

Blir ni ömma? Får ni molvärk? Känner ni ingenting? Vet ju att det är så individuellt då vissa inte känner av sin ägglossning alla medans vissa gör det. Bara lite nyfiken på vad ni har för upplevelser ☺️

Jag brukar vissa månader få lite molvärk på vänstra sidan vid ägglossning, aldrig på höger sida. Brukar hålla i sig ca 1-2 timmar. Alltid undrat lite om det betyder att jag bara känner av om ett ägg släpps från vänstra äggstocken då jag inte känner det varje månad utan lite ish varannan gång. Och varför man inte känner det i båda. 🤔 Men det kanske är normalt att man bara känner på ena sidan 😅
  • Anonym4042

Är ni ömma i magen vid ägglossning? Det drar och ömmar på vänster sidan och gjort i typ tre timmar nu. 

Blir ni ömma? Får ni molvärk? Känner ni ingenting? Vet ju att det är så individuellt då vissa inte känner av sin ägglossning alla medans vissa gör det. Bara lite nyfiken på vad ni har för upplevelser ☺️

Ja jag brukar vara öm i magen vid ägglossning, det brukar också vara mestadels på en sidan.Började i tisdags 18/11 för min del på höger sida, mest under några timmar i tisdags men har fortsatt även efter det? och undrar om det kan bero på att ägget inte släpper, eller om det kan vara så även om ägglossning skett. 

Varit svårt att veta exakt när min ägglossning är men tror det var igår eller i onsdags. Ska testa mer noggrant med ägglossningstest nästa månad om det inte blir något nu!

• Babysheep

4/12 - Zozoi

4/12 - Anonym4042
    6/12 - Anonym (Elen)
    7/12 - Lavi
    9/12 - Vallmo93
    9/12 - Elly
    12/12 - Tjej90sve
    13/12 - Labella9
    14/12 - Nemi
    14/12 - Elisand
    16/12 - Otålig!
    17/12 - En som längtar
    22/12 - Babysheep

Hoppar in i decembertråden efter att mensen kom igår. 
    36 år, ett barn sen tidigare. Försökt med nr 2 under 2025, ett missfall i september.

Allmänt less och deppig och uppgiven nu. 
    Ska testa digitala ÄL-stickor denna månad men i övrigt mest fokusera på att ta det lugnt och vara snäll med mig själv. 
  • Vallmo93

Jag känner av ägglossningen, blir otroligt uppblåst och spänd lågt och centralt (inte på sidan). Men opererade bort en äggledare i våras så det är efter det jag har börjat känna av ägglossningen. Vissa månader kan jag känna på vänster sida att det ömmar extra där (aldri höger), men det har jag fått förklarat till mig likväl kan vara pga ärrvävnad. Så vet inte 😅
  • Tjej90sve

Då är jag igång med ÄL tester sen några dagar! Hade lite längre mens efter kemiska missfallet förra månaden. Vi har tappat ivern att mysa, när det känns så planerat och vi båda är jätte trötta nu denna mörka å kalla period! 

Jag hoppas verkligen jag kommer ägglossa denna månad!! 

• Bebo7890

Hej, 

Ny i tråden här, vi har försökt ett tag men ingenting ännu. Vill ha någonstans där man kan skriva av sig med personer som går igenom samma sak. Mensen kom idag så ingen bebis Än 

• Anonym (Elly)

Har en menscykel på 27-29 dagar. Idag på menscykel 12 och ingen ägglossning i sikte.

Har ätit munkpeppar och rosenrot denna månad. Är rädd att cykeln har blivit rubbad. Hade lite spottings igår. Aldrig haft det förut innan ägglossning. Någon med erfarenhet av detta.

Har testat med äg test varje morgon sedan 5 dagar bakåt och var negativ. Brukar alltid få utslag på morgonen.

Blir sjukt stressad av detta.

• Rumpetrollet
    Anonym (Elly) skrev 2025-11-22 10:10:25 följande:

Har en menscykel på 27-29 dagar. Idag på menscykel 12 och ingen ägglossning i sikte.

Har ätit munkpeppar och rosenrot denna månad. Är rädd att cykeln har blivit rubbad. Hade lite spottings igår. Aldrig haft det förut innan ägglossning. Någon med erfarenhet av detta.

Har testat med äg test varje morgon sedan 5 dagar bakåt och var negativ. Brukar alltid få utslag på morgonen.

Blir sjukt stressad av detta.

Vet du vilken dag du brukar ha ägglossning? Jag har liknande lång cykel som dig och brukar få ägglossning mellan dag 13 och 16. Så det kanske bara är lite tidigt än? ☺️
Svar på tråden BIM december 2025