• Surrkusen1

BF Augusti 2026 🤰🏼????????

Jag kan knappt tro att det är sant! 
    Idag kom äntligen de efterlängtade plusset 🙏🏻 
    Beräknad 2/8-26!! Hoppas så att det lilla pyret ska stanna kvar ♥️

• Svar på tråden BF Augusti 2026 🤰🏼????????
  • Enhörningen91
    Junisol skrev 2026-01-27 12:58:19 följande:
    Nyfiken! 😁 Jag har mitt första ultraljud på Måndag. Längtar! 
    Det såg fint ut. Hon hade inget att anmärka på. vi såg en hand med 5 fingrar, två ben, två hjärnhalvor & ett hjärta som slår! ????🥺 de är en livlig bebis där inne till skillnad emot storasyster.

storasyster var så stolt över detta. Hon berättade direkt på förskolan igår 🥹🥹
  • Severes
    Berg och dalbana att vara gravid, för oss alla!  Vi har vårt ultraljud i vecka 14 nästa vecka. Får se om vi om vi får ihop det så min sambo kan vara med. Hoppas farmor och farfar kan vara barnvakt till vårt tidigare barn. 
  • Anonym (Yes)
    Surrkusen1 skrev 2025-11-24 06:47:23 följande:
    BF Augusti 2026 🤰🏼????????

Jag kan knappt tro att det är sant! 
    Idag kom äntligen de efterlängtade plusset 🙏🏻 
    Beräknad 2/8-26!! Hoppas så att det lilla pyret ska stanna kvar ♥️

Stort grattis 🍼
  • Junisol
    Enhörningen91 skrev 2026-01-28 12:45:37 följande:
    Det såg fint ut. Hon hade inget att anmärka på. vi såg en hand med 5 fingrar, två ben, två hjärnhalvor & ett hjärta som slår! ????🥺 de är en livlig bebis där inne till skillnad emot storasyster.

storasyster var så stolt över detta. Hon berättade direkt på förskolan igår 🥹🥹

Men vad skönt! 🥰 Förstår att hon är stolt!
    Är så spänd inför måndag och längtar ihjäl mig! 

vi har berättat för syskon också som längtar så, särskilt minsta ☺️

• Enhörningen91

En sak jag tänkt på. Jag TROR att jag har känt bebisen. detta är min tredje graviditet (varav 1 abort). Enligt ChatGPT kan de vara möjligt, men ovanligt. Det känns lixom inte som tarmar vanligtvis typ gaser eller så. Utan de känns som rörelser. så sjukt. Om det nu är det, så hoppas jag verkligen att denna bebisen är livligare än storasyster. Med henne var jag inne på förlossningen så ofta för minskade rörelser! 🥺 

jag skickade in till sånt NUB test på Facebook och dom sa att jag ska få en till tjej 🥺🥹

• Anonym (Enlitentill)

Så spännande! Läst att det kostar typ 4-5000 för ett sånt test? Är också väldigt nyfiken. vad fick du betala? blodprov man skickar in?

Enhörningen91 skrev 2026-01-30 14:56:31 följande:

En sak jag tänkt på. Jag TROR att jag har känt bebisen. detta är min tredje graviditet (varav 1 abort). Enligt ChatGPT kan de vara möjligt, men ovanligt. Det känns lixom inte som tarmar vanligtvis typ gaser eller så. Utan de känns som rörelser. så sjukt. Om det nu är det, så hoppas jag verkligen att denna bebisen är livligare än storasyster. Med henne var jag inne på förlossningen så ofta för minskade rörelser! 🥺 

jag skickade in till sånt NUB test på Facebook och dom sa att jag ska få en till tjej 🥺🥹

• Junisol
    Enhörningen91 skrev 2026-01-30 14:56:31 följande:

Jag vänyar också barn nr 3, tyckt mig känns något men är osäker ändå. 

Grattis till ev en liten flicka 😁 vad har du sen innan?
    Jag har en av varje, får se vad de blir denna gång, hoppas få bra bilder på KUB så kanske man kan se vad det ev är för något 😍 för nyfiken!

• Severes

Förra gången med mitt tidigare barn började jag känna barnet som små fladdringar i vecka 20. Vi får se hur det blir den här gången. Med mitt tidigare barn så var han såå aktiv i magen, alltså nästan oavbrutet i de senare veckorna i graviditeten. Det var ju väldigt tryggt såklart. 

• Junisol

Idag fick vi äntligen se vår lilla på ultraljud. Så lycklig!🥰  ev framflyttad till 13/8 istället för 15/8. får se vad de blir på RUL :)

• Anonym (Någon)

Jag var och lämnade blod för NIPT-prov igår och fick då även se den lilla på ultraljud för första gången! En liten räka som mätte 10+2-10+6 beroende på hur de mätte vilket stämmer med mina beräkningar!

När har ni berättat för familjen och andra? Flera vänner vet redan eftersom jag mått dåligt och behövt ställa in träffar.

Jag tänker att om något går fel nu så hade jag behövt stöttning från familj med barnvakt m.m. och hade nog varit sjukskriven 1-2 veckor.

Det som tar emot att berätta nu är att mitt äldsta barn är 6 år så då förstår man ju verkligen vad bebis i magen innebär. Vill inte göra barnen glada för att sen säga att den inte klarade sig.

• Junisol
    Anonym (Någon) skrev 2026-02-03 09:36:55 följande:

Jag var och lämnade blod för NIPT-prov igår och fick då även se den lilla på ultraljud för första gången! En liten räka som mätte 10+2-10+6 beroende på hur de mätte vilket stämmer med mina beräkningar!

När har ni berättat för familjen och andra? Flera vänner vet redan eftersom jag mått dåligt och behövt ställa in träffar.

Jag tänker att om något går fel nu så hade jag behövt stöttning från familj med barnvakt m.m. och hade nog varit sjukskriven 1-2 veckor.

Det som tar emot att berätta nu är att mitt äldsta barn är 6 år så då förstår man ju verkligen vad bebis i magen innebär. Vill inte göra barnen glada för att sen säga att den inte klarade sig.

Har inte direkt något tips, det är svårt. Men vi valde att berätta för barnen och familj - de närmaste eftersom det var jul och jag mådde dåligt. 

vad mysigt att få se bebis 😁

• VeronicaSwe

Sommarbebisar 2026 Stockholm/Uppsala med omnejd

En nystartad mindre och personlig Facebookgrupp för dig som väntar sommarbebis 2026 (beräknad förlossning mellan maj och september) och som bor i Stockholm/Uppsala med omnejd.

Tanken med gruppen är gemenskap, att få följa graviditeten tillsammans med andra som bor relativt nära, dela tankar, frågor, glädje och oro, och kanske även kunna knyta kontakter som även finns kvar efter att bebisarna är födda.

Gruppen är begränsad i antal för att skapa en trygg och mer personlig känsla. Anonyma inlägg tillåts inte, då huvudsyftet är att lära känna varandra.

www.facebook.com/groups/1629464671824956

Mvh Veronica

• Junisol
    VeronicaSwe skrev 2026-02-03 11:19:56 följande:

Sommarbebisar 2026 Stockholm/Uppsala med omnejd

En nystartad mindre och personlig Facebookgrupp för dig som väntar sommarbebis 2026 (beräknad förlossning mellan maj och september) och som bor i Stockholm/Uppsala med omnejd.

Tanken med gruppen är gemenskap, att få följa graviditeten tillsammans med andra som bor relativt nära, dela tankar, frågor, glädje och oro, och kanske även kunna knyta kontakter som även finns kvar efter att bebisarna är födda.

Gruppen är begränsad i antal för att skapa en trygg och mer personlig känsla. Anonyma inlägg tillåts inte, då huvudsyftet är att lära känna varandra.

www.facebook.com/groups/1629464671824956

Mvh Veronica

Vad trevligt, men jag bor i Eskilstuna 😜
  • Severes

Jag har fått svar på NIPT att det är en pojke jag väntar, det lär ju bli full fart med två små killar här hemma! Men full fart verkar det ju kunna bli hur som helst med de små!

• Junisol
    Severes skrev 2026-02-03 19:02:03 följande:

Jag har fått svar på NIPT att det är en pojke jag väntar, det lär ju bli full fart med två små killar här hemma! Men full fart verkar det ju kunna bli hur som helst med de små!

Grattis vad kul! 🤩 Jaha får man veta kön vid NIPT.
    På min kub ulj bild har det gissats flicka ☺️Har en pojke och en flicka, dom blir 15 och 10 år😜
Svar på tråden BF Augusti 2026 🤰🏼????????