• Surrkusen1

BF Augusti 2026 🤰🏼????????

Jag kan knappt tro att det är sant! 
    Idag kom äntligen de efterlängtade plusset 🙏🏻 
    Beräknad 2/8-26!! Hoppas så att det lilla pyret ska stanna kvar ♥️

• Svar på tråden BF Augusti 2026 🤰🏼????????
  • Enhörningen91

En fråga, hur vet man om bebisen inte utvecklas längre?

sist jag tog veckoindikator så stod de 1-2, om de står 3+ nu bör de väll vara bra va? Känns så länge till vecka 12 och kanske ultraljud? jag har andra besöket 9/1 och det känns som år dit

• Anonym (Någon)
    Enhörningen91 skrev 2025-12-27 12:27:11 följande:

En fråga, hur vet man om bebisen inte utvecklas längre?

sist jag tog veckoindikator så stod de 1-2, om de står 3+ nu bör de väll vara bra va? Känns så länge till vecka 12 och kanske ultraljud? jag har andra besöket 9/1 och det känns som år dit

Jobbiga svaret är att det vet man inte!

Jag har haft 4 missfall (tre i vecka 5 och ett i vecka 8-9). Gemensamt för dem har varit att teststrecken aldrig har blivit riktigt starka. När det gått bra har stegringen varit jämn och jag har fått starka positiva. 

Vet däremot många som har fått superfin stegring och ändå fått missfall så tyvärr går det ju aldrig att vara helt säker...
  • Enhörningen91
    Anonym (Någon) skrev 2025-12-27 15:05:54 följande:
    Jobbiga svaret är att det vet man inte!

Jag har haft 4 missfall (tre i vecka 5 och ett i vecka 8-9). Gemensamt för dem har varit att teststrecken aldrig har blivit riktigt starka. När det gått bra har stegringen varit jämn och jag har fått starka positiva. 

Vet däremot många som har fått superfin stegring och ändå fått missfall så tyvärr går det ju aldrig att vara helt säker...
    :( 
    jag vågar inte testa för att jag e rädd om de inte är starkare. Men jag har fortfarande ont i brösten & ligamenten (ibland) men mår inte illa eller någonting.
  • Fjällfärd
    Anonym (Någon) skrev 2025-12-27 07:29:59 följande:
    Tror vi kanske är lika långt gångna? Jag är på 5+2 nu. Har två barn sedan innan och var väldigt illamående med båda två. Ännu känner jag inte så mycket med denna. Tog också ett clearblue på 21 dpo och fick 3+. Graviditetstesten har ökat stadigt och vid 20-21 dpo var de dyestealers men känner mig inte riktigt gravid?

Har lite molande i magen och är trött. Liiiiiite öm i brösten men eftersom jag har två barn sedan tidigare som jag har ammat tänker jag att mjölkgångar och så redan är utvidgade. Minns inte helt när jag blev illamående med de första. Bara att jag vid vecka 8 var rejält illamående med andra.
    Jag är 5+7 idag så inte riktigt lika men nästan 😊
  • Fjällfärd

Vecka 5+7 idag

Jag har börjat må illa idag och har inte haft nå mer rosa flytningar så tror att graviditeten fortlöper som den ska. Men svårt att säga. Tyvärr finns det ju inget man kan testa eller göra just nu. Vi har som sagt var ett tidigt ultraljud inbokat 5/1 vilket jag känner mig väldigt tacksam för! Man funderar ju väldigt mycket på om det ska gå vägen eller inte.
  • Severes

BF lista

2/8 Surrkusen1
    3/8 jsundberg
    5-6/8 Lojsan90
    5/8 enhörningen91
    8/8 disan1
    9/8 Lillemor963
    9/8 Sannasv 
    10/8 Lovisaa
    12/8 Ammewimo
    12/8 Severes
    13/8 Lollos87
    16/8 Junisol
    20/8 labella9
    23/8 JadeMyran
    23/8 Fjällfärd
    29/8 Enlitentill
    Anonym (Någon) ?
    Anonym (nojig) ?
  • Severes
    Fjällfärd skrev 2025-12-28 22:31:38 följande:

Vecka 5+7 idag

Jag har börjat må illa idag och har inte haft nå mer rosa flytningar så tror att graviditeten fortlöper som den ska. Men svårt att säga. Tyvärr finns det ju inget man kan testa eller göra just nu. Vi har som sagt var ett tidigt ultraljud inbokat 5/1 vilket jag känner mig väldigt tacksam för! Man funderar ju väldigt mycket på om det ska gå vägen eller inte.
    Skönt att det inte blev något mer med rosa flytningarna. Nu har jag 8,5 dagar kvar till mitt ultraljud, räknar ner. Jag har jättesvårt att ta mina tabletter (folsyra och omega-tre) vill bara kräkas då. Ska nog sluta med omega-tre och försöka äta extra fisk istället, de kapslarna är så stora!
  • Anonym (Nojig)
    Severes skrev 2025-12-25 07:59:58 följande:
    Jag är i 7+0 idag och för mig är det verkligen att symptomen kommer och går. Lite spänningar i brösten, sedan ingenting ett tag. Jag bir hos släktingar just nu över julen så det är ju känsligt läge med hur jag mår, men det har ändå gått bra hittills då inte alltför stort illamående (man visste ju inte om det överhuvudtaget skulle gå att sitta med vid ett julbord utifrån lukter och sådär)
    skönt att kunna dela med sig så känner man sig mindre ensam om sina funderingar. Hoppas alla haft en fin jul och kunnat njuta lite ändå! jag har varit så tacksam över att jag fick  + under julledigheten, har känts bra att kunna ta det lugnt och försöka landa i alla känslor. 
    tänkte lägga till mig på listan, har ni andra räknat från senaste mensens första dag? jag tempar med natural cycles och dom räknar från ägglossning +2v. känns som NC stämmer bättre då? Diffar bara två dagar i och för sig, men här räknar jag alla dagar som går framåt 😂
  • Anonym (Enlitentill)

Exakt samma här, allt försvann dagen efter BIM

Anonym (Enlitentill) skrev 2025-12-25 21:43:22 följande:

God jul på er. känner mig inte gravid alla symtom försvann runt bim. någon mer som inte känner något? De hade varit skönt med ett privat vul för att veta hur det står till men verkar vara svårt i min lilla stad.
    hur mår ni andra?

• Anonym (Enlitentill)

Bra att man svarar på sitt egna inlägg 😂 skulle ju fråga om det var någon mer som kände samma sak 

Anonym (Enlitentill) skrev 2025-12-29 18:29:51 följande:

Exakt samma här, allt försvann dagen efter BIM

Svar på tråden BF Augusti 2026 🤰🏼????????