BF Augusti 2026 🤰🏼????????
Jag kan knappt tro att det är sant!
Idag kom äntligen de efterlängtade plusset 🙏🏻
Beräknad 2/8-26!! Hoppas så att det lilla pyret ska stanna kvar ♥️
Hej!
Ny på familjeliv för att kunna skriva här och få lite gemenskap. I princip ingen vet att jag är gravid, är nu i v9 och har bf 24/8.
Mår pyyyyyyyyton. Mår så illa och känns som jag konstant ska spy (vilket det också blir lite då och då). Såhär illa har det inte varit med tidigare graviditeter.
Har ni några tips på hur man fortsätter få i sig ordentligt med kalorier när det dels är dåligt med hunger och det dels kommer upp titt som tätt?
Hoppar också in i denna tråd! :) Jag är i v 10 nu, bf 20/8. Mår bra förutom humörsvängningar, extreem trötthet och ömma bröst, är också väldigt varm på kvällar/nätter och tät i näsan typ konstant 😅 Har bokat in tidigt ultraljud och nipt 27/1, så det blir spännande! Det är mitt första barn, min sambo har två barn i i 12-års åldern sedan tidigare. Har dock haft lite ångest över att jag skaffar mitt första barn som 34-åring, tänk om man vill ha fler sen.. det känns stressigt. Men men. 😊 Det känns läskigt att gå med oron att man kan få missfall hela tiden, hur känner ni där? 🤗
Jag tyckte inte Lergigan hjälpte så har fått Bonjesta! Det hjälper! tageit det i 8 dagar. Kan känna av lite och har kräkts en gång. Men fungerar mycket bättre än annat!
Bm nästa vecka första gången :) och Kub ulj om 2 veckor. Längtar så!!! Så man får förstå att det är på riktigt och allt är bra!
Än så länge har de bara varit illamående kräkningar magknip och migrän. Nästan värst denna 3e gång😝 v 11 idag..
Jag hade lite bruna flytningar igen natten till igår. Blev såklart orolig eftersom vårt förra missfall började med ljusrosa och bruna flytningar i ca 1,5 vecka. Bokade in ett privat ultraljud samma dag då min man åker på en jobbresa en vecka idag och jag inte ville få missfall ovetandes när jag var hemma själv. Allt såg dock jättefint ut (9+1 igår) och det lilla livet var väldigt rörligt där inne ❤️
Mår lite illa emellanåt men inga kräkningar! Men är oerhört trött. Lider med er som mår mycket illa och kräks. Kämpa!
Jag hade lite bruna flytningar igen natten till igår. Blev såklart orolig eftersom vårt förra missfall började med ljusrosa och bruna flytningar i ca 1,5 vecka. Bokade in ett privat ultraljud samma dag då min man åker på en jobbresa en vecka idag och jag inte ville få missfall ovetandes när jag var hemma själv. Allt såg dock jättefint ut (9+1 igår) och det lilla livet var väldigt rörligt där inne ❤️
Mår lite illa emellanåt men inga kräkningar! Men är oerhört trött. Lider med er som mår mycket illa och kräks. Kämpa!
Jag glömmer helt av att jag faktiskt kan prata med riktiga människor & inte bara ChatGPT & Google haha..
men jag har ultraljud imorgon (äntligen!) fick de framflyttat då jag legat inne på sjukhus och grejer pga misstänkt stroke/TIA. Men nu lutar de sig emot migrän anfall. Har de sedan innan men nu är den brutal. Förutom de så känner jag mig inte gravid för 5 öre.. jag går ner i vik, mår inte illa eller något. Enda som e symptom kanske är huvudvärk men de har jag ändå..
är livrädd att inget syns imorgon :(
Jag glömmer helt av att jag faktiskt kan prata med riktiga människor & inte bara ChatGPT & Google haha..
men jag har ultraljud imorgon (äntligen!) fick de framflyttat då jag legat inne på sjukhus och grejer pga misstänkt stroke/TIA. Men nu lutar de sig emot migrän anfall. Har de sedan innan men nu är den brutal. Förutom de så känner jag mig inte gravid för 5 öre.. jag går ner i vik, mår inte illa eller något. Enda som e symptom kanske är huvudvärk men de har jag ändå..
är livrädd att inget syns imorgon :(
hur gick det för dig? Hoppas att allt såg bra ut!
jag har också blivit inlagd för många år sedan pga misstänkt tia/stroke men de var migrän som tur var! Min förstfödda var 1 år Vid tillfället. Hemskt var det. Fick plötslig halvsidig förlamning/domningar. Kunde inte prata, visste i huvudet vad jag skulle säga men de kom ut helt huller om buller. Var de något liknande symtom
du hade? Stackare, hemskt!
hur gick det för dig? Hoppas att allt såg bra ut!
jag har också blivit inlagd för många år sedan pga misstänkt tia/stroke men de var migrän som tur var! Min förstfödda var 1 år Vid tillfället. Hemskt var det. Fick plötslig halvsidig förlamning/domningar. Kunde inte prata, visste i huvudet vad jag skulle säga men de kom ut helt huller om buller. Var de något liknande symtom
du hade? Stackare, hemskt!
Men vad skönt! 🥰 Förstår att hon är stolt!
Är så spänd inför måndag och längtar ihjäl mig!
vi har berättat för syskon också som längtar så, särskilt minsta ☺️
En sak jag tänkt på. Jag TROR att jag har känt bebisen. detta är min tredje graviditet (varav 1 abort). Enligt ChatGPT kan de vara möjligt, men ovanligt. Det känns lixom inte som tarmar vanligtvis typ gaser eller så. Utan de känns som rörelser. så sjukt. Om det nu är det, så hoppas jag verkligen att denna bebisen är livligare än storasyster. Med henne var jag inne på förlossningen så ofta för minskade rörelser! 🥺
jag skickade in till sånt NUB test på Facebook och dom sa att jag ska få en till tjej 🥺🥹