• Surrkusen1

BF Augusti 2026 🤰🏼????????

Jag kan knappt tro att det är sant! 
    Idag kom äntligen de efterlängtade plusset 🙏🏻 
    Beräknad 2/8-26!! Hoppas så att det lilla pyret ska stanna kvar ♥️

• Svar på tråden BF Augusti 2026 🤰🏼????????
  • JadeMyran

Åh nej, så otroligt tråkigt att höra! 😢

Ishari skrev 2025-12-24 20:09:03 följande:

Började blöda i måndags kväll. Hade rejäla sammandragningar (utsn smärta) och lite rosa flytningar söndag kväll...
    Åkte till gynakuten på måndagen. Och på kvällen började jag få smärtsamma kramper och blöda...

Så blir ingen augustibebis för oss 😭

• Anonym (Enlitentill)

God jul på er. känner mig inte gravid alla symtom försvann runt bim. någon mer som inte känner något? De hade varit skönt med ett privat vul för att veta hur det står till men verkar vara svårt i min lilla stad.
    hur mår ni andra?

• Huvudaxlarknäochtåknäochtå

Hej på er!

Har följt tråden ett tag men inte skrivit eftersom jag inte hade något konto innan. Tråkigt att höra om er som verkar ha fått mf nyligen, hoppas ni får ro att återhämta er!

Jag är i v6+5 och har beräknad förlossningsdatum 15 augusti, har inte haft bar tidigare men varit gravid två gånger i tonåren.

Har sedan en vecka tillbaka mått mycket dåligt, vissa dagar har j varit helt sängliggande nåde med trött och ett konstant illamåend, är orolig för intensiteten i mååendet och hur det ska gå att börja jobba i januari. Håller alla tumm och tår för att det ska hinna lätta lite snart! 

• Fjällfärd

Vecka 5+5 idag. Fick en svag ljusrosa flytning som avtagit direkt. Mitt förra missfall började med ljusrosa flytningar så hoppas det inte är missfall på gång här...

• Fjällfärd
    JadeMyran skrev 2025-12-22 08:02:54 följande:

Grattis! Åh men va?! Båda missfall i september och båda BF 23/8?! Wow vilket sammanträffande! 

Så kul att se såna där bilder med tester där strecket blir allt tydligare. Kanske borde ha gjort sådana snarare än CB? (mina sådana har alltid bara visat starka streck/plus, inget som ökar?)

Haha ja jag såg det! Så kul sammanträffande 😊

Jag plussade 4 dagar innan BIM och testade med tidiga graviditetstest. Så beror ju på när man började testa hur stegringen kommer att se ut 😊 men absolut skönt att se!

Testade med Clear Blue veckoindikator 21 dagar efter ägglossning (21DPO) och fick "3+" vilket stämmer fint med en bra stegring av hormonerna. Tycker dock att jag inte har så mycket symtom än förutom att jag är trött. Vi är dock på resande fot till familj med både vår ettårig och hund så inte konstigt om man är trött även utan en graviditet 😌 

Håller tummarna för att mina rosa flytningar (väldigt väldigt svagt rosa!) inte är början till ett missfall.
  • Severes

Jag kan säga helt ärligt att förra gången jag var gravid så fick jag inte mycket gjort det där första veckorna av graviditeten, tröttheten, illamåendet och utöver det känslan att jag ville kolla tjugo gånger per dag hur långt jag var gången, hur långt det var kvar, om bäbisen fortfarande var stort som ett hallon. Jag tänker att om man jobbar många år på sin arbetsplats får den bjuda på att man inte är helt närvarande i början av graviditeten. För mig gick det mycket bättre att jobba i andra och tredje trimestern då allt kändes lite säkrare och tankarna inte behövde snurra runt runt runt lika mycket 

• Severes
    Fjällfärd skrev 2025-12-26 16:13:26 följande:

Jag plussade 4 dagar innan BIM och testade med tidiga graviditetstest. Så beror ju på när man började testa hur stegringen kommer att se ut 😊 men absolut skönt att se!

Testade med Clear Blue veckoindikator 21 dagar efter ägglossning (21DPO) och fick "3+" vilket stämmer fint med en bra stegring av hormonerna. Tycker dock att jag inte har så mycket symtom än förutom att jag är trött. Vi är dock på resande fot till familj med både vår ettårig och hund så inte konstigt om man är trött även utan en graviditet 😌 

Håller tummarna för att mina rosa flytningar (väldigt väldigt svagt rosa!) inte är början till ett missfall.
    Jag håller tummarna för dig också!
  • Anonym (Någon)
    Fjällfärd skrev 2025-12-26 16:13:26 följande:

Tror vi kanske är lika långt gångna? Jag är på 5+2 nu. Har två barn sedan innan och var väldigt illamående med båda två. Ännu känner jag inte så mycket med denna. Tog också ett clearblue på 21 dpo och fick 3+. Graviditetstesten har ökat stadigt och vid 20-21 dpo var de dyestealers men känner mig inte riktigt gravid?

Har lite molande i magen och är trött. Liiiiiite öm i brösten men eftersom jag har två barn sedan tidigare som jag har ammat tänker jag att mjölkgångar och så redan är utvidgade. Minns inte helt när jag blev illamående med de första. Bara att jag vid vecka 8 var rejält illamående med andra.
  • Huvudaxlarknäochtåknäochtå
    Severes skrev 2025-12-26 22:18:50 följande:

Jag kan säga helt ärligt att förra gången jag var gravid så fick jag inte mycket gjort det där första veckorna av graviditeten, tröttheten, illamåendet och utöver det känslan att jag ville kolla tjugo gånger per dag hur långt jag var gången, hur långt det var kvar, om bäbisen fortfarande var stort som ett hallon. Jag tänker att om man jobbar många år på sin arbetsplats får den bjuda på att man inte är helt närvarande i början av graviditeten. För mig gick det mycket bättre att jobba i andra och tredje trimestern då allt kändes lite säkrare och tankarna inte behövde snurra runt runt runt lika mycket 

Å, det hade ve varit fantastiskt med den sortens trygghet från en fast anställning just nu! Tyvärr är jag frilansare så det är svårare att få den sortens förståelse från kunder. Men förhoppningsvis har illamåendet lagt sig så pass i början på januari att man kan bita ihop lite!
Svar på tråden BF Augusti 2026 🤰🏼????????