• Surrkusen1

BF Augusti 2026 🤰🏼????????

Jag kan knappt tro att det är sant! 
    Idag kom äntligen de efterlängtade plusset 🙏🏻 
    Beräknad 2/8-26!! Hoppas så att det lilla pyret ska stanna kvar ♥️

• Svar på tråden BF Augusti 2026 🤰🏼????????
  • Fjällfärd
    Anonym (Någon) skrev 2026-01-04 07:19:57 följande:
    Hur går det för dig? Håller tummarna 🧡
    Inger missfall som kommit igång än och inte haft några mer rosa flytningar. Men upplever att jag har mindre symtom senaste dagarna och min HRV status på Garmin klockan har gått drastiskt uppåt vilket den också gjorde innan missfallet i september. Vi har ultraljud i morgon eftermiddag och tiden kan verkligen inte gå fort nog! Håller tummarna för att det är ett "hjärta" med aktivitet vi ser i morgon eftermiddag ❤️
  • Fjällfärd
    Huvudaxlarknäochtåknäochtå skrev 2026-01-04 11:00:18 följande:

Jag förstår inte riktigt hur orolig man borde vara för de här rosa flytningarna och stänkblödningarna såhär i början. Jag har har små blödningar till och från i flera veckor men BM säger att det inte är något att oroa sig över så jag antar att det är normalt. När jag loggar i min hälsoapp däremot säger den varje gång att det är allvarligt och at nästa steg är att kontakta sjukvården. 

I övrigt håller illamåendet och tröttheten i sig för mig, det verkar vara värst på kvällarna, kräktes första gången i går kväll. 

Det behöver verkligen inte vara någon fara med rosa flytningar eller små blödningar. Jag hade dock ingen blödning alls under min första graviditet men småblödde/hade rosa flytningar till och från ca 2 veckor innan missfallet i september (vecka 9). 
  • Fjällfärd

Allt såg bra ut på ultraljudet idag och fanns ett litet "hjärta" som pickade där 🥹 så glad och tacksam! ❤️

• Huvudaxlarknäochtåknäochtå
    Fjällfärd skrev 2026-01-05 19:15:04 följande:

Allt såg bra ut på ultraljudet idag och fanns ett litet "hjärta" som pickade där 🥹 så glad och tacksam! ❤️

Samma här! Så häftigt!

Fick ett inbokat läkarbesök eftersom jag haft så mycket småblödningar.

Det är väll egentligen inte en garanti för någonting men allt verkar i alla fall fungera sådär lå, håller tummarna!
  • JadeMyran
    Fjällfärd skrev 2026-01-05 19:15:04 följande:

Åh så skönt, grattis! Hoppas jag får tid för UL snart?
  • Fjällfärd
    JadeMyran skrev 2026-01-06 02:16:34 följande:
    Åh så skönt, grattis! Hoppas jag får tid för UL snart?
    Vi fick ett tidigt ultraljud på grund av att man misstänkt att den förra graviditeten (som blev ett missfall) hade suttit i äggledaren. Då är det större risk att en ny graviditet kan sätta sig i äggledaren igen, vilket kan vara farligt. Så man ville med ultraljudet bekräfta att graviditeten satt i livmodern nu. Men en bonus är ju att vi fick kolla på den lilla bönan och se hur hen hade det där inne 🥰
  • Fjällfärd
    Huvudaxlarknäochtåknäochtå skrev 2026-01-05 23:55:34 följande:
    Samma här! Så häftigt!

Fick ett inbokat läkarbesök eftersom jag haft så mycket småblödningar.

Det är väll egentligen inte en garanti för någonting men allt verkar i alla fall fungera sådär lå, håller tummarna!
    Åh grattis att allt såg bra ut på ultraljudet! Nej det är ju ingen garanti att det håller i sig.

Vet inte vilken vecka du är i, men vi har iaf några kritiska veckor framför oss nu (v.8-12) innan moderkakan tagit över arbetet från gulkroppen osv.
  • Severes
    Fjällfärd skrev 2026-01-06 08:48:00 följande:
    Åh grattis att allt såg bra ut på ultraljudet! Nej det är ju ingen garanti att det håller i sig.

Vet inte vilken vecka du är i, men vi har iaf några kritiska veckor framför oss nu (v.8-12) innan moderkakan tagit över arbetet från gulkroppen osv.
    Stort grattis för till er båda. Imorgon väntar mitt resultat, håller på att bli galen av nervositet. 
  • Severes

Det såg bra ut på mitt ultraljud, vilken lättnad! Vi tänkte berätta för våra familjer efter svar på NIPT dvs om 2-3v. Förra gånger fick jag svar på NIPT redan efter 3 dagar men är ju inte säkert det går lika snabbt denna gång. 

• Lillemor963

Vad mycke som händer. Har inte hunnit åka till barnmorskan enn på grunn av julen och kände ingen vilja att åka innan. Har typ psykiskt inte fått inn det på riktit. Har varit illamående sen vecka 6 och var förskyld en vecka innan dess så har inte mått så bra. Men inte spytt nåt, bara null intresse för mat och goda julsaker. Är typ deppig bara. Jag är egentlen jättetaggad, men känner meg neför. Kommer nog endras när jag får se babyn på ultraljud om allt är bra☺️. Med dom andra barnen blev jag illamående typ vid 9 veckor och det var pang stärkt efter en natt, nu kom det 3 veckor tidigare om inte lite mer och svagt konstant🤪. Så nu vet jag i alla fall hur olika det kan vara. Har haft ett missfall men det var i vecka 4 timmar efter jag tog testet, tror jag bara vendtar på att jag skall få det igen så vil inte bli taggad enn.

Svar på tråden BF Augusti 2026 🤰🏼????????