• Surrkusen1

BF Augusti 2026 🤰🏼????????

Jag kan knappt tro att det är sant! 
    Idag kom äntligen de efterlängtade plusset 🙏🏻 
    Beräknad 2/8-26!! Hoppas så att det lilla pyret ska stanna kvar ♥️

• Svar på tråden BF Augusti 2026 🤰🏼????????
  • Junisol

BF lista

2/8 Surrkusen1
    3/8 jsundberg
    5-6/8 Lojsan90
    5/8 enhörningen91
    8/8 disan1
    9/8 Lillemor963
    9/8 Sannasv 
    10/8 Lovisaa
    12/8 Ammewimo
    12/8 Severes
    13/8 Lollos87
    15/8 Junisol
    20/8 labella9
    23/8 JadeMyran
    23/8 Fjällfärd
    29/8 Enlitentill
    Anonym (Någon) ?
    Anonym (nojig) ?

uppdatera lite då mitt datum var fel med 1 dag. Får se vad det blir sen efter ulj!

beklagar till er som fått mf, så jobbigt 😩 

tiden rullar på.. fullt upp med jul och fix i nya lght och nyår.. gått fort iaf även om illamåendet o tröttheten finns där. Vissa dagar har varit bättre så precis som er andra blir jag orolig? 😟 hoppas verkligen denna gång!! 
  • Anonym (Bf 19 Augusti-26)

Gravid igen efter fyra missfall av olika slag På 1 år.  Första ett MA i vecka 12. Andra MA i v 8 gjorde då ett Privat ultraljud pga oro. tredje gången blev det ett kemiskt missfall, tre dagar efter beräknad mens. fjärde gången fick jag missfall v 6+4. Nu gravid igen idag v 7+0 med beräknad enligt app 19/8-26. På lördag ska vi på tidigt vul kl 10.30 

• Fjällfärd
    Huvudaxlarknäochtåknäochtå skrev 2025-12-30 13:21:29 följande:
    Tack för ditt svar! Ja det kändes faktiskt lite bättre att bara försöka sätta lite ord på oron här i forumet så det är nog en bra idé att ta upp det med barnmorskan också. Det är bara så långt mellan besöken såhär i början, men ska skriva ner det till nästa tillfälle! 
    Tänker heller inte att det är något konstigt om du exempelvis skickar ett meddelande via 1177 till din barnmorska med dina tankar och funderingar så kan bollen komma i rullning. Det är ju inget som verkar vara akut och då kan det ju ta lite tid innan man får en samtalskontakt (även om gravida brukar vara prioriterade). Har du någon partner och/eller god vän du kan prata med om dessa känslor? Det brukar också kunna hjälpa 😊
  • Fjällfärd
    Severes skrev 2026-01-01 01:08:24 följande:

Idag har jag mått så bra att nu blir jag nervös om jag mår så bra för att det är något med embryot/fostret. Att man aldrig kan vara nöjd utan alltid något att oroa sig för!

Haha hög igenkänningsfaktor på det här! Mår pyton och önskar att jag inte mådde illa å var så trött, mår sedan bättre och blir då rädd att det är något tokigt med graviditet.

Molar en del i magen ändå precis som förra graviditeten (ej missfallet) så har ändå en positiv känsla i kroppen 🤞🏼 Räknar ner till tidigt ultraljud på måndag.
  • Anonym (Bf 19 Augusti-26)
    Junisol skrev 2026-01-01 09:09:32 följande:

BF lista

2/8 Surrkusen1
    3/8 jsundberg
    5-6/8 Lojsan90
    5/8 enhörningen91
    8/8 disan1
    9/8 Lillemor963
    9/8 Sannasv 
    10/8 Lovisaa
    12/8 Ammewimo
    12/8 Severes
    13/8 Lollos87
    15/8 Junisol
    20/8 labella9
    23/8 JadeMyran
    23/8 Fjällfärd
    29/8 Enlitentill
    Anonym (Någon) ?
    Anonym (nojig) ?

uppdatera lite då mitt datum var fel med 1 dag. Får se vad det blir sen efter ulj!

beklagar till er som fått mf, så jobbigt 😩 

tiden rullar på.. fullt upp med jul och fix i nya lght och nyår.. gått fort iaf även om illamåendet o tröttheten finns där. Vissa dagar har varit bättre så precis som er andra blir jag orolig? 😟 hoppas verkligen denna gång!! 
    Mitt andra inlägg här på familjeliv någonsin. Försöker få till knixen. 😂 jag har enligt beräknad mens bf 19 augusti. Går in i v 8 idag. 7+0. 
  • Huvudaxlarknäochtåknäochtå
    Fjällfärd skrev 2026-01-01 13:08:15 följande:
    Tänker heller inte att det är något konstigt om du exempelvis skickar ett meddelande via 1177 till din barnmorska med dina tankar och funderingar så kan bollen komma i rullning. Det är ju inget som verkar vara akut och då kan det ju ta lite tid innan man får en samtalskontakt (även om gravida brukar vara prioriterade). Har du någon partner och/eller god vän du kan prata med om dessa känslor? Det brukar också kunna hjälpa 😊
    Jag har pratat lite med partnern och jag tror att det kändes ganska bra i stunden men blev orolig att jag ska framkalla obehagskänslorna genom att tänka på dom för mycket istället.. så tänkte att jag ska försöka se om jag kan hitta lite andra mer positiva känslor att fokusera på ett tag. Allt det här konstanta illamåendet och tröttheten of doom gör det ju inte direkt jättelätt att vara glad just nu 😅 hoppas verkligen att det inte ska behöv vara såhär jobbigt längre till!
  • Anonym (Någon)
    Fjällfärd skrev 2026-01-02 04:16:34 följande:

Vaknade och hade fått en större rosa blödning nu. Troligen missfall på g 😞

Hur går det för dig? Håller tummarna 🧡
  • Huvudaxlarknäochtåknäochtå

Jag förstår inte riktigt hur orolig man borde vara för de här rosa flytningarna och stänkblödningarna såhär i början. Jag har har små blödningar till och från i flera veckor men BM säger att det inte är något att oroa sig över så jag antar att det är normalt. När jag loggar i min hälsoapp däremot säger den varje gång att det är allvarligt och at nästa steg är att kontakta sjukvården. 

I övrigt håller illamåendet och tröttheten i sig för mig, det verkar vara värst på kvällarna, kräktes första gången i går kväll. 

Svar på tråden BF Augusti 2026 🤰🏼????????