• Surrkusen1

BF Augusti 2026 🤰🏼????????

Jag kan knappt tro att det är sant! 
    Idag kom äntligen de efterlängtade plusset 🙏🏻 
    Beräknad 2/8-26!! Hoppas så att det lilla pyret ska stanna kvar ♥️

• Svar på tråden BF Augusti 2026 🤰🏼????????
  • Lollos87

Hur många här inne gör KUB och sånt? Detta är mitt tredje barn, jag har aldrig gjort något sådant? Jag vet inte om jag är dum eller? Hade det varit gratis och ingått så hade jag ju säkert gjort det. Jag har liksom bara "följt med" i graviditeten och gått på det som erbjuds liksom. 

• Anonym (Någon)
    Lollos87 skrev 2026-01-08 18:48:04 följande:

Hur många här inne gör KUB och sånt? Detta är mitt tredje barn, jag har aldrig gjort något sådant? Jag vet inte om jag är dum eller? Hade det varit gratis och ingått så hade jag ju säkert gjort det. Jag har liksom bara "följt med" i graviditeten och gått på det som erbjuds liksom. 

Jag har gjort KUB tidigare graviditeter. Senaste graviditeten Dick vi högre risk med så fick då NIPT gratis och gjorde det.

Nu är jag över 35 så den här gången tänker vi köpa NIPT om vi inte får det gratis efter KUB.

Trodde att alla län erbjöd gratis KUB!
  • Lollos87
    Anonym (Någon) skrev 2026-01-09 20:25:09 följande:
    Jag har gjort KUB tidigare graviditeter. Senaste graviditeten Dick vi högre risk med så fick då NIPT gratis och gjorde det.

Nu är jag över 35 så den här gången tänker vi köpa NIPT om vi inte får det gratis efter KUB.

Trodde att alla län erbjöd gratis KUB!
    Här erbjuds man KUB om man är 35+ annars kostar det 2500:-
  • Severes

Jag gör NIPT direkt privat, men jag är ju relativt gammal (över 35). Men åtminstone då man är över 35 så får man KUB gratis här. Vill dock inte dra ut på det hela om något är fel. 

• Fjällfärd

Här får man också KUB om man är över 35år (vilket jag är). Vi gjorde NIPT med vår förra och funderar på att göra det igen nu. Men det kostar ju rätt mycket så tvekar lite.

Har tyvärr haft bruna flytningar igår + molvärk i magen. Vecka 8+2 nu. Kan absolut bara vara livmodern som växer och molar. Vill att de kommande 4 veckorna ska gå så snabbt som möjligt nu bara så man kan slappna av lite mer och börja planera för bebis eller inte 😌

• Anonym (Någon)
    Fjällfärd skrev 2026-01-13 19:43:43 följande:

Här får man också KUB om man är över 35år (vilket jag är). Vi gjorde NIPT med vår förra och funderar på att göra det igen nu. Men det kostar ju rätt mycket så tvekar lite.

Har tyvärr haft bruna flytningar igår + molvärk i magen. Vecka 8+2 nu. Kan absolut bara vara livmodern som växer och molar. Vill att de kommande 4 veckorna ska gå så snabbt som möjligt nu bara så man kan slappna av lite mer och börja planera för bebis eller inte 😌

Bruna flytningar är ju gammalt blod så kan det inte vara ett efterspel av dina tidigare rosa flytningar?
  • Lollos87

Hur mår ni annars? Jag har haft illamående till och från i ungefär 2.5 vecka, hanterligt men otroligt jobbigt. Nu dom tre senaste dagarna har jag inte känt av något illamående alls, så skönt men känns märkligt att inte må illa. 😅 går in i vecka 11 imorgon. 

• Anonym (Någon)
    Lollos87 skrev 2026-01-14 08:21:26 följande:

Hur mår ni annars? Jag har haft illamående till och från i ungefär 2.5 vecka, hanterligt men otroligt jobbigt. Nu dom tre senaste dagarna har jag inte känt av något illamående alls, så skönt men känns märkligt att inte må illa. 😅 går in i vecka 11 imorgon. 

Jag hade MASSA illamående i vecka 7. Var riktigt illamående och kräktes två gånger. Har två barn sedan innan och var illamående med dem, men kräktes inte.

Går in i vecka 9 imorgon och den senaste veckan har har haft mindre illamående än jag haft tidigare graviditeter.... Fortfarande illamående, men inte så det hindrar mig. Började med B6 för snart två veckor sedan så det kan vara den som hjälper till.

Annars är jag tröttare än vanligt och har svårt att hitta matlust även fast jag helst av allt vill äta hela tiden...? Skrattande
  • Severes

Jag är också ordentligt illamående men tycker ändå det går rätt bra, är ju inte sängliggande eller så. Jag går ju in i vecka 11 imorgon, det kanske går över inom några veckor. Jag kan knappt fatta det, att det ska komma ett litet barn. Jag har haft mycket livliga drömmar nu sista tiden, senast inatt blev det som en mardröm att barnet skulle dö för att jag skulle börja med cellgifter (vilket jag inte ska i verkligheten). Vilken lättnad när jag förstod att det bara var en dröm. 

• enlitenapelsin

Hej!

Ny på familjeliv för att kunna skriva här och få lite gemenskap. I princip ingen vet att jag är gravid, är nu i v9 och har bf 24/8.

Mår pyyyyyyyyton. Mår så illa och känns som jag konstant ska spy (vilket det också blir lite då och då). Såhär illa har det inte varit med tidigare graviditeter.

Har ni några tips på hur man fortsätter få i sig ordentligt med kalorier när det dels är dåligt med hunger och det dels kommer upp titt som tätt?

Svar på tråden BF Augusti 2026 🤰🏼????????