BF Augusti 2026 🤰🏼????????
Jag kan knappt tro att det är sant!
Idag kom äntligen de efterlängtade plusset 🙏🏻
Beräknad 2/8-26!! Hoppas så att det lilla pyret ska stanna kvar ♥️
Jag kan knappt tro att det är sant!
Idag kom äntligen de efterlängtade plusset 🙏🏻
Beräknad 2/8-26!! Hoppas så att det lilla pyret ska stanna kvar ♥️
Hur många här inne gör KUB och sånt? Detta är mitt tredje barn, jag har aldrig gjort något sådant? Jag vet inte om jag är dum eller? Hade det varit gratis och ingått så hade jag ju säkert gjort det. Jag har liksom bara "följt med" i graviditeten och gått på det som erbjuds liksom.
Hur många här inne gör KUB och sånt? Detta är mitt tredje barn, jag har aldrig gjort något sådant? Jag vet inte om jag är dum eller? Hade det varit gratis och ingått så hade jag ju säkert gjort det. Jag har liksom bara "följt med" i graviditeten och gått på det som erbjuds liksom.
Jag gör NIPT direkt privat, men jag är ju relativt gammal (över 35). Men åtminstone då man är över 35 så får man KUB gratis här. Vill dock inte dra ut på det hela om något är fel.
Här får man också KUB om man är över 35år (vilket jag är). Vi gjorde NIPT med vår förra och funderar på att göra det igen nu. Men det kostar ju rätt mycket så tvekar lite.
Har tyvärr haft bruna flytningar igår + molvärk i magen. Vecka 8+2 nu. Kan absolut bara vara livmodern som växer och molar. Vill att de kommande 4 veckorna ska gå så snabbt som möjligt nu bara så man kan slappna av lite mer och börja planera för bebis eller inte 😌
Här får man också KUB om man är över 35år (vilket jag är). Vi gjorde NIPT med vår förra och funderar på att göra det igen nu. Men det kostar ju rätt mycket så tvekar lite.
Har tyvärr haft bruna flytningar igår + molvärk i magen. Vecka 8+2 nu. Kan absolut bara vara livmodern som växer och molar. Vill att de kommande 4 veckorna ska gå så snabbt som möjligt nu bara så man kan slappna av lite mer och börja planera för bebis eller inte 😌
Hur mår ni annars? Jag har haft illamående till och från i ungefär 2.5 vecka, hanterligt men otroligt jobbigt. Nu dom tre senaste dagarna har jag inte känt av något illamående alls, så skönt men känns märkligt att inte må illa. 😅 går in i vecka 11 imorgon.
Hur mår ni annars? Jag har haft illamående till och från i ungefär 2.5 vecka, hanterligt men otroligt jobbigt. Nu dom tre senaste dagarna har jag inte känt av något illamående alls, så skönt men känns märkligt att inte må illa. 😅 går in i vecka 11 imorgon.
Jag är också ordentligt illamående men tycker ändå det går rätt bra, är ju inte sängliggande eller så. Jag går ju in i vecka 11 imorgon, det kanske går över inom några veckor. Jag kan knappt fatta det, att det ska komma ett litet barn. Jag har haft mycket livliga drömmar nu sista tiden, senast inatt blev det som en mardröm att barnet skulle dö för att jag skulle börja med cellgifter (vilket jag inte ska i verkligheten). Vilken lättnad när jag förstod att det bara var en dröm.
Hej!
Ny på familjeliv för att kunna skriva här och få lite gemenskap. I princip ingen vet att jag är gravid, är nu i v9 och har bf 24/8.
Mår pyyyyyyyyton. Mår så illa och känns som jag konstant ska spy (vilket det också blir lite då och då). Såhär illa har det inte varit med tidigare graviditeter.
Har ni några tips på hur man fortsätter få i sig ordentligt med kalorier när det dels är dåligt med hunger och det dels kommer upp titt som tätt?