• Elisand

BIM Mars 2026

Hej!
    Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i mars 2026! 

Skriv gärna en liten presentation om dig själv och följ gärna med så peppar vi varann! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag.

Hoppas på plusregn i mars ❤️
  • Svar på tråden BIM Mars 2026
  • Pandan14
    Anonym (Sladdis) skrev 2026-02-26 06:14:56 följande:
    Jag ser tydligt 🤩 Hoppas inte det är ett spökstreck, du får testa igen. Hur långt efter ÄL? 
    Just de som e saken, jag har inte fått tillbaka mensen sedan förlossningen, vilket gör de så konstigt för enligt Äl test så fick jag fullt utslag 23 På eftermiddagen och 24 direkt med morgon urinen (sedan blev de svagare) hade dock inga flytningar alls som va i närheten av fertila flytningar. Hade dessutom starkt resultat 4/2 med vattniga flytningar (som för mig är de tydligaste) men men ingen mens i sikte så antingen ägglossade jag nu för nån dag sedan eller för 3 veckor sedan.. men e helt lost
  • Anonym (Anonym3)

BIM om 6 dagar, tänkte ta ett testa tidigt imorse, hade ett gammalt hemma, ett sånt som ska blinka när de är tillräckligt mycket urin. Men de började aldrig blinka, haha, så de funkade ju inte? Kanske lika bra då de fortfarande är tidigt att testa men man är ju så nyfiken. Så beställde nyss test att hämta på apoteket senare idag så ska testa imorgon bitti. Verkligen tips, att beställa och sen hämta på apoteket, då får man priset på internet som faktiskt är ganska mycket billigare men kan hämta de väldigt snabbt! Så värt! 
    Håller tummarna för mig nu och för er alla som snart också ska börja testa!! 

• Anonym (43)
    Anonym (längtar innerligt) skrev 2026-02-25 16:17:24 följande:
    Kvällen vore helt klart lugnare och trevligare, men just nu svårt att få till pga tonåringar som aldrig sover 😂
    Vi har sovrummet i källaren och källardörren öppen eftersom jag har en katt som öppnar dörrar själv, och det låter ganska mycket.. så vi har den helt öppen.
    Hemma är de 17, 14 och 12 och de sover på ovanvåningen.

Vi väntar några timmar tills de garanterat sover, då smäller det.. 😁❤️
    De lägger sig alla ganska tidigt, vid 20-tiden för de kan ta lång tid på sig att somna så då är det bättre att de lägger sig tidigt och försöker att sova när de är i sängen istället för att de är vakna längre och ändå inte kan somna på två timmar och då är klockan vid 23 istället..
  • Anonym (43)
    Pandan14 skrev 2026-02-25 23:57:38 följande:
    Vad tror vi om detta? jag ser ett streck som absolut va inom 5 min, svårt o se kanske men är väldigt osäker då det inte är tydligt rosa.. funderar på spökstreck? Eller inbilla jag mig helt 🙈 kan tillägga att jag tog detta nu på kvällen 
    Hoppas att det inte är ett spökstreck.. testa igen imorgon bitti med morgonurin. 🙂
  • Anonym (43)
    Anonym (Truddilutt) skrev 2026-02-25 20:09:19 följande:

Nu när jag har använt ÄL-stickor ett par månader och lärt känna min kropp på en ny nivå.. haha :)
    Så måste jag ju säga att det är två saker som blir väldigt tydliga för mig vid ÄL. 

1. jag som annars lider av förstoppning, blir bajsnödig. Jag förstår nu att det hänger ihop med prodtaglandiner som ökar vid ÄL och strax innan mensen. 

2. jag blir otroligt sugen på min sambo , eller för den delen bara extremt sugen

är det någon annan som förutom de klassiska ömma bröst och lite värk i magen ? kul ju och att detta stämmer så tydligt in på mig! 

Har samma som dig, väldigt sugen på sex och blir kass i magen - precis som vid mens.
  • Elisand

Bim närmar sig, 4 dagar kvar. Brukar alltid ha ömma bröst vid den här tidpunkten, och tidigare än så. Så märkligt, nu känns ingenting alls på den punkten. Hade dock magsjuka i helgen som var med feber, så kroppen kanske inte riktigt skött sig som vanligt med progesteronpåslag osv. Känns dock udda att inte ha samma symtom som alltid. Värker och drar i livmodern, men det gör det i princip hela tiden för mig så det är för mig inte tecken på varken det ena eller det andra 😅

• Anonym (Anonym3)

Jag tog ett testa tidigt imorse, negativt :/ 
    är dock 5 dagar kvar till BIM, så är ju fortfarande tidigt. men segt. ska försöka vänta till dagen innan BIM nu iaf... 

• Anonym (Sladdis)
    Elisand skrev 2026-02-26 17:40:45 följande:

Bim närmar sig, 4 dagar kvar. Brukar alltid ha ömma bröst vid den här tidpunkten, och tidigare än så. Så märkligt, nu känns ingenting alls på den punkten. Hade dock magsjuka i helgen som var med feber, så kroppen kanske inte riktigt skött sig som vanligt med progesteronpåslag osv. Känns dock udda att inte ha samma symtom som alltid. Värker och drar i livmodern, men det gör det i princip hela tiden för mig så det är för mig inte tecken på varken det ena eller det andra 😅

Ooooh, spännande. Hoppas det är nån som försöker boa in sig ordentligt och att det är därför det känns mkt i livmodern 😍

Jag har också lite värk kring livmodern, men är för tidigt för att bero på nån graviditet, sviter efter ÄL kanske. 
  • Anonym (Sladdis)
    Anonym (Anonym3) skrev 2026-02-27 08:21:15 följande:

Jag tog ett testa tidigt imorse, negativt :/ 
    är dock 5 dagar kvar till BIM, så är ju fortfarande tidigt. men segt. ska försöka vänta till dagen innan BIM nu iaf... 

BIM-5 är tidigt så det behöver inte alls vara kört! 
  • Anonym (Sladdis)
    Pandan14 skrev 2026-02-26 08:40:49 följande:
    Just de som e saken, jag har inte fått tillbaka mensen sedan förlossningen, vilket gör de så konstigt för enligt Äl test så fick jag fullt utslag 23 På eftermiddagen och 24 direkt med morgon urinen (sedan blev de svagare) hade dock inga flytningar alls som va i närheten av fertila flytningar. Hade dessutom starkt resultat 4/2 med vattniga flytningar (som för mig är de tydligaste) men men ingen mens i sikte så antingen ägglossade jag nu för nån dag sedan eller för 3 veckor sedan.. men e helt lost
    Aha, ja då blir det svårare att räkna ut saker och ting 😅 Men tar du ett nytt gravtest som ökat i styrka då är det ju garanterat en ny graviditet i alla fall!
Svar på tråden BIM Mars 2026