Anonym (längtar innerligt) skrev 2026-02-24 18:47:32 följande:
Funderar på hur vi ska lägga upp månadens försök. Kanske har nån av er kloka råd.
Mannen som alltid jobbar borta jobbar hemma i några veckor vilket gör att vi kan tajma äl. Halleluja! Däremot har pressen varit tuff och det har inte alltid gått så bra som vi önskat i tidigare försök. Har bara några halvdana försök bakom oss?
Hur hade ni lagt upp det nu med följande info:
CD12 idag. Tom cirkel på CD advanced igår morse samt i morse men började testa först igår på CD11 så jag kan ha varit lite sen igång. Tog en äl-sticka vid 17 idag och den är kanske 80-90 %, men inte i topp än. Gissar att antingen får jag en blinkande smiley imorgon på CD13 och sedan en fast gubbe antingen på em eller på torsdag morgon då det är CD14. Brukar ha positivt äl-test nån gång mellan dag 13-15, så det kan variera lite.
Nu till frågan. Vet att vi inte kommer få till sex tre morgnar i rad. Hur hade ni lagt upp det?
CD13 och CD14
CD13 och CD15
CD14 och CD15
Först tyckte min app 14 och 15, men tycker ha ändrat sig till 13 och 14 nu. Har ingen äggviteflytning ännu.
Fattar att det inte är lätt för er att svara men vill bara bolla med några i samma sits.
Man är som mest fertil dagarna innan ÄL, bäst är om simmare redan finns o väntar på ägget som ska släppa då man inte vet säkert hur länge ägget kan befruktas och man sett att det är olika för alla kvinnor. Vissas ägg lever ett dygn, andras bara nån timme men friska spermier lever ofta 2-3 dagar i fertilt sekret, ibland ännu fler dagar.
Så jag skulle köra varannan dag från och med nu då du fått både ÄL-sekret och testen nästan är positiva. Svårt att veta exakt när ägget släpper men har man sex varannan dag missar man inte Ä, då finns alltid simmare som väntar 😅 alternativt samma dag som positivt ÄL-test och dagen efter.