• Elisand

BIM Mars 2026

Hej!
    Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i mars 2026! 

Skriv gärna en liten presentation om dig själv och följ gärna med så peppar vi varann! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag.

Hoppas på plusregn i mars ❤️
  • Svar på tråden BIM Mars 2026
  • Tjej90sve

Ser att någon missat min lista så jag har fallit bort. Lägger in på nytt.

3/3 - Elisand
    4/3 - Anonym3
    7/3 - Rainbow26
    7/3 - Truddilutt
    9/3 - Sladdis
    9/3 - En som längtar
    10/3 - Nemi
    11/3 - Bellis9207
    13/3 - Littlemisssunshinee
    13/3 - Längtar innerligt
    13/3 - Loviisa92
    15/3 - OkidokiQueen
    15/3 - Blucky
    16/3 - Signe
    18/3 - Mioio
    18/3 Tjej90sve
    20/3 - Diffen98
    20/3 - 62546
    23/3 - Anonym 43
  • Jullan00
    Here we go again! Detta blir typ 10:e försöket tror jag. Positivt ägglossningstest idag så jag lägger in mig i BIM-listan.
    3/3 - Elisand
    4/3 - Anonym3
    7/3 - Rainbow26
    7/3 - Truddilutt
    9/3 - Sladdis
    9/3 - En som längtar
    10/3 - Nemi
    11/3 - Bellis9207
    11/3 - Jullan00
    13/3 - Längtar innerligt
    13/3 - Loviisa92
    15/3 - OkidokiQueen
    15/3 - Blucky
    16/3 - Signe
    18/3 - Mioio
    18/3 Tjej90sve
    20/3 - Diffen98
    20/3 - 62546
    23/3 - Anonym 43

• Anonym (längtar innerligt)

Funderar på hur vi ska lägga upp månadens försök. Kanske har nån av er kloka råd.

Mannen som alltid jobbar borta jobbar hemma i några veckor vilket gör att vi kan tajma äl. Halleluja! Däremot har pressen varit tuff och det har inte alltid gått så bra som vi önskat i tidigare försök. Har bara några halvdana försök bakom oss?

Hur hade ni lagt upp det nu med följande info:

CD12 idag. Tom cirkel på CD advanced igår morse samt i morse men började testa först igår på CD11 så jag kan ha varit lite sen igång. Tog en äl-sticka vid 17 idag och den är kanske 80-90 %, men inte i topp än. Gissar att antingen får jag en blinkande smiley imorgon på CD13 och sedan en fast gubbe antingen på em eller på torsdag morgon då det är CD14. Brukar ha positivt äl-test nån gång mellan dag 13-15, så det kan variera lite.

Nu till frågan. Vet att vi inte kommer få till sex tre morgnar i rad. Hur hade ni lagt upp det? 

CD13 och CD14

CD13 och CD15

CD14 och CD15

Först tyckte min app 14 och 15, men tycker ha ändrat sig till 13 och 14 nu. Har ingen äggviteflytning ännu. 

Fattar att det inte är lätt för er att svara men vill bara bolla med några i samma sits.

Det kan ju också vara så att CB advanced visar fast gubbe direkt imorgon också. 

Mannen åker till jobbet vid fyra så det är inte precis en härlig morgontimme att stiga upp i och prestera, haha! 

Nu blir det tredje inlägget på raken men var precis på toa och det är visst äggvita. Då känns det verkligen som att det är på gång iaf. Är förväntansfull nu men gruvar mig redan för hur jag ska må om/när mensen kommer. Är rädd deprimerad redan och tycker detta är supertungt. Svårt att vara positivt inställd.

Tar vitaminer som ska vara bra och äter så bra jag kan. Försöker röra på mig, är bra inställd med sköldkörteln och försöker sova riktigt. Bara lyckade försök och positivt resultat som saknas så är jag säker på att livet skulle bli lite mer färgglatt.

• Anonym (Sladdis)
    Anonym (längtar innerligt) skrev 2026-02-24 18:47:32 följande:

Funderar på hur vi ska lägga upp månadens försök. Kanske har nån av er kloka råd.

Mannen som alltid jobbar borta jobbar hemma i några veckor vilket gör att vi kan tajma äl. Halleluja! Däremot har pressen varit tuff och det har inte alltid gått så bra som vi önskat i tidigare försök. Har bara några halvdana försök bakom oss?

Hur hade ni lagt upp det nu med följande info:

CD12 idag. Tom cirkel på CD advanced igår morse samt i morse men började testa först igår på CD11 så jag kan ha varit lite sen igång. Tog en äl-sticka vid 17 idag och den är kanske 80-90 %, men inte i topp än. Gissar att antingen får jag en blinkande smiley imorgon på CD13 och sedan en fast gubbe antingen på em eller på torsdag morgon då det är CD14. Brukar ha positivt äl-test nån gång mellan dag 13-15, så det kan variera lite.

Nu till frågan. Vet att vi inte kommer få till sex tre morgnar i rad. Hur hade ni lagt upp det? 

CD13 och CD14

CD13 och CD15

CD14 och CD15

Först tyckte min app 14 och 15, men tycker ha ändrat sig till 13 och 14 nu. Har ingen äggviteflytning ännu. 

Fattar att det inte är lätt för er att svara men vill bara bolla med några i samma sits.

Man är som mest fertil dagarna innan ÄL, bäst är om simmare redan finns o väntar på ägget som ska släppa då man inte vet säkert hur länge ägget kan befruktas och man sett att det är olika för alla kvinnor. Vissas ägg lever ett dygn, andras bara nån timme men friska spermier lever ofta 2-3 dagar i fertilt sekret, ibland ännu fler dagar. 

Så jag skulle köra varannan dag från och med nu då du fått både ÄL-sekret och testen nästan är positiva. Svårt att veta exakt när ägget släpper men har man sex varannan dag missar man inte Ä, då finns alltid simmare som väntar 😅 alternativt samma dag som positivt ÄL-test och dagen efter. 

• Anonym (43)
    Tjej90sve skrev 2026-02-23 10:41:00 följande:
    Fyller 36 år snart. Jag har försökt sedan april 2025. Fått ett kemisk missfall i höstas. Har svårt att få ägglossning pga PCOS. Fick äntligen utskrivet Letrozol och fick en glad smiley igår för första gången sedan september månad!! Så antar jag och ?en som längtar? har fått ägglossning precis samtidigt!!

Min kalender säger 18/3 på beräknad mens men har haft en oregelbunden mens hela tiden så borde väl veta om 14 dagar om man är gravid iaf.

Jag vill verkligen detta ska gå vägen nu! :D 

3/3 - Elisand
    4/3 - Anonym3
    6/3 - Sladdis
    7/3 - Rainbow26
    7/3 - Truddilutt
    9/3 - En som längtar
    10/3 - Nemi
    11/3 - Bellis9207
    13/3 - längtar innerligt
    13/3 Loviisa92
    15/3 - OkidokiQueen
    15/3 - Blucky
    16/3 - Signe
    18/3 - Mioio
    18/3 - Tjej90sve
    20/3 - Diffen98
    Är Letrozol något som har med ÄL att göra?
    Kul att äntligen få bekräftat att du har ÄL! 🌸
  • Anonym (Elen)

Ja då hoppas jag in även i denna tråden då. Vi har försökt över två års tid och inte fått ett enda plus, men dock har vi vårt första samtal för planering av ivf nu i början på mars. Men försöker såklart på egen hand även denna månad 

3/3 - Elisand
    4/3 - Anonym3
    7/3 - Rainbow26
    7/3 - Truddilutt
    9/3 - Sladdis
    9/3 - En som längtar
    10/3 - Nemi
    11/3 - Bellis9207
    11/3 - Jullan00
    13/3 - Längtar innerligt
    13/3 - Loviisa92
    15/3 - OkidokiQueen
    15/3 - Blucky
    16/3 - Signe
    18/3 - Mioio
    18/3 Tjej90sve
    20/3 - Diffen98
    20/3 - 62546
    23/3 - Anonym 43

Tack för ditt svar! Bekymret med äl-test är att jag tar det nog efter han åkt till jobbet så jag får chansa på att det kommer vara blinkande. Jag ska nog föreslå sex imorgon också vilket i värsta fall, eller hur man ska säga, blir två dagar före äl. Sen hoppas jag att han också tycker två-dagars mys eller iaf varannan dag vore nåt. Tre i rad är nog att pusha det lite väl eftersom det är så tidiga morgnar. Nya cykeln startade runt alla hjärtans dag så jag hoppas det betyder nåt för att det ska vilja ta sig. ❤️

Anonym (Sladdis) skrev 2026-02-24 19:33:21 följande:

Man är som mest fertil dagarna innan ÄL, bäst är om simmare redan finns o väntar på ägget som ska släppa då man inte vet säkert hur länge ägget kan befruktas och man sett att det är olika för alla kvinnor. Vissas ägg lever ett dygn, andras bara nån timme men friska spermier lever ofta 2-3 dagar i fertilt sekret, ibland ännu fler dagar. 

Så jag skulle köra varannan dag från och med nu då du fått både ÄL-sekret och testen nästan är positiva. Svårt att veta exakt när ägget släpper men har man sex varannan dag missar man inte Ä, då finns alltid simmare som väntar 😅 alternativt samma dag som positivt ÄL-test och dagen efter. 

• Anonym (43)
    62546 skrev 2026-02-24 11:41:59 följande:
    första försöket slutade i tidigt missfall, i skrivande stund är jag inne på dag tre av megamens. Tydligen ett bra tecken att livmodern rensar sig ✌️ taggad på försök 2, hört att livmodern blir extra gästvänlig efter kemiskt.
    må plussen regna över oss alla 
    Skönt att du ser det positivt iaf med riklig blödning.. 😉
    Jag vill bara att det ska ta slut, för jag har så himla ont varje gång.. 
Svar på tråden BIM Mars 2026