• Elisand

BIM Mars 2026

Hej!
    Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i mars 2026! 

Skriv gärna en liten presentation om dig själv och följ gärna med så peppar vi varann! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag.

Hoppas på plusregn i mars ❤️
  • Svar på tråden BIM Mars 2026
  • En som längtar

Åh halleluja! Jag har aldrig fått positivt på stickan förut. Åh hej och hå så GLAD jag blev. 🥰🥰Jag var på ultraljud i fredags och follikeln var 21 mm. Sen igår testade jag med ägglossningstest 2 gånger. På förmiddagen tyckte jag de nästan såg positivt ut och på kvällen såg de ut som de jag bifogat här. Tyckte de var så starkt så kände att jag ville bekräfta med ett digitalt. För att få det så tydligt som möjligt 😅 Och jajamän där kom den glada gubben 😀😀
  • Anonym (Nemi)
    En som längtar skrev 2026-02-22 09:47:13 följande:

Åh halleluja! Jag har aldrig fått positivt på stickan förut. Åh hej och hå så GLAD jag blev. 🥰🥰Jag var på ultraljud i fredags och follikeln var 21 mm. Sen igår testade jag med ägglossningstest 2 gånger. På förmiddagen tyckte jag de nästan såg positivt ut och på kvällen såg de ut som de jag bifogat här. Tyckte de var så starkt så kände att jag ville bekräfta med ett digitalt. För att få det så tydligt som möjligt 😅 Och jajamän där kom den glada gubben 😀😀
    Härligt! Håller tummarna att det är det superägg som är på g! 🤩

Jag fick positivt på ÄL-test nu idag så snart börjar den sega väntan efter ÄL haha. 😅
  • Anonym (Sladdis)
    En som längtar skrev 2026-02-22 09:47:13 följande:

Jag känner din glädle 😄 Jag blir själv lika glad varje gång en glad gubbe dyker upp på mina test. Hade problem med oregelbunden cykel när jag var yngre och trots att jag inte haft det på flera år så blir jag ändå lika glad och nästan chockad när kroppen levererar 😄

Tror och hoppas jag får en glad gubbe imorrn eller nästkommande dag, det är nära nu iaf 🙏🏻
  • Vallmo93
    Elisand skrev 2026-02-04 16:45:58 följande:

Hej! 

Vi har försökt för vårt första barn länge nu, detta borde vara försök nummer 22. Håller på med fertilitetsutredning och har sista besöket med undersökningar nästa vecka. Hoppas på svar på varför det inte går för oss! Har ändå ett litet hopp för mirakel så vi fortsätter försöka tills vi fått det svart på vitt att det inte går ❤️ 

BIM-lista:
    3/3 - Elisand

Hur har det gått för dig Elisand?? Har ni fått svar? kommer det skickas remiss för IVF? 💛

Jag och min partner kommer påbörja utredningen om en månad! Ser så fram emot det, ett steg närmare liksom 🤗
  • Tjej90sve
    Fyller 36 år snart. Jag har försökt sedan april 2025. Fått ett kemisk missfall i höstas. Har svårt att få ägglossning pga PCOS. Fick äntligen utskrivet Letrozol och fick en glad smiley igår för första gången sedan september månad!! Så antar jag och ?en som längtar? har fått ägglossning precis samtidigt!!

Min kalender säger 18/3 på beräknad mens men har haft en oregelbunden mens hela tiden så borde väl veta om 14 dagar om man är gravid iaf.

Jag vill verkligen detta ska gå vägen nu! :D 

3/3 - Elisand
    4/3 - Anonym3
    6/3 - Sladdis
    7/3 - Rainbow26
    7/3 - Truddilutt
    9/3 - En som längtar
    10/3 - Nemi
    11/3 - Bellis9207
    13/3 - Littlemisssunshinee
    13/3 - längtar innerligt
    13/3 Loviisa92
    15/3 - OkidokiQueen
    15/3 - Blucky
    16/3 - Signe
    18/3 - Mioio
    18/3 - Tjej90sve
    20/3 - Diffen98
  • Elisand
    Vallmo93 skrev 2026-02-23 09:51:37 följande:
    Hur har det gått för dig Elisand?? Har ni fått svar? kommer det skickas remiss för IVF? 💛

Jag och min partner kommer påbörja utredningen om en månad! Ser så fram emot det, ett steg närmare liksom 🤗
    Förstår det, det är verkligen en lättnad att kunna komma framåt på något sätt i processen! ❤️ Även om det för mig känts extra tufft sen vi var där första gången i december, det blev så verkligt att vi hamnat i denna situation liksom. Så man får vara snäll mot sig själv, det kan väcka många känslor. Både optimistiska och ledsamma❤️?????

Jag fick inte göra äggledarspolningen ändå pga fel dag i cykeln när vi var där, så den återstår att invänta och innan dess vet vi inte hur det blir. Alla andra prover är klara i alla fall, så några svar har vi. Det första är att det inte är manlig faktor och det andra att jag troligtvis har endometrios. 
  • Anonym (43)

Var så säker på att det skulle ta sig denna månad, med tanke på hur aktiva vi varit 😅 men det blev inte så... Så även jag hoppar in här... 🙂

3/3 - Elisand
    4/3 - Anonym3
    6/3 - Sladdis
    7/3 - Rainbow26
    7/3 - Truddilutt
    9/3 - En som längtar
    10/3 - Nemi
    11/3 - Bellis9207
    13/3 - Längtar innerligt
    13/3 - Loviisa92
    15/3 - OkidokiQueen
    15/3 - Blucky
    16/3 - Signe
    18/3 - Mioio
    20/3 - Diffen98
    23/3 - Anonym 43
  • 62546
    första försöket slutade i tidigt missfall, i skrivande stund är jag inne på dag tre av megamens. Tydligen ett bra tecken att livmodern rensar sig ✌️ taggad på försök 2, hört att livmodern blir extra gästvänlig efter kemiskt.
    må plussen regna över oss alla 💚

3/3 - Elisand
    4/3 - Anonym3
    6/3 - Sladdis
    7/3 - Rainbow26
    7/3 - Truddilutt
    9/3 - En som längtar
    10/3 - Nemi
    11/3 - Bellis9207
    13/3 - Längtar innerligt
    13/3 - Loviisa92
    15/3 - OkidokiQueen
    15/3 - Blucky
    16/3 - Signe
    18/3 - Mioio
    20/3 - Diffen98
    20/3 - 62546
    23/3 - Anonym 43
  • Anonym (Sladdis)
    Ändrar BIM då jag också fått en glad gubbe nu äntligen 😄 Bara hålla tummarna att detta är gången det blir plus 🙏🏻
    3/3 - Elisand
    4/3 - Anonym3
    7/3 - Rainbow26
    7/3 - Truddilutt
    9/3 - Sladdis
    9/3 - En som längtar
    10/3 - Nemi
    11/3 - Bellis9207
    13/3 - Längtar innerligt
    13/3 - Loviisa92
    15/3 - OkidokiQueen
    15/3 - Blucky
    16/3 - Signe
    18/3 - Mioio
    20/3 - Diffen98
    20/3 - 62546
    23/3 - Anonym 43
  • Anonym (Truddilutt)

Ser en stegring på mina Äl tester.. men mannen är bortrest så denna omgången blev inte av 😌
    Vi hann mysa till det i fredags.. så det är kört här. Blidde inget mars för min del 

Svar på tråden BIM Mars 2026