• Elisand

BIM Mars 2026

Hej!
    Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i mars 2026! 

Skriv gärna en liten presentation om dig själv och följ gärna med så peppar vi varann! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag.

Hoppas på plusregn i mars ❤️
  • Svar på tråden BIM Mars 2026
  • Anonym (43)
    Anonym (längtar innerligt) skrev 2026-02-24 18:47:32 följande:

Funderar på hur vi ska lägga upp månadens försök. Kanske har nån av er kloka råd.

Mannen som alltid jobbar borta jobbar hemma i några veckor vilket gör att vi kan tajma äl. Halleluja! Däremot har pressen varit tuff och det har inte alltid gått så bra som vi önskat i tidigare försök. Har bara några halvdana försök bakom oss?

Hur hade ni lagt upp det nu med följande info:

CD12 idag. Tom cirkel på CD advanced igår morse samt i morse men började testa först igår på CD11 så jag kan ha varit lite sen igång. Tog en äl-sticka vid 17 idag och den är kanske 80-90 %, men inte i topp än. Gissar att antingen får jag en blinkande smiley imorgon på CD13 och sedan en fast gubbe antingen på em eller på torsdag morgon då det är CD14. Brukar ha positivt äl-test nån gång mellan dag 13-15, så det kan variera lite.

Nu till frågan. Vet att vi inte kommer få till sex tre morgnar i rad. Hur hade ni lagt upp det? 

CD13 och CD14

CD13 och CD15

CD14 och CD15

Först tyckte min app 14 och 15, men tycker ha ändrat sig till 13 och 14 nu. Har ingen äggviteflytning ännu. 

Fattar att det inte är lätt för er att svara men vill bara bolla med några i samma sits.

Det är inte möjligt för er att ha sex någon kväll annars?
    Tänkte att det kanske är stressigt på morgonen och lugnare kvällstid?

Vi har sex 99% av gångerna kvällstid när barnen sover.
    Då behöver man inte heller gå upp utan kan ligga kvar och mysa, och ingen sperma rinner ut.. ha ha! 😁
  • Tjej90sve

Ja man tar tabletten 5 dagar från 3:e dagen på sin mens för att hämma östrogen. tydligen så hjälpte det mig att få ÄL. En del behöver öka tabletterna för effekt!

Anonym (43) skrev 2026-02-24 20:03:54 följande:
    Är Letrozol något som har med ÄL att göra?
    Kul att äntligen få bekräftat att du har ÄL! 🌸
    Har haft ömma bröstvårtor i 3 dagar nu! Och sambon tycker mina bröstgårdar blivit större! Vi har tänkt testa tidigt test på min sambos födelsedag, men är så lång olidlig väntan 1,5 vecka till!!  Vad ska man tänka på tills dess? Haha
  • Anonym (Sladdis)
    Tjej90sve skrev 2026-02-24 23:00:54 följande:

Ja man tar tabletten 5 dagar från 3:e dagen på sin mens för att hämma östrogen. tydligen så hjälpte det mig att få ÄL. En del behöver öka tabletterna för effekt!

Har haft ömma bröstvårtor i 3 dagar nu! Och sambon tycker mina bröstgårdar blivit större! Vi har tänkt testa tidigt test på min sambos födelsedag, men är så lång olidlig väntan 1,5 vecka till!!  Vad ska man tänka på tills dess? Haha
    Är ju bra med ömma bröstvårtor, vanligt symtom när progesteronet är högt. Håller tummarna att dagarna går snabbt så ni kan testa, lättare sagt än gjort att försöka hålla tankarna på annat 😅
  • Anonym (Sladdis)

Jag hade en hel del ÄL-värk igår så nu har nog ägglossningen passerat för denna gång. Plussat ÄL+8/9 tidigare och har köpt hem billiga gravtest så får väl se om jag vågar testa om dryga veckan!

• Anonym (längtar innerligt)
    Anonym (43) skrev 2026-02-24 20:13:38 följande:
    Det är inte möjligt för er att ha sex någon kväll annars?
    Tänkte att det kanske är stressigt på morgonen och lugnare kvällstid?

Vi har sex 99% av gångerna kvällstid när barnen sover.
    Då behöver man inte heller gå upp utan kan ligga kvar och mysa, och ingen sperma rinner ut.. ha ha! 😁
    Kvällen vore helt klart lugnare och trevligare, men just nu svårt att få till pga tonåringar som aldrig sover 😂
  • Anonym (Truddilutt)

Nu när jag har använt ÄL-stickor ett par månader och lärt känna min kropp på en ny nivå.. haha :)
    Så måste jag ju säga att det är två saker som blir väldigt tydliga för mig vid ÄL. 

1. jag som annars lider av förstoppning, blir bajsnödig. Jag förstår nu att det hänger ihop med prodtaglandiner som ökar vid ÄL och strax innan mensen. 

2. jag blir otroligt sugen på min sambo , eller för den delen bara extremt sugen

är det någon annan som förutom de klassiska ömma bröst och lite värk i magen ? kul ju och att detta stämmer så tydligt in på mig! 

• Anonym (Nemi)

Jag har upptäckt en grej som jag finner lite märklig med mina cykler. Jag får ibland två omgångar med ÄL-flytning. T.ex. nu denna cykel så hade jag ÄL-flytningar dag 14 & 15, sen dag 16 fick jag max på CB advanced ägglossningstest med pytte lite flytningar på morgonen när jag fick max men sen slutade det. Men nu på dag 19 har jag haft ÄL-flytningar igen. Det här händer inte varje cykel men är några som det brukar ske på och blir så osäker varje gång när ägglossningen verkligen skett. Men får alltid mens 14-15 dagar efter positivt ÄL test oavsett om jag får två omgångar av ÄL-flytningar. Så borde väl vara att ÄL sker 24-48 timmar efter LH toppen hittats ändå?

Har ni varit med om det att ni får dessa äggviteflytningar fler gånger under cykeln? 

• Tjej90sve

Känner igen de där problemet. Har äldre barn som är vakna sent. Vi försöker hitta små luckor, kanske dem är hos nån kompis eller så får man offra sin nattsömn. Man är inte sugen precis och blir så mkt planering pga den lilla tid som finns. Vi brukar fundera hur dem med 5 barn har tid att ha mys utan att något barn rycker upp dörren haha!

Anonym (längtar innerligt) skrev 2026-02-25 16:17:24 följande:
    Kvällen vore helt klart lugnare och trevligare, men just nu svårt att få till pga tonåringar som aldrig sover 😂
  • Pandan14

Vad tror vi om detta? jag ser ett streck som absolut va inom 5 min, svårt o se kanske men är väldigt osäker då det inte är tydligt rosa.. funderar på spökstreck? Eller inbilla jag mig helt 🙈 kan tillägga att jag tog detta nu på kvällen 
  • Anonym (Sladdis)
    Pandan14 skrev 2026-02-25 23:57:38 följande:

Vad tror vi om detta? jag ser ett streck som absolut va inom 5 min, svårt o se kanske men är väldigt osäker då det inte är tydligt rosa.. funderar på spökstreck? Eller inbilla jag mig helt 🙈 kan tillägga att jag tog detta nu på kvällen 
    Jag ser tydligt 🤩 Hoppas inte det är ett spökstreck, du får testa igen. Hur långt efter ÄL? 
Svar på tråden BIM Mars 2026