• Anonym (maaaat)

Konstig kost

Vad skulle ni säga om en kollega vid lunchen äter bara grillad/stekt kyckling och dippsås? Verkligen bara, alltså. En annan dag äter kollegan någon form av köttgryta utan tillbehör. En dag äter kollegan pannkaka med sylt. Och efter några veckor med kollegan syns också ett tydligt mönster. Samma idé i lätt variation. Kött el dyl med dippsås, gryta, pannkakor, färsröra med ost. Aldrig tillbehör i form av pasta, gryn eller potatis, inga sallader eller dyl.

• Svar på tråden Konstig kost
  • EpicF
    klyban skrev 2026-03-12 15:39:35 följande:

DOckberättar det borttagna något du inte ville veta av.

Det TS beskrev är fortfarande en diet, och diet och livsstilsförändringar är inte samma sak, bara två olika beskrivningar på något större.

MEdans diet är direktförklarande vad man har gjort för livsstilsförändring, då en sådan förändring behöver inte innefatta dieter :whoco5:

Och sen för återgår till det inlägget, så är det korrekt att det TS troligtvis såg hos "kollegan" är en kolhydratfattig diet.
    Det går aldrig komma ifrån det.

Det borttagna berättar bara att det inte var något att diskutera. 
  • EpicF
    Anonym (maaaat) skrev 2026-03-12 16:11:45 följande:

Vad är det med er två att aldrig kunna låta udda vara jämt och helt enkelt buga ut? Varför ska ni alltid förstöra folks trådar?

För att få lite liv i tråden  😂
  • klyban
    EpicF skrev 2026-03-12 18:06:39 följande:
    Så du känner till, eftersom du ver att det är en dietoch inte en livstilsändring h*n har? Intressant. Och ändå förstår du inte att ts beskriver sin egna mat, dvs ts ÄR kollegan. 

Och nej, der behöver inte vara en kolhydratfattig diet. Kan som sagt lika gärna var en livstilsändring och då är det en sk livstil och sätt att leva eftersom ts gör. Inte en diet. 

En diet behöver inte betyda mer än en ny diet, även om en del förändrar sig.
    Livsstilsförändring behöver inte ens handla om diet.

Trådstarten beskriver "kollegan" äter en diet och med tanke på den återkommer, och en lågkolhydrat biet eller nästan utan kolhydrater.

Och beskrivningen berättar om just låga kolhydrater, hur kan du missat det?

EpicF skrev 2026-03-12 18:07:39 följande:

Berättar att du var tvungen ta bort saker för annars funkade inte ditt inlägg.

EpicF skrev 2026-03-12 18:09:20 följande:

Att säga det inte kan vara en diet?
    Udda utan tvekan.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Mimmi)
    Fast ni förstör ts tråd, man orkar inte vara kvar för det man skriver försvinner i havet av inlägg som ni två producerar.

Varför kan ni inte bara ta allt ert tjafs i pm?
  • EpicF
    klyban skrev 2026-03-12 18:15:30 följande:

Trådstarten beskriver "kollegan" äter en diet och med tanke på den återkommer, och en lågkolhydrat biet eller nästan utan kolhydrater.

Har du läst vad ts beskriver att h*n äter? 

Mitt inlägg fungerade utmärkt även när jag tog bort det som var irrelevant. 

Att säga det inte kan vara en diet?
    Udda utan tvekan.

Vilket jag heller inte har gjort. Men det verkar du ha missat, som så mycket annat....
  • EpicF
    Anonym (Mimmi) skrev 2026-03-12 18:18:35 följande:
    Fast ni förstör ts tråd, man orkar inte vara kvar för det man skriver försvinner i havet av inlägg som ni två producerar.

Varför kan ni inte bara ta allt ert tjafs i pm?
    Absolut, hade vi kunnat göra det. 
  • Anonym (Mimmi)
    EpicF skrev 2026-03-12 18:42:28 följande:
    Absolut, hade vi kunnat göra det. 
    Vore tacksamt! {#emotions_dlg.flower}
  • Moderator

Hepp hepp!
    Återgå till topic!
    /Admin

• klyban
    EpicF skrev 2026-03-12 18:42:08 följande:
    Har du läst vad ts beskriver att h*n äter? 

Mitt inlägg fungerade utmärkt även när jag tog bort det som var irrelevant. 
    Vilket jag heller inte har gjort. Men det verkar du ha missat, som så mycket annat....

Vi står kvar på exakt samma punkt och att det "kollegan" observerade är något som ser ut som en diet som handlar om kolhydrat fattig mat.

Hur kan du missa det?
    För det är en diet.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Ghjkl)

Jag äter grillad kyckling istället för bullar och smörgåsar på vårt gemensamma fika varje dag på jobbet. Jag får absolut kommentarer om att jag är så nyttig och varför. Till lunch äter jag grönsaker och kött/fisk/annat protein. Frukt och torkad frukt. Om jag äter torkad frukt kommenterat folk att det är så mycket socker och varför äter jag det. Om jag inte äter sötsaker kommenterar folk det.

Varför ska jag bry mig. Jag äter det jag tycker är gott och som håller mig normalviktig till skillnad från många av de som kommenterar. 

• klyban
    Anonym (Ghjkl) skrev 2026-03-12 20:18:27 följande:

Jag äter grillad kyckling istället för bullar och smörgåsar på vårt gemensamma fika varje dag på jobbet. Jag får absolut kommentarer om att jag är så nyttig och varför. Till lunch äter jag grönsaker och kött/fisk/annat protein. Frukt och torkad frukt. Om jag äter torkad frukt kommenterat folk att det är så mycket socker och varför äter jag det. Om jag inte äter sötsaker kommenterar folk det.

Varför ska jag bry mig. Jag äter det jag tycker är gott och som håller mig normalviktig till skillnad från många av de som kommenterar. 

Jo, det har man varit med om många ggr med sina matlådor och frukostar och att det  kommenteras på olika sätt.

Det jag lite tänker på när det kommer till kommentarer, det är när det börjar gå över till vara typ "är du helt galen som äter så.", dom är mer sällan.(Eller ja, i alla fall där jag varit.)

Avundsjuka är nog det vanligaste känns det som för mig.

Själv äter inte jag heller sötsaker speciellt ofta, inte heller torkad frukt speciellt ofta heller.
    Och i mat har jag inte socker utan att sockret har ett syfte, som tex i tomatsås.
    Men är i stället svag för såser och god och vällagad mat.

• Anonym (Ghjkl)
    klyban skrev 2026-03-13 12:02:29 följande:

Jo, det har man varit med om många ggr med sina matlådor och frukostar och att det  kommenteras på olika sätt.

Det jag lite tänker på när det kommer till kommentarer, det är när det börjar gå över till vara typ "är du helt galen som äter så.", dom är mer sällan.(Eller ja, i alla fall där jag varit.)

Avundsjuka är nog det vanligaste känns det som för mig.

Själv äter inte jag heller sötsaker speciellt ofta, inte heller torkad frukt speciellt ofta heller.
    Och i mat har jag inte socker utan att sockret har ett syfte, som tex i tomatsås.
    Men är i stället svag för såser och god och vällagad mat.

Såser kan jag absolut äta med. Jag mår bra av lite mer fett och protein helt enkelt. Jag tror också det handlar om att på något sätt för. andra att känna att de inte gör tillräckligt. Som att mitt sätt att äta gör att jag indirekt dömer dem. Vilket jag inte gör. 
  • klyban
    Anonym (Ghjkl) skrev 2026-03-13 22:57:02 följande:
    Såser kan jag absolut äta med. Jag mår bra av lite mer fett och protein helt enkelt. Jag tror också det handlar om att på något sätt för. andra att känna att de inte gör tillräckligt. Som att mitt sätt att äta gör att jag indirekt dömer dem. Vilket jag inte gör. 

Helt klart och alla gör det, för utan fetter och proteiner så där vi(Och då om vi inte får de essentiella.)

Får nog säga jag tänkt någon gång "Oj, vilken tråkig mat.", men lägger mer intresse på min egen mat.
    En gång hade jag med mig en burk kimchi, då var det dock ett helt gäng som klagade och undra vad faan lukten var.
    Tycker själv inte det luktar äckligt, men om man är okänd för den så luktar ju det inte så angenämt.

Svar på tråden Konstig kost