• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • marie 37

Hoppas att minnes stunden blir som ni tänkt och planerat.

Läste att ni hade en skön dag med Dea. Mysigt!
    Själv var jag och tävlade med "mina" pojkar i gymnastik, det gick inget vidare, så vi pratar inte med om det.

Thaliand låter helt ok. Det är ni väl förtjänta av och troligen i stort behov av. Tänk att bara koppla av på en beach, med en god bok i en handen och en papaply drink i den andra långt borta från stress och alla måsten.

Kul att pengarna stömmar in till fonden. Ha nu en bra dag så tittar jag in i kväll./Marie i Helsingborg

• Berkemo

Hej hej i vår solen. Har varit ute och gått en lång promenad. Det verkar som om vardagen börjar rulla på som vanligt för er, skönt. Hoppas ni får en skön semester med mycket bad och sol. Jag är jätte avundsjuk! Är det bara du och Nicklas som åker till Thailand eller ska barnen oxå med? Kram.

• meh

Hoppas att minnesceremonin blir en fin stund, precis som begravningen blev.

Tänker på er.

Kram

~meh~
  • Nötkaka

Tänder ett ljus för Tille
     ♥kramar♥
  • niederkk

Hallo Therese,
    heute schreibe ich in Deutsch, da ich gelesen habe, dass du eine deutsche Reporterin zu Besuch hast, die dir beim übersetzen helfen soll.
    Auch wenn mir andere Sprachen geläufig sind, kann ich mich natürlich am besten in meiner Muttersprache ausdrücken. Als ich vor etwa 2 Wochen über den kleinen Tille gelesen habe und auch auf diese Seite gestossen bin, habe ich den kleinen Mann sofort in mein Herz geschlossen, obwohl ich ihn nicht persönlich kennen lernen durfte und auch jetzt habe ich Tränen in den Augen, wenn ich an sein süsses Gesicht denke. Er ist jetzt der wunderschönste Engel und wacht über Euch.
    Ich werde den kleinen Tille nicht vergessen.
    Viele Grüsse, Kristina

• guttemamma

Kjære dere!

Håper dere har en flott minnestund for Tille sammen med alle vennene deres. Jeg er så glad for at dere har så mange flotte mennesker rundt dere.

Ser nå at det er mange andre som har skrevet det tidligere, men det første jeg tenkte da jeg så bildet av dere, Therese og Nicklas, var: Der er forklaringen på Tilles store, vakre blå øyne.

Så fint det var med alle ballongene... Den 17. mai kommer Tille og hans englevenner til å få mange ballonger fra Norge. Da feirer vi nasjonaldagen vår, og veldig mange kjøper heliumballonger til barna. Og veldig mange barn mister ballongen sin. Men så fint at ballongene kan fanges opp av Tille og hans englekompiser!

Klem og kram!

• 83an

Va bra att auktionen inbringade så mkt pengar till fonden... och vilken härligt dag ni verkar ha haft med Dea

Åhhhhhh, Thailand låter ju jättehärligt. När åker ni?

Vi har varit ute i vår trädgård och fixat lite. Stod där på gräsmattan och tittade upp mot himlen, inte ett moln fanns där och solen lös som bara den.
    Det är ju lilla Tilleman som sitter där uppe och tindrar med sina stora, fina, blå ögon.
    Så jag log tillbaka och vinkade glatt (sambon såg lite frågande på mig )

Hoppas att minnescermonin blir fin idag.
    Ni finns i mina tankar...

Kram

• Hemgårn

Tille, jag ska springa Stockholm Marathon den 3 juni i år. Knasigt av mig va? Idag sprang jag från Nyköping till Oxelösund, för där bor Olles mormor. Olle och hans mamma åkte med bilen samtidigt som jag gav mig av. Olle undrade nog vad farsan höll på med. Det är så fint med att springa runt i ens hembygd är ju att du får se så mycket konstiga grejer och fina platser. Det blir liksom ett äventyr på något sätt.

Idag har dina älskade föräldrar en minnesceremoni i din ära. Det är vackert av dem att ha en sån ceremoni tycker jag. Sedan kommer ju varje dag av deras fina liv ändå vara en enda lång minnesceremoni i din ära. Det som skiljer idag från resten av deras dagar och minnesceremonier är att de säkert får tårta eller något annat gott till kaffet. Minnena av dig, lillprinsen, kommer de alltid bära med sig och tack vare din supergoa mamma kommer även jag, och så många andra också bära ditt minne vidare. Kom ihåg att kika ner på oss när det kommer en regnbåge till dig nästa gång. Det vore trevligt.

Tille, ha en fin dag. Therese med familj, ha en fin ceremoni. ♥

Snusningar och kram,Magnus
    http://lfl.mine.nu/tille

• HeWe

Hejhej, kära fina Lilla-Familjen..
    Åååå, vad det låter ljuvligt...Thailand! Sååå skönt me ljuvlig värme. De kan ni allt behöva nu när det blir lite lugnare för er, å bara mysa å rå om varann.

Ja, idag Lille-Tillevännen... har du väl fått hjälp som vanligt med att putsa upp fintröjan din..nu är det ju besöks-dags igen. Du kör väl me lilla-gubben där uppe...hihi.
    Gooa vänner, bekanta åsså en journalist... åsså fika...mmmmm, så gott.
    Vännen, du verkar ju ha det ganska fullspäckat just nu, det är ceremonier och myskvällar med vänner å bad å shopping med familjen...jah, för du är Ju me Överallt... just de...ÖVERALLT!!! Åsså Thailand, inte illa. Men du har ju allt flugit både högre å mycket, mycket längre bort än det...eller hur, vännen!

Jadu, jadu Tillegubben... vad skulle jag göra om jag inte kunde få skriva till dej, å snacka en stund??? Hm, jobba, jaa, de måste man ju, men just nu sitter jag hellre här, å tittar på alla dina fina bilder och tänker på dig å din fina lilla-familj, sååå gooa allihopa.
    Å så roligt att Sessan Dea fått komma hem nu, å vara me idag...åsså ska hon ju få fint i sitt rum, nya tapeter å de, jättekul, blir kanske nåt i en färg som du gillar, vem vet...får väl se.

Hur tycker du han är då, den där lilla runda gubben... haha, busig va? Ganska tokig om jag skulle säga det, men en mysgubbe me, rund å goooo, mmmm.
    Man får alltid som man vill för honom, sååå snäller....

Jaja, men nu ska jag skriva lite grann, inte störa dig så mycket just nu, för du har väl fullt hus me vänner å fika å myskramar å så.
    Men gokramizar till er alla prinsar, å sessor, kungar å drottningar...Men störst av allt mjukizpuzzizarna kommer till dej som vanligt...min vän, Tillemann. 
    å känner du att du vill nå mej, så vet du ju var jag finns...eller hur?
    Hoppas er dag...Er Goa Fina Dag me vänner å bekanta blir sååååå fin, som Din Dag i Fredags...bara Din Dag med de Dina...Saknar Dig..kramiz..Vännen Helén.