• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Farth Vader

Go´kväll,

Blir en tidig avslutning på kvällen för mej så jag passar på att säga godnatt.

Håller med alla andra - Tilles låt är verkligen jätte vacker, den passar så fint för honom.

Ni finns i mina tankar, Tille valde verkligen sin familj med omsorg...ni är världsbäst!

Snoosning till dej älskade Tille, var du än är så finns du alltid med mej.

Kram / Mona

• Tildetös

Hej!

Helt underbar låt.......
    Det är helt otroligt att läsa din blogg Therese för du är alltid så positiv och verkar tycka om alla människor.

Ha en trevlig helg

Helen

• Tusenlilja

åh Tilles song
    så vacker den är
    jag blir så rörd

kram

• Björnes

Hej Therese och Nicklas!

Tittade på ert inslag på TV4mitt med ljud igår kväll. Jag grät, så klart, men det gjorde även min man. Han blev oerhört rörd. Även han fängslades av ert öde och av Tille underbara ögon. Lite trött blev jag nog, att det skulle ta så lång tid för han att fatta att ni är helt otroliga och underbara..... men vad är det man säger. Bättre sent än aldrig, eller.... =)

Var och tränade igår kväll. Kändes faktiskt ganska bra idag, så jag bestämde mig för att ta en runda i skogen efter jobbet. Det skulle jag nog inte ha gjort. Nu kan jag nästan inte röra mig.

Vad gott med tacos. Skull ha ätit det idag också, men eftersom det var tacos till skollunch fick det vara. Det blev som barnen önskade, hamburgare! Jag tog en sallad eftersom jag inte är så tilltalad av just hamburgare. Oh, vad sunt det lät. Så är det inte riktigt... =)Snacka kan jag ju.

Har lyssnat på Tille lås några gånger. Den är verkligen fin!

Så det blir en dokumentär med största sannolikhet då. Jag kommer att titta på den det kan ni skriva upp. Dessutom är jag helt övertygad om att min andra hälft också kommer att titta! Hoppas att ni blir nöjda och att vi får se den. Mengodkänn den bara om ni känner er helt säkra!

Ha nu en mysig kväll med tacos och något gott att dricka!
    Många kramar
    Erika

• Fröken Stålhand

Hej!

Tänkte smyga in och säga godnatt... Tänker på er kära "vänner", har aldrig träffat er men vad spelar det för roll när världen är liten? Hoppas att ni får en trevlig kväll med mycket skratt och kärlek!

Tille, sov så gott!

*kram*
    Sara

• isaacsmams

Blev så sugen på Tacos när ni skulle käka det ikväll så mina middagsplaner ändrades

Nu sover barnen och vi ska sitta i lugn och ro och äta våra Tacos. Kikar därför in redan nu så jag får säga Godnatt till er.

Hoppas att ni får en mysig fredagskväll och att får sova gott.

Kram Helena i Bollnäs

• lilla x

Hej! Vart på TV4 hemsida kan man höra låten och se inslaget?
    Hoppas alla får en underbar och mysig kväll. Kram alla fantastiska människor där ute.

• Therese6699

Godkväll....
    Ja, jag vet inte vad jag ska säga och det kommer inte finnas ord att försöka förklara vad jag känner för alla på hela FL.

Nicklas och jag fick ett rekommenderat brev idag med ett innehåll som vi fortfarande nu inte riktigt kan smälta. Jag tycker att jag alltid har ord att förklara mina känslor för det mesta, men nu kan jag tyvärr inte finna ord i en stund när jag verkligen skulle behöva dom. Vi kan inte i vår vildaste fantasi komma på ett sätt att tacka så att ni verkligen förstår vad ni betyder och hur mycket det här betyder för oss. Jag tycker hela tiden att vi har fått vara priviligerad att ha sådan enormt stöd som vi har haft och det har hjälpt oss i många svåra stunder.  Jag vill egentligen bara åka till var och en av er och ge er en stor kram och få fälla en liten tår av glädje för er omtanke. Någon dag så kanske vi kommer på ett sätt att tacka er. Men ikväll får det räcka med dom här orden.

Kärlek och kramar
    Therese

• p079ang

Hej!

Sitter här och läser allt fint som alla skriver, lyssnar på den underbara sången från Camilla, jag har tittat på inslaget på TV4 Mitt, läst boken om Tilles liv (vilken underbar bok med härliga bilder och ett par underbara ögon som etsar sig fast på näthinnan)och varje gång trillar tårarna. Trots detta har jag svårt att släppa taget. Jag är inne dagligen och fortsätter att läsa och följa familjens vardag. Jag längtar till boken om Tille kommer och jag hoppas att dokumentären blir bra och att den visas av TV4.

Det är inte mycket utanför den privata sfären som stannar i minnet för restan av livet, men Tille (och din underbara familj), ni är ett av dem. Jag har insett att jag aldrig kommer att glömma er. Dina underbara ögon och din underbara familj.

Många lätta snusningar // Anna

• Björnes

Du behöver inte säga något. Det är vi som ska tacka för att ni har släppt in oss i er´t liv och att vi fick "lära känna" er lille prins, som gett oss så mycket. jag tror att jag talar för alla här. Det var det minsta som vi kunde göra för er!
    Många kramar Erika