• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • skruttis11

jag tycker ni e så helt underbara å så otroligt starka jag kan inte gå in på denna tråd utan att börja gråta

*kramen*

• mor till 4

Hej familjen Vesterlund och alla andra som är inne på Tilles tråd. Snart stundar grilltider och därför tänkte jag få bjuda er på ett superdupergott recept, som passar väldigt bra till allt grilat kött. Ja, man kan säkert ha den till annat också men jag har inte provat något annat. Hoppas att ni alla får en trevlig Valborgsmässoafton. Ni som provar min pastasallad hör gärna av er om vad ni tyckte om den. Jag vill också passa på att hälsa till alla och sända er min djupaste aktning för medmänskligheten. Therese och Nicklas er öppenhjärtlighet angående Tille, hans fruktansvärda sjukdom och liv har gjort världen till "a better place" att leva i. Jag har väl aldrig sett på maken till engagemang av människor runt om i världen.
    DET HAR NI ÅSTADKOMMIT, JA TILLE OCKSÅ SÅ KLART, GLÖM ALDRIG DET. Kramar i tusental till familjen med stort F!från Karin i Piteå

Pastasallad för 8-10 pers

1. 350 gr spiralmakaroner kokas och får kallna.
    2 Rör ihop:
    - 5 msk majonäs
    - 1 burk creme fraish
    - 2 msk olja
    - 1 msk vinäger
    - 1 msk senap
    - 3 pressade vitloksklyftor
    - cirka 1 dl hackad dill
    - 2 tsk salt
    - 1 krm socker
    - 1 krm svartpeppar
    - 1 krm italiensk salladsdressing

Blanda ihop allt detta och rör i den kalla pastan!

3. Hacka ned i pastaröran:
    - 200 gram sparris
    - 200 gr championer
    - 150 gr ost
    - 1 syrligt äpple

Blanda väl och låt stå kallt i ett par timmar.
    Låt väl smaka! Karin

• mamma69

Hej! Bra ide att lägga pengarna på, önskar all lycka med ett syskon, hörs senare.........kramar.

• Laurencia

Vårt lilla bidrag till er är inget mot allt det er familj skänkt oss. Tack än en gång! Tille ska alltid förknippas med mod, kärlek och engagemang. Det vore en sann ära om våra pengar kan bidra till att Tille blir storebror. Önskar er all lycka till!

Kram Maria

Idas mamma!
  • Therese6699

Godkväll: Nu har vi kommit hem ifrån mamma och pappa. Vi fick en urgod middag. Som vanligt när man är där. Nu väntar vi på lite kompisar. Så jag är bara inne en liten sväng.

Det var helt okey att vara på minneslunden. Draken och halsbandet som Liam hade lämnat till sin lillebror hängde där och många av blommorna var helt otroligt nog fortfarande fina. Jag hade tagit med mig fjärilar hemifrån från alla buketter och satt dom lite här och där i minneslunden. Det blev jättefint.

Cineline: Dom var här och filmande Tille ganska precis en vecka innan han dog. Dom har säkert 5h film på honom så vi får se vad det bli. Jag hoppas verkligen att det blir så vackert det kan bli. Ska faktiskt bli bra att alla ni får se honom med rörliga bilder.

• lamagirl

.....^....
    ..../..\...
    ...(....)...
    ...,~~,...
    ...|.....|...
    ...|.....|...
    ...|.....|...
    ...|___|...
    ..(____)..
    .(_____).

Tänder ett
    ljus i kväll
    för er.

Tänder även ett
    ljus i morron
    till lilla
    Fjärilspojken.

samtidigt som
    vi tänder ett
    ljus till
    våran lilla
    ängel som i
    morron har
    sovit i 9år.

oh sänder massor
    av tankar till er
    kramar om
    hela familjen
    KRAM
    Eva-Lena mamma
    till ängel Michaela
    och 3 Jordbarn.

Ha en bra Valborg

• Sassa82

God kväll Therese!

Å vad spännande det ska bli att se underbar Tille om han kommer på tv ska sitta bänkad

Hoppas ni får en trevlig kväll med kompisarna.

Just ja läste vad ni tänkte göra med pengarna låter toppen tycker jag

Kramar Sandra

• Linneaerik

Therese,

Det ska verkligen bli spännande att se er Tille på film, det lilla man såg i inslaget igår fick mig att rysa, och tårarna att rinna. Han är så otroligt vacker, er Tille.

Ha nu er riktigt bra kväll.
    Anette

• Madde30

Åh vad glad jag blir att pengarna går till ett litet syskon! Om ni så hade velat köpa strumpor för alla pengar så hade det varit ok oxå men det här va verkligen jätteroligt att höra!! Hoppas verkligen att det ska lyckas!!!

Hoppas ni får en trevlig kväll!!!

Många kramar Madde

Åhh vad jag älskar mina underbara ungar!!
  • babylover

det blev säkert jättefint med fjärilarna i minneslunden. Kul att sakerna Liam lämnat fanns kvar.
    Håller tummarna för att det går snabbt för er att skaffa ett syskon till Tille ( och liam och Dea).
    Kramar