• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Therese6699

Kapet: Liam tar det jättebra. Men han har ju också levt med vetskapen i över ett halvt år så det har ju varit väntat även för honom. Ibland så kommer det över han att... Nu får jag inte se min lillebror något mer och då kan han bli ledsen i någon minut. Men det är som för oss.

Tarjas: Det är första gången efter begravningen som vi ska dit. Vi har inte känt något behov innan då hela vårt hus är som ett stort minneskapell för Tille. Men igår kände jag att jag vill ut till minneslunden.

catmamma: Förutom allt engagemang, insättningar på Tilles fond, alla fina brev ifrån privatpersoner och dikter, och låtar och pengar till Tilles begravning så fick vi ett brev som innehöll en väldigt välarbetad diktsamling med kort och namn på dom personer som hade varit med på insamlingen. Dessutom var det paket till Dea och Liam och sedan var det en postväxel med pengar.

Nicklas och jag har haft lite svårt för att känna att det är okey att ni vill göra så mycket saker för oss för det känns som om vi bara är oss själva. Men vi satt och diskuterade nu vad vi skulle göra med dom pengar vi har fått. Dom hörde av sig ifrån Kvinnokliniken i veckan och sa att det var okey att göra en "provrörsbefruktning", men funkade inte det fick vi bekosta det själva. Eftersom den provrörsbefruktningen vi ska göra inte är som en "vanlig" provrörsbefruktning. Det är en del extra steg så är tyvärr chansen för att det ska lyckas inte på långa vägar lika bra som vid vanliga provrörsbefruktning. Så eftersom vi faktisk redan har betalat för vår Thailandsresa funderar på på att spara pengarna till provrörsförsöken om det inte skulle funka. Skulle det funka så tänker vi använda dom till det barnet. Jag hoppas det känns okey för alla er snälla människor?

Kram
    Therese

• solrosen74

Åh det låter ju underbart Therese,
    Kram Åsa

• Björnes

Hej Therese och Nicklas!

Hoppas att ni har haft en bra stund vid minneslunden och att solen fortfarande skiner på er.
    Här i Lidköping är det grått och faktiskt lite råkallt. Känns inte alls som vår...
    Vad kul att ni blev glada för det som ni fick. Det är rörande!

Är detså att jag ska beställa Boken om Tille hos dig eller köper jag den direkt i bokhandeln. Jag snackar om den so ännu inte kommit ut, fast det förstod du säkert.. Den andra har jag redan fått och den har jag verkligen tittat mycket i. Varje gågn så rinner tårarna.

Jag hoppas att ni får en trevlig eftermiddag. Och än en gång, det är vi som ska vara tacksamma för att ni lät oss få ta del av er lille prins.

många bamsekramar
    Erika

• Tarjas

Tack för svaret på min fråga Therese. det är klart, ni behöver inte gå dit för att minnas honom, han finns ju alltid med er...någonstans...

Det är ju helt underbart sätt att använda er gåva på. Ni vet själva vad som blir bäst för er. Och eftersom ni är de kloka människor ni är, så blir det bäst vad ni än väljer att göra... Ni vet bäst...ni fantastiska människor.

Vårkramar

Tarja

• LillemanTösa

Heeej Goa Therese & Nicklas...

Det skulle vara en sann ÄRA..och jag Vet att jag talar för oss Alla..att få va med och bidra till Tilles syskon..mmm..Underbart..Stolta Glädjetårar..ojoj..

Önskar Er ett så Innerligt Lycka Till..

Kram på er, underbara Ni..

• Gilga

Vad ni gör med pengarna är ju eran ensak,men det låter som en utmärkt idé att använda dom till en sån sak.*L*..hoppas att det lyckas och går bra när ni sen försöker

Hoppas att ni hade en fin stund vid minneslunden,och att det inte var jobbigt.

Ha en underbar eftermiddag och kväll tillsammans och sköt om er

Varma kramar//Gunilla

• Lilla citron

Hej!

Tycker det låter som ett bra sätt att använda eran gåva på.

Jag hoppas innerlig att eran önskan på ett syskon till tille blir verklighet.

kram