• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Desse

Gokväll !!!
    Tittar in så här på kvällkvisten och lämnar en varm, go kärleksfull kram till er alla i familjen!!! Härligt att Liam är hemma igen, ta hand om varandra och bara mys !!!!
    Kramar från Desse

• LinaåBullen

Tänker på er ..
    Lyssnar på Tilles låt för fullt .. tårarna rinner
    Massa kramar

• Siv1974

Hei lille Tille vennen. Sov godt på din hvite sky. Drøm søtt. Suss og klem fra meg.

• qramiz

Hej på er
    Nu är jag tillbaka ifrån campinglivet, vilket är bra för så mycket gotte jag ätit och druckit så klarar jag mej väääldigt långt framöver...Träna- jo borde väl göra det tror jag kanske....jo visst får erkänna svårt att komma igång, men har man väl börjat så är man fast...
    måste läsa igenom lite på vad som hänt under dagarna
    Ser att Ni har haft det bra Therese och Nicklas och det är det viktigaste!
    Qrami till er...

• tvåbarnsmamma 8

Hej Therese
    Du skriver att du vill ha en bebis nu. Hoppas alla prover går bra och att storken kommer med en bebis snart. Kanske Tille på nåt sätt lever vidare i den nya bebisen.
    God natt på er
    Sofia

• oliluc

Vill önska er allihop en riktigt God Natt. Det känns skönt för ni verkar vara en väldigt harmonisk familj trots det som ni genomlidit. Beundrar er enorma styrka som ni hade när Tille ängeln fanns kvar hos oss och även tiden som är nu. Det finns så mycket som jag skulle vilja skriva men jag kan inte sätta ord på allt. Men jag är så enormt glad för att vi på det här viset fått lära känna Tille och hela eran underbara familj.
    Ta väl hand om varann!
    Massor med Kramar Mitte och barnen

• Henny fra Norge

Hei Therese,
    Gud vad du er god med Liam..hvilken bonusmamma!!
    Ønsker en god kveld til hele familjen.
    Tenker på dere.
    Kramisar

• Hemgårn

Tille, det är nu senare. Kanske är det dags för resten?

Jag räcker en mugg med rykande varm, och blå choklad till gossen där han sitter på fällen. Smattret från regnet hörs och tillsammans med sprakandet från den fina brasan blir sagostämningen underbar. Jag sätter mig ner och tar fram boken. Tomtebobarnen heter den och på omslaget syns några små barn med flugsvampar till mössor. Gossen sitter helt tyst med muggen i sina små händer. Det ryker från chokladen och doften är himmelsk.
    Jag harklar mig lite lätt och börjar sedan att läsa.
    - Djupt under tallens rötter en tomte har sitt bo,
    där bor han med sin gumma i skogens tysta ro,
    och fyra barn de har som är lustiga och små
    i stora röda mössor med vita prickar på...
    Gossen lyssnar till hela sagan utan att röra en finger. Till och med chokladen lämnar han orörd. Jag stänger boken och lägger den på bordet. Gossen blinkar till och ser sig förvånat omkring i rummet.
    - Är den slut redan? frågar han och tar en klunk av sin choklad.
    - Ugh! utbrister pojken och ser ner i sin mugg. Min choklad är ju kall!
    Jag ler. Gossen har inte märkt tidens flykt.
    - Jag har läst i över en timme, svarar jag och skrattar lite. Boken är slut och vi behöver en vedklabbe till brasan.
    Vår fina brasa har brunnit ned och av de tidigare så gula och varma lågorna återstår nu bara en hög glödande kol.
    - Jag hämtar! säger gossen glatt.
    Efter en stund har brasan återuppstått och det är mysigt trots det mörka och regniga vädret utanför. De gula och oranga lågorna ger allt en gyllene färg och doften av elden sprider sig i stugan igen. Det luktar gott.
    - Ska vi spela Fia med knuff? frågar gossen plötsligt.
    Jag ser på honom och nickar.
    - ja, det kan vi göra. Men först måste vi nog värma din choklad lite, eller vad säger du om det?
    Gossen skrattar till och svarar:
    -Jo, den är ju kall och kall choklad är ju inte lika god som varm.
    Med varsin mugg varm choklad sätter vi oss vid bordet. Ett parti Fia med knuff ska just börja...

Det var ett litet mysigt äventyr det. Jag låndae en liten bit ur Elsa Beskows Tomtebobarnen och hoppas att det är okej. Vad tror du Tille?

Snusningar, din Jordekompis Magnus