• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • meh

Välkommen hem från semestern. Hoppas ni har haft det underbart.

Såg er på nyhetsmorgon och ni var så fina och Tille var så söt.

Tänker på er varje dag.

Många kramar

Marie med familj

~ Marie, mamma till charmtrollet Erik ~
  • misan 80

Hela mitt vardagsrum kommer att fyllas med ljus ikväll kl. 21.00 då jag med både glädje och sorg kommer att titta på "Tilles resa".
    Jag har sagt det förut och jag säger det igen... Therese och Nicklas, ni är verkligen beundransvärda!!

Tack för all kärlek ni, vackra familjen, har givit och fortfarande ger oss!!

Varma kramar, Maria i Sundsvall

• Siv1974

Det står om Tille og boka i Vg-nett også: www.vg.no/pub/vgart.hbs

Velkommen hjem igjen Therese og Nicklas:) Så godt å høre at turen gikk bra. Syns jeg ser ansiktet til Dea når hun ser rommet sitt og alle gavene:) Du må gi både Dea og Liam en klem fra meg og si at de er to nydelige barn:)

• Ankan77

Hej!

Ser oxå fram emot dokumentären ikväll. Känns verkligen som jag/vi känner hela er goa familj.

Skickar 1000 kramar!

• Björnes

Hej på er!

Skönt att höra att ni är hemma igen. Tyvärr kunde jag inte se på er i morse, men jag har sett trailern som ligger ute på TV4 inför ikväll. Tårarna fullkomligt sprutar! Fattar inte hur ni orkar! jag är så imponerad av er, Underbara Ni!

Prarade med mina elever om er i skolan idag igen. De vill så gärna veta och jag känner att jag inte kan berätta allt. Jag bad dem titta på Tilles resa ikväll. Tror att det kommer att vara många som gör det. Jag kommer att sitta bänkad och tända ett ljus för er lille prins, allas vår lille Tilleman!

Hoppas att ni får en trevlig helg med Dea och att hon blev nöjd över sitt rum!

Ha det så gott! Tänker på er och känner med er!
    Många bamsekramar
    Erika

• mirre2

hej Tille lille! ska se dig på tv ida

Undrar va de blev me den församlingen när man skickade 100kr,har mailat hon som tog hand om det men tyvärr inte fått något svar va ju me så vill ju gärna veta..

• antitanten

Hej Tille lille,
    känner att jag måste skriva till dig genast.
    Du förstår vännen, jag o några "tanter" här i Vitabergen på södermalm ville
    så gärna lämna över nyss utslagna syrener till din mamma o pappa när dom
    ändå var här i Sthlm.... men eftersom vi inte hann ses, så tänkte jag till lite...
    Aha tänkte jag då.... jag tar min stora bukett/knippet med syrener och går till
    blomsteraffären och blommograferar upp dom till Sundsvall istället.
    Toppenidé tyckte jag i alla fall.

Gissa om jag blev besviken Tille..... för i blomsteraffären sade dom att " så kunde man
    minsann inte göra alls". Har du hört på maken Tille? Det var väl larvigt och dumt.
    Tänk vad vuxna människor ska krångla till allt......

Men du vet ju Tille, att jag är en sån där "tant" som inte ger mig liksom, så imorgon
    ska jag slänga mig på telefonen och försöka ordna detta ialla fall. Fattas bara annat.
    Klart mamma Therese o pappa Nicklas ska ha härligt fina ny-utslgana syrener från
    Vitabergen hemma i Sundsvall. Klart som korvspad!

Nu ska jag och dotter Emelie ta fram våra värmeljus Tillevännen, tända  dom allihop
    mitt på vardagsrumsbordet intill den stora  syrenbuketten...och invänta den fina filmen om DIG TILLE  och din resa genom livet och bort över ängarna till molntussarnas o fjärilarnas land.

Misstänker att du blåser såpbubblor idag Tille.... för se här blåser det som bara den.
    ( En liten rolig sak hände i blåsten idag Tille.....en farbror som hade en sån där toupé råkade tappa den på gatan, sååå mycket blåste det. Jag kunde inte låta bli att skratta högt nästan och sen gick jag och log för mig själv nästan hela dagen. Om du såg det Tille, för du ser ju allt det vet jag, hoppas också du fick dig ett litet skratt)

Många kramar
    Lena m familj

• nisse

Hej på er!

Såg er i morse på tv och ni skötte er ju galant, jag hade inte trott något annat;0). Tårarna började rinna och jag fick bita ihop och försöka skärpa mig lite inför alla jobbarkompisarna!!! Ser fram emot dokumentären i kväll, att få se Tille!!! undrar hur man kommer reagera?! Tårarna kommer antagligen spruta! Vad bra att NI är nöjda med dokumentären, det är ju huvudsaken. Jag tror nog att alla vi andra kommer vara jättenöjda också. Vi kommer ju få se våran lille hjälte och kämpe!

Therese! Måste bara fråga (svara bara om du vill), var ni har fått namnet Tille ifrån? Jag har aldrig hört det innan, det är ju ett underbart namn?!

Ha det nu så bra, jag tittar in efter jag har sett Tille på tv. Vad kul att Dea blev så glad för sitt rum och sina presenter!

Tille, Tille, Tille! Hoppas du har det bra där uppe bland molnen! Tänk att du kommer vara på tv ikväll, det är mååånga som kommer att titta på dig då! Massor med kramisar på dig. Tänker på dig lilleman ska du veta. När jag tänker på dig får jag ett litet uttryck i huvudet som jag och min bästa kompis sa när vi var mindre "puss och kram hela dan"

Massor med kramar till er!

Anna

• Sessa82

Hejsan!! Såg inslaget i på nyhetsmorgon nyss.. hade spelat in det så...

Är det någon som vet om man kommer kunna köpa dokumentären senare... har så kass video och vill ju visa den för mina barn i framtiden.. (de e dock inte påtänkta än men ändå)???

Kram

• aloris

Ni är bara för underbara.......
    Ni måste vara de allra bästa, snällaste föräldrar som finns och som kommer att finnas någonsin!!!!
    Jag tänker på er hela tiden, alltid!!!!

Massor med kramar till er och till Liam och Dea också!
    LIlle Tille han får snusningar på pannan!