• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • antitanten

Hej Tillemannen

Oj oj oj vad solen har skinit här. Ni jobbar verkligen för högtryck du o Berat och
    det tackar vi för jättemycket så klart.
    Det finns bara en enda sak som är dåligt med fint väder .... det är att man blir lite
    väl lat och trött. Det märks att man är lite ovan vid sol o fint väder efter en lång
    vinter.

Idag satt en liten skatunge utanför vår balkong. Han var så söt men såg så
    otroligt rädd ut. Han satt blick stilla. Jag tog fram kameran och fotade honom
    där han satt krampaktigt på grenen. Hans fågelmamma o fågelpappa kanske
    tyckte att han var flygfärdig och skulle flytta hemifrån.

Senare nu ikväll när jag var på väg hem med vår hund, såg jag till min förskräckelse och förtvivlan att den lilla skatungen låg död på trottoaren. Inte skadad direkt utan bara låg där stilla med benen i luften. Jag blev så chockad att jag knappt inte visste vad jag skulle göra.
    För att inte vår katt Simba eller hunden Caspian skulle få för sig att bli alltför nyfikna på den lille stackaren, tog jag försiktigt bort skatungen från trottoaren.
    Jag bar den till den plats där vi begravt andra djur som råkat illa ut.

Jag tänkte be dig ta hand om den lilla skatungen Tille....han var så söt.
    Han är ju en ängel-fågel nu, så det kan ju vara lite mysigt med ett litet
    himla-husdjur kanske.
    Ni kanske kan lära den att flyga, för det kanske var det den inte kunde
    riktigt.

Nu ska jag säga en liten bön för skatungen och sen ska jag önska mig
    fint väder imorgon också.
    Många kramar till dig Tille och givetvis till Berat också.
    Liksom till din mamma, pappa, Liam o Dea.

Lena m familj

• nessie72

Hallo vännerna..hoppas ni får en trevlig dag idag.....själv skall man jobba..LÅNG PASS
    11-02 USCH

Tille: kan du ordna regn????? Fast bara över mitt pendeltåg!?!?!?!?! Vill ju inte jobba när vädret ni ordnat är så underbart!!!!!!

stolt mamma till oliver och rickard
  • kapet

God morgon
    Hoppas ni sovit bra.Idag var det tidigt för mig eftersom jag måste till vc och ta prov.
    Önskar er en bra dag
    Kramar

• Mettan69

God morgon underbara familj.

Fick Tille-boken i går. La den åt sidan för att kunna läsa i lugn och ro på kvällen. Grät från början till slutet. Gode gud vilket helvete ni har varit igenom. kunde knappt läsa om tiden när ni fick kämpa med ovissheten och när ni fick beskedet. Men samtidigt så blir man så glad för Tilles skull. Han fick det så bra som han kunde ha det på slutet. Lugn och ro hemma med familjen. Fick det lilla familjeliv han kunde förmå.

Säger det igen. Ni är ena FANTASKTISKA människor.

God morgon Tille.

jag är full av beundran för dina föräldrar. Jag kan förstå att du nu vakar över dem som en hök. Tack för att du har varit med oss även om tiden blev alldeles för kort. Saknar dig dagligen. Skulle vara kul att se hur bra du har det nu och se hur friheten har gjort dig till en ännu större ängel.

Ha nu en dag full av glass, bullar och bus.

Många gosekramar Marieht

• Therese6699

Godmorgon, det är mulet här idag. Men det gör inte så mycket. Vi har fått så mycket sol på oss nu i några dagar att lite mulet inte är några problem.

Liam hade skolavslutning i torsdags förra veckan och Dea har skolavslutning på fredag. Vi får se när hon kommer. Hon skulle egentligen komma den 22:a juni. Men hon ville komma så fort sommarlovet började så vi får se hur det blir som.

Idag har vi inget speciellt planerat. Liam ville spela bowling och Nicklas har träning ikväll. Liam och jag skippar nog träning idag. Vi körde ju en timme rätt hårt igår. Det börjar kännas i mina benmuskler.

Kram
    Therese

• HeWe
    Tjingeling...lille Tillemann..
    såå härligt väder du gett oss nu, vi behöver lite svalka..varma men härliga vindar...å aldrig blev då männskan nöjd..hm, ena dagen vill dom ha sol å andra vill dom ha svalka..
    Vad händer uppe i Nangijala idag då? E de några lekar eller så som gäller mest nu?...duu, jag blir bara flåsig av att höra hur mycket din gooamamz, papz å Liam tränar...åh, pust!... Att dom hinner allt... så jag vet nog allt vart din ork å dina krafter kom ifrån..Kanske är du en riktig hejjare på löpning där borta..kanske du klarar allt i en 5-kamp...givetvis..din änglaförmåga slår allt annat.

Duu, vännen..vet du..vi har bestämt oss för att lägga åt dammprojektet..de blir inga fiskar eller så..eller vatten som vi kan spegla oss i.
    De var ju en grop men den fyllde vi igen...Så nu ska jag söka nåt träd eller buske å plantera dit..vad tror du...du ger ju bra råd till mej, de gjorde du ju förut, me äppelträdet, du vet.
    Nåt kanske som doftar såå gudomligt, så att alla fjärilarna vill vara här..de tror jag på...de skulle vara fint..Jag har ju redan nu ett träd som fjärilarna gillar...de heter Prydnadsapel...såå vackra blommor å de luktar såå gott..
    Nu min vän får du leka å springa runt me dina goovänner där uppe...Berat har de bra hos dig, ni busar väl hela dagarna lång..han e ju mindre än dig, så du tar väl hand om honom...så han inte känner sig vilse där borta.
    Nu ska jag ta Lowiz, min gootjej ut på en promenad...å vi längtar ju såå tills vi får hämta vår andra gooa vovve.."Tille", kommer du ihåg att den heter så....efter dej..såå rar, såååå goo, å sååå vacker...fine vän.
    Massor me snuzningskramizar till dej min vän...busa allt vad du orkar..släng ner ett litet öga till mej då å då..jag vinkar ganska ofta, du är jämt i mina tankar å i mitt hjärta...såå varmt. Tjingeling på en stund då...

Hoppas ni snart blir fri träningsvärken...hurtbullar...såå starka ni e.
    Ha en bra dag...kram till Tigern me...såå kul att Sessan snart kommer...när hon nu får sitt välförtjänta sommarlov...Då blir de väl massvis me skoj kan tänkas..
    bad, sol å massor me bus... Kram till er alla...er vän, Tilles vän Helén.
  • Ella79

God Morgon familjen!

Här är det också mulet, det kommer nog att börja regna när som helst...

Än en gång måste jag bara säga att du är SÅÅÅÅÅÅÅ duktig med träningen. Jag blir så imponerad...Liam verkar också vara en riktig kämpe i spåret! 9 år och så träningsvillig och duktig.
    Kul att ha med en "liten" träningskompis på rundorna...

Önskar er en rolig dag! /Elin

• Klatermaja

Bra med lite träningspaus också!! Ha en trevlig dag.

/Klatermaja - en förvirrad solstråle