• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Familjen A

Sötnos Tille....med dom två underbaraste två blå.

Fick den fina boken din mamma har skrivit igår, läste den med en gång. Många tårar...men blir ändå glad när jag ser dig på bild. Du är så fin...
    Så mycket du fick gå igenom din första tid här på jorden, vilken kämpe du är. Bra att du valde Therese och Niklas till föräldrar, dom bästa som finns att få.

Önskar fortfarande att du kunde få stanna hos oss, men vet att du har det bra där du är nu och nu kan du göra allt det som din kropp begränsade dig med innan.

Du har lämnat ett stort avtryck här på jorden...

Du finns i mitt hjärta nu och för alltid.Många stora bamsekramar från Anette

• JohannaAxelsson

FIck boken igår. Ville inte börja läsa den förräns idag då jag var så trött så jag ska lägga mig på en filt sen här på baksidan och läsa den. Ska bli väldigt intressant men samtidigt lite vemodigt.

Tille, dina föräldrar är helt underbara men det vet du redan. Så otroligt kärleksfulla människor och så öppna har jag aldrig skådat.

Tack Therese och NIcklas

• Therese6699

Godmorgon. Nu är vi hemma efter vår tur till Boden. Det gick jättebra att köra både upp och ned faktiskt. Det var lite varmt på vägen hem, men har man airconditioner så går ju det också. Vi stannade till hos min mamma på vägen hem och käkade middag. Det blev grillat och potatis gratäng.. smaskens! Vi passade på att mata två av kalvarna som går ute för dom kan inte hitta spenarna på mamma sin. Det är så himla idylliskt att vara ute i en kohage när det är 25 grader varmt och mata små söta kalvar. Men man fick vara lite uppmärksam för mamma ko vill gärna göra lite utfall. Jag och Liam fick kasta oss under stängslet en gång. Hon tyckte inte alls att vi skulle komma nära.

Det var lite vemodigt att lämna Kerstin och Gunnar. Vi hade det jättebra där uppe. ÄVen om det var lite psykiskt påfrestande så kändes det som om vi kunde hjälpa till och vara lite stöd. André var en liten busunge som var rolig att leka med och som gärna ville leka mycket.

Jag fick också Tille-Lille boken i veckan och läste dom första kapitlen. Det är ju väldigt ångestfyllt för jag återupplever så mycket mer än det som står i boken. Men det är väldigt bra att läsa den.

Nu ska vi åka iväg och bada med Liam och hans kusiner. Ha en strålande dag så uppdaterar jag bloggen efter den här gudomliga dagen : )

Therese

• Fröken Stålhand

God morgon på er allihopa!

Läser just nu boken Tille-Lille "Ljuset som alltid stannar kvar" och gråter... Helt otroligt vad ni orkar egentligen...
    Hoppas att ni får en fin dag!

*kram*
    Sara

It´s nice to be important but it´s more important to be nice...
  • fightclub

Hejsan! Sträckläste Tilleboken i går. Jättefint skrivet. Du förklarar så bra både med humor och sorg, så det går rätt in i hjärtat. Tack!
    Jasså, ni blev jagade av mammamu i går, haha. jag har en otrolig koskräck jag. Så mig får man inte in i en hage inte! Men kalvarna är ju söta.
    Vad härligt med bad i dag. Får se om jag får ut poolen ur kartongen i dag, så inte sonen blir ilsk. Bilen dummar sig i växellådan, så den törs jag inte dra iväg ut med. Är helt korkad på bilar, så blir det fel, kliver jag bara ur och ser dum(mare) ut.
    Önskar er en underbar sommardag! Kram/Helena

• aloris

Hej!
    Vad skönt att ni hade trevligt och att ni kände att ni kan vara med och stötta.....
    Låter som ni har haft det riktigt skoj, lekt och busat massor, kul!
    Tänker på er hela tiden!
    Väntar på min Tille- Lille bok, men den kommer nog snart?
    Kramisar så länge!

Tille- Lille vilket vackert väder du ger oss varje dag, hur mysigt som helst!
    Ha det bäst och lek massor, ät lite glass i värmen också!
    Snusningar till dig min änglavän!

• Berkemo

Hejsan tänkte bara tala om att jag fick min Tille-Lille bok igår. Jag läste ut den på en gång. Jäte bra bok. Ha det nu bra i solen. Kram

• lamagirl

Kramar om hela
    familjen..kram

Eva-Lena mamma
    till ängel Michaela
    och 3 Jordbarn

• annca

Goförmiddag vänner!
    Så skönt att höra att ni kommit hem bra, och att ni haft ett par bra dagr i Boden. Förstår att det känns bra att kunna vara ett stöd för Kerstin och Gunnar, ni vet ju så väl vad det är de går igenom... Kram!
    Åh, småkalvar! Så sött! Minns att bonngårn nästgårds brukade ha en hage full av ystra tjurkalvar när jag var liten! Jättesöta busiga kelna saker!

Fick min bok idag. Den låg på skrivbordet när jag sent omsider ramlade in på jobbet. Har inte vågat öppna paketet är, jag bör ju inte börja sitta här och grina på arbetstid mer än jag redan gjort. Förstår att det känns i hjärtat att läsa den, men också att det nog är nyttigt för er Therese och Nicklas. Att på något sätt se allt lite från utsidan också och kunna känna, minnas, uppleva i lugn och ro... Asch vad svårt att sätta ord på vad jag tänker... Hoppas att ni kan "läsa mina tankar" ändå.

Tilleliten, lila vackert och varmt idag. Är det att ni vill värma upp badvattnet ordentligt nu, inför sommaren? Och att jordgubbarna, körsbären, smultronen ska mogna ordentligt. Fast hos er är de väl alltid mogna när ni vill ha dom.

Ska ni ut och bada idag? Eller helt enkelt ligga på rygg på ängen och titta på de lätta sommarmolnen? Ja, vad än ni vill göra so blir det toppen, pojkar små!

Dunpussar från ankkompisen!

~*~ Det är lättare att prata än att säga något ~*~
  • Lilla citron

God Middag alla soldyrkare...

Sitter här och väntar på min tille bok... I vanlig ordning har alla fått den utan jag.....
    Men den kommer väl snart hoppas jag:)

Ha en riktigt skön dag Therese, nicklas och Liam

Kramar från en strandan val :)