• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Flutterby

Tycker ni gör rätt i att hoppa över träningen idag, ni förtjänar en paus! Jag borde däremot _börja_ någon sorts träning, men vet inte vad. Får väl gå ut o gå med barnvagnen i alla fall, men det är ju såååå varmt! *puh*

• Happy me
    Inte alls avis på att ni lyckas träna så ni får träningsvärk! Det är bra kämpat!

Jag förstår inte alls hur våra barn lyckats vara lediga så mycket under skollovet att de inte får sommarlov förrän i dag! Latmaskar kanske!  Det var jättefint i alla fall och dottern var så söt! Lyckades klara mig från de där tårarna som brukar komma när jag hör Den blomstertid däremot.

Ha en fin dag nu även om värmen och solen inte var lika stark i dag! KRAM!
  • Mamelutten

Hej på Er!

Det var ett tag sedan jag skrev. Vi har haft skolavslutning och fullt upp med olika projekt här. Nu har Tille boken äntligen anlänt och dom vina pinsen med. Idag är det molnigt i Umeå, men inte gör det något eftersom våra näsor redan fått vad dom tål för några dagar.

Idag ska jag ta itu med lite hemarbet som väntar. Önskar Er Alla en fin dag och hoppas att Ni har det bara bra där nere i Sundsvall.

Många Kramar

• annca

Vilka hurtbullar ni är. Hela familjen! Kan inget annat än att hålla med de andra här!
    Men är ganska nöjd med mig själv för jag har cyklat till jobbet hela den här veckan, 20-30 min i värmen. Nu har jag dock fått pyspunka, så jag måste stanna och pumpa tre gånger på vägen - mindre kul...

Har också fått Tille-boken, men tänker spara läsningen ett tag. Jag gråter alldeles för lätt ändå just nu... Kanske ska den få följammed på semetsern. Lille gubben... Vilka fantastiska föräldrar och syskon du har. Det kan inte sägas för många gånger!

Tille-killen, vad står till buds idag? Bygga vidare på trädkojan? Mata den lille skatungen som flyttat in i äppelträdet utanför Berats stuga? Han behöver er nog, utan mamma och pappa som matar. Fast i Äventyrslandet kan han ju hitta käk åt sig själv, och där finns ju så många snälla barn som gärna delar med sig av sin sockerkaka!
    Hur långt har ni kommit med trädkojan? Är det dax att "flytta in" snart? Lite mer behövs nog. Och en repstege förståss, så man kan klättra upp! För en trädkoja måste ju alla pojkar ha. Ett "hemligt klubbhus" att smita undan till, även om man inte har något att smita från!
    Jag ska inte uppehålla er länge pojkar. Ville bara säga godmorgon!
    Dunpussar
    ankkompisen

~*~ Det är lättare att prata än att säga något ~*~
  • mHalmstadsmamma

Tassar in och hejjar lite.
    Fick åxå boken om Tille-Lille i går..satte på stillsam musik och satte mig på balkongen....grät från pärm till pärm.

Beundrar er så otroligt mycket!!!!

HA en bra dag

Kramar till familjen och den lilla goa ängeln Tille Lille

• HeWe
    Ååå, så många som fått sina Tilleböcker nu...
    Hoppas ja me hinner få mina böcker innan jag drar på semester, så de kan följa på resan och så jag kan visa upp dom för mina gooa systrar, som följt mina prat om Tille och hans gooa familj så länge nu...
    Massor me kramar till er alla hjärtlig gooa människor..kram helén.
  • PamH

Hej Familjen!

Här är det också mulet,Det kom lite regn i luften när barnen sjöng på skolavslutningen så det vart en snabb fika under ett träd och sedan hem inte roligt.
    Ha en bra dag.

Kramar/Pernilla med familj

• Morty

Lite svalare är det här i Skåne idag,lagom varmt. Så härligt!

Ha en skön dag, kan vara skönt att ha en dag som inte är uppbokad med något. Tar dan som den kommer.

Kram på er allihopa

• Leaaa

Hej där!
    Vi har kräksjukan jag å Emil. Har fått min Tille-bok igår. Den har jag hunnit läsa...Har gråtit å tittat på bilderna flera gånger. Hoppas Tillebusen har det bra!
    *kram*

/Lea med familj

• 3småttingar

Kommer in med en lunch kram.
    Hoppas allt är bra med er.

Fick oxå min Tille bok igår  men har inte hunnit läsa den men inom de närmsta dagarna så.......

Ha en bra dag hela familjen.....