• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Desse

Hej och godmorgon på er !!!
    Hoppas natten var skön, här har det varit riktigt svalt i natt så man har ju sovit som en stock. Det var nästan lite skönt med en mellandag. Klippte gräsmattan igår och den blev alldeles brun, så lite regn skulle ju fakrtiskt behövas trots allt. Du skrev igår att du fått en lista över alla personer som skänkt pengar till Tille - fonden. Stod det hur mycket pengar de fått in sammanlagt nu ?? Hoppas verkligen det är många som beställt den fina boken om Tille så det ramlar in massor av pengar ett bra tag framöver. Vet du hur många som beställt boken ?? För er som inte gjort det kan jag bara säga, gör det!!! Den är jätte fin!!
    Ha det bra många varma kramar från Desse !!!

• Ella79

Godmorgon familjen!

Vilken dag! Dels så är det fint väder och delst så är det VM-Fotboll ikväll!!!!
    Det blir min första Sverigematch detta VM. (När sverige spelade mot T&T var vi på bröllop, så vi kunde inte se den). Jag är så laddad!!! Det nästan känns som att JAG ska spela...Pirrigt...Min sambo Hans åkte till Tyskland i morse för att se matchen live...måste erkänna att jag är lite avundsjuk...

Jag har redan klätt Maxen i sin Sverigedress, det kanske ger tur vem vet...

*Alla på fl. Ikväll hejar vi och håller tummarna för Sverige!!!

Hoppas dagen blir bra och till Liam säger jag lycka till med Golfningen!!! Kram Elin

• Janken

Häromdagen när jag var ute och gick med min son kom det en fjäril som flög in i min hals.

Jag tänkte att det var Tille som kom och gav mig en puss innan han flög vidare mot nya äventyr.

Tänker på dig varje dag, Tillevännen, tack för att du gjort mig till en bättre mamma!!

• qramiz

Hej Therese
    Försökte skicka ett mail till dej till ditt inbox, men den här "kokko"datorn på jobbet strular när jag ska göra det,"behörighet saknas" hemma går det bra , men där hinner jag inte gå in lika mycket, och till råga på det så är det nå´t knas på telefonledningen, så det måste vänta :( blääk!!!
    Jag är nästan men bara nästan säker på att jag ville beställa båda böckerna och att jag hade strul att göra det..är inte så van..även 2 pins beställde jag då jag skickade ett litet kort till er, tror att det var ett vitt kort med en nalle som höll ett rött hjärta på magen...
    Ska även försöka få iväg vykorten jag hittade på min resa som fick mej att terigen tänka på Tille gosingen..
    Jaja när det gäller boken så ornar det sig, bara jag kan beställa den....vill ju ha den....Ni finns ju där inom mej likaså änglakillen med, ni kommer alltid att finnas i mitt inre..alltid...Qramiz

• qramiz

Sitter och snusläser det många har skrivit om boken, en tår rann redan utmed kinden- och jag har inte ens läst den än, det inser jag att det får jag göra helt ensam och när jag är ledig, för annars kommer jag att komma rödsvullen till jobbet och det vill jag slippa förklara- för behöver jag göra det så blir det nog ännu mer skvätt och gråt, "synd att blöta ner någon"....kokko jag..../Qramiz- hm märkligt vad svårt det är att slita sig ifrån fl måste ju helst jobba lite oxå....

• Zelda m 2 Barn

Therese boken är nog det tungaste jag läst på länge,har gråtit i floder.Förstår inte riktigt hur man som förälder orkar.Även fjärilspinnsen har kommit de pryder nu Lucas vagn så att alla ser dem,en i guld en i silver! Therese:Tack för att vi fått vara med er i från början till slut,jag hoppas att ni en dag kan få chansen till att få vårda och älska ett barn lika mycket som ni älskade Lille Tilleman....

Tille:Tack för solen i dag,lek och ha skoj nu & du ta med dig lille Berat på mycket skoj idag,ok!!

Din vän:Tina med Fam

• Therese6699

Hej hopp, nu har vi varit ute och spelat fotboll med Liam och hans kusin. Jag sprang ned till fotbollsplanen och jag kan säga att mina ben är stummare än betongsuggor!! Jag fick stå i mål för jag kunde knappt röra mig : )

När vi skulle gå så hoppade jag upp Nicklas rygg... och ojojojojo vad ont det gjorde på insidan mina lår!

Desse: Det har kommit in ca 630 000 kronor och då har inte pengarna för Dokumentären eller böckerna. Så det hinner nog bli lite mer också.

Kramisar
    Therese

• flingflong

Theresse:

Ok. Blev så ledsen när jag såg annnonsen att det kanske var en till och det var det ju då. Usch..

• PamH

Hej Familjen!

Vilken härlig dag solen skiner.så är det VM-Fotboll i kväll
    det får man inte missa.

Hoppas ni får en trevlig och skön dag.

Krama/Pernilla med Familj

• Filles Mamma

Hej på er familjen!

Tittar in en snabbis för att önska er en härlig dag!

Blir så glad när jag ser att det har kommit in så mkt pengar till EB föreningen! :)

-Tilleman, hoppas du har det bra däruppe! Ta hand om dej o dina små änglakompisar, tänker på dej så mkt.

Många kramar till Therese, Nicklas, Liam,Dea och lilla Tille!