• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • isaacsmams

Åh, Therese, nu har jag läst Tille-Lille och tårarna har fullkomligt sprutat igen. Minns det som igår när jag läste de sista dagboksanteckningarna och nu när jag läste dom igen så brast allt åter igen. Tänk vad er underbara kille var stark. Hans fantastiskt blåa ögon lyste rakt in i mitt hjärta då och jag kommer alltid att ha honom i mitt minne. Ni är ofta i mina tankar det ska ni veta.
    Jag sänder tidiga midsommarkramar till er och hoppas att ni kommer ha en fin midsommar.

Kram från Helena i Bollnäs

• mamma69

Hejsan! skönt att det gick bra på jobbet!
    vill önska er en skön och glad midsommar, hoppas vädret blir bra.

• Mettan69

HJÄÄÄÄLP

I går tänkte jag kolla in Tille igen. Jag var smart och spelade in dokumentären. Döm till min förvåning i går när jag skulle kolla så bara det brusade. Det hade inte blivit något. Så ARG/LEDSEN jag blev då. Men om inte jag minns fel så var det någon inne på FL som kunde ladda ner den åt en. Minns någon detta så vore jag tacksam om ni kunde hjälpa mig med vem jag skall kontakta. jag vill så gärna ha dokumentären. Den var så bra.

God morgon Tille.

I morgon får du vara med om din första midsommarafton. Så kul. Då blir det dans kring midsommarstången och många lekar. Äta sill måste du prova också. Så gott så gott. Ha nu rikigt kul med alla dina kompisar så hörs vi efter helgen. Jag skall åka ner till husvagnen och träffa Sixten (min två-åriga son)som jag inte har sett på hela veckan. Han har varit där nere med sin gudmor och haft det underbart med mycket boll, båtar och glass.

Saknar dig Tille och just nu är himlen lika blå som dina ögon. Tack för att du gjorde oss den äran att komma och hälsa på oss. Orden räcker inte till för att förklara hur underbar du är.

Många gosekramar Marieth

• HeWe
    Här kommer en stor, varm å gooo kram från mej, å hoppas ni får en jättefin midsommarhelg...med massor av vänner, mys å gooo mat..
    Ha de så jättebra...Tillemann..kika ner på fredag...så får du se lite midsommardans kring stången...de e alltid kul.. Så får ni lära er lite nya lekar som Du å Berat å de andra där hos er kan leka å dansa....Be lilla gubben Arne, spela på sitt dragspel..han är jätteduktig på de.. Många gooa kramar å en stor fin midsommarkrams me fina blommor ska du ha på ditt fina huvud...vi binder en till Berat me..så dansar ni å har skoj hela helgen..
    Kram på dig, vännen..å  mamz, papz, Tigern å Sessan me...
                    G  L  A  D    M  I  D  S  O  M  M  A  R  !
  • annca

Marieth: har för mig att det var en av de norska tjejerna som hade spelat in och som kunde skicka. Kommer bara inte ihåg vem det var. Finns nog nån här med bättre namnminne än jga har...!
    Själv har jag den inspelad, men har inte möjlighet att kopiera... :(

~*~ Det är lättare att prata än att säga något ~*~
  • nessie72

marieth: irmelinfranorge..fick jag min kopia av....prova med henne

• guttemamma

Marieth:
    Prøv IrmelinFraNorge. Hun hadde en link til "Tilles resa" på sin presentation.

Babylover:
    Tusen takk for at du sender boken til meg! Du er fantastisk!

Therese og familjen:
    Dere finns i mine tanker hver eneste dag.

Ønsker alle en trivelig midtsommer!

Kram Cecilie

• Lilla citron

HEJ!!

Marieth om du går in på www.tv4.se under "samhälle dokumentär" så finns hela Tilles resa där..
    Sök på ordet dokumentär, välj sen bara ett av svaren som kommer upp och klicka sen på dokumentär, sen hittar du alla klipp på tille där.. Hoppas du hittar det... jag kollar upp dig under dagen. det gick nämligen inte att kopiera länken..:)

Hej Familjen bus..

Det var ett tag sen jag skrev men jag följer er fortfarande..

Idag går jag på en 8 veckor lång semester, det sak bli ruggit skönt.. Hoppas ni har det bra..

Det som är så roligt med att läsa din dagbok är din självironi therese, jag har skrattat många gånger och ser fram mot uppdateringarna.
    Här försöker jag också gå mer lite i vikt, har drygt 6 kilo kvar efter barnen. Suck men det är ju såååååå gott med glass..suck

I övrigt ville jag bara önska er en riktigt trevlig midsommar..

Kram
    / Marie