• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Jissa

Hej!

Vill önska er en riktigt trevlig sommar! Nu tar jag lite semestertime-out från datorn nämligen.

Vi hörs i höst igen när jag är tillbaka.

kramar från Jissa

• Mettan69

Jag skulle tro att alla barn är lite bortskämda när det gäller aktiviteter. Det är ofta som man skall var med dem för att det skall hända något. Åka hit och dit istället för att skicka ut barnen på gatan och TVINGA dem att hitta på något själva. har just nu en fjortonåring som ligger i sin säng hela dagarna och kollar TV eller spelar X-box. Otroligt. Tur att vi åker till husvagnen på helgerna så de tvingas att vara ute (ingen boxer där inte).

Du är helt otrolig i din motivation till att träna. Att du bara orkar. Själv hatar jag att springa. Djävulen själv skulle behöva jaga mig för att jag skull ge mig ut i spåret... Däremot så älskar jag att promenera och det har ju vädret tillåtit en att göra mycket nu. Jätteskönt.

Hej på dig Tille-lille. Satt och blädra igenom boken i går igen. Underbart att tänka på att du har det bra nu. Blir så varm i hjärtat när jag tänker på att nu kan du leva som det var meningen att du skulle göra här nere. Ha nu en skön dag med mycket bus.

Många gosekramar Marieth

• cat collector

Hej där!

Ja, det var spännande igår. Trodde nästan att vi skulle förlora. Kalla mig gärna pessimist, men Tyskland fixar vi inte.

Therese: jag har just (med ett leende) läst om dina idrottsliga bravader igår, och vill tala om att jag beundrar din skrivarbegåvning. Vare sig det gäller svåra och gripande saker som lättsamma är det alltid lika rättframt och ärligt skrivet.

Sommar=trädgårdsarbete, ja. Vet det så väl. Speciellt allt ogräs som frodas mellan plattorna på altanen.

Tille, jag tror bestämt att ni svalkar er med vatten idag efter all fotboll och all sol, för här nere är det spöregn. Men man skall inte klaga, vatten behövs också. Snus på dig, goa du.

Trevig dag alla. /Andreas

• loppan1

Hej
    Vill också passa på att önska alla här en trevlig midsommar och sommar! Vi kommer att vara borta större delen av sommaren och kommer inte att kunna titta in här. Therese tack igen för att vi får följa med er på resan efter Tille och se att ni lever och mår bra. Speciell kram till er om jag inte hinner in mer. Kanske kan skriva lite nästa vecka men troligtvis inte
    Kram från mig

• annca

Hallå lille Tilleman och kompisen Berat!

Det var några dagar sedan jag skrev här sist - men jag har ju pratat med er från balkongen på kvällarna! Lilla Mathilda har varit lite krasslig, så jag har inte haft tid at sätta mig vid datorn förrns nu på jobbet... Har ni tröttnat på sommarvärmen idag? Fast - varmt är det ändå, trots regnskvättandet. Men det är väl för att ni vill att der ska finnas jordgubbar och smultron till midsomamr kan jag tänka... Vad sysslar ni med en dag som denna så, pojkar små? Leker på skullen kanske, bygger koja på vinden. Såg att ni har en liten Liam hos er också. Han är så liten, så ni tar väl väl hand om honom? Ja, det är jag säker på att ni gör, go-pojkarna! Tror att han flyttade in hos den snälla tanten, hon som bakar så goda kakor. Vet ni grabbar, jag ska inte störa er i kojbyggandet. Men jag tror att ni behövde en liten paus, dricka lite jordgubbsaft, för man blir så torr i halsen av att bygga koja på höskullar! 

Jag vinkar ikväll som vanligt, där från balkongen!

Dunpuss!

ankkompisen

~~*~~

I morse öppnade jag paketet med min Tille-lille-bok. Det har legat och väntat på mig ett tag nu... Hade Mathilda i famnen.

Det första hon gör när jag plockert fram boken är att peka på bilden på framsidan, på Bamsesnuttisen och säger "Däh!" Och så ser hon Tille och ler sitt mysigaste leende och stryker honom på kinden och säger "Heee!" Så tar hon boken och vankar iväg till soffan och kryper upp i sitt myshörn och väntar på att mamma ska komma också. Ger mamma boken och lägger huvudet på sned. Mamma hinner inte mer än öppna boken, läsa några rader om när lille Tilleman somnade in, så börjar Mamma störtgråta. Ungefär lika intensivt som hon gjorde när vi följde lillkillens sista kämpardagar... Mathilda ser smått fröskräckt ut och kryper upp i mammas knä och lutar huvudet mot mammas bröst. Det är inte bra när mamma gråter...

Lilla stumpan!

~~*~~

~*~ Det är lättare att prata än att säga något ~*~
  • qramiz

God eftermiddag
    är uttråkad, då kan man passa på att gå in på fl (sitter på jobbet 1 timme till puh) där går tiden väldigt fort och man kan skicka små hälsningar...hmm börjar oroa mej över vädret, vi har tänkt åka till husvagnen ca 20-25 pers många barn ,och duka långbord ute- grattis om det regnar......oooppppsss..
    Får verkligen hoppas att solen orkar sippra sig igenom de tjocka molnen- tror eller önskar att jag ser strålarna.... :)
    Nähäpp ska försöka avsluta något här så jag inte lämnar för mycket oklarigheter , för jag slutar ju om ca 2 veckor....
    Ha nu en skön och go kväll allesammans......KRAMAR OM

• Kriss73

Hej på er

Nu var det ett tag sedan jag var här och läste, måste bara säga att Tille dyker upp i mina tankar var enda dag, han dyker ofta up pi min atankar när jag skall gå och lägga min, känns änna som om han var där och tittade till mig uppe ifrån himlavalvet. Jag brukar tända ett ljus Så Tille och Berat och alal deras änglakompisar har något att titta på från sina molntussar.
    Det har skvätt lit eregn det senaste dagarna, så Tille och han kompisar ser väl till att vattna jordgubbar och annat gott som växer.

Hoppas Tille får en lillebror snart så han kan se ner på från himlen och vara stplt över.

Krister från Lidköping

• meh

Hej hej!
    Vill passa på att önska er alla en underbar midsommar

Tille, hoppas du får en härlig midsommar och att du busar och tar hand om Simba ordentligt åt oss

Kram
    Marie med familj

~ Marie, mamma till charmtrollet Erik ~
  • Filles Mamma

Hej Therese med familj!

Hoppas att det har gått bra på ditt jobb!

Ja ang fotbollen igår...här var det en till som skrek!!! hihihi... :) spännande ju! Hoppas nu bara att nästa match går bra.

Fyndigt att du gjort en : att göra lista till barnen. Det är alltid bra att de får känna sig nyttiga och att de verkligen har jobbat sig till pengarna!

Nä nu har jag lite att stå i!
    Ni får ha det så jättebra, många kramar till hela familjen!

(längtar tills jag får min fjäril pins, den ska jag då bära så stolt! )
    KRAM

- Lilla Tilleman, du vet väl att jag alltid tänker på dig!!

• Tandfen

Hej Tille!
    Idag har det regnat några timmar och det var väl behövligt. Var det ni som hade vattenkrig? Det behöver man ha ibland då det är varmt och man behöver svalka sig.
    Jag ska nu göra som jag brukar göra och jag hoppas att du är beredd. Min bamsekram kommer upp till dig när du ska ner bland de gose-mjuka molnen.
    Sov gott, lillprinsen.
    Pussar och kramar från mig till dig!