• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Crispie
    Vill bara dela med mej av en mycket tänkvärd text:

Just den här morgonen kommer jag att le när jag ser ditt ansikte, och skratta, även om jag råkar känna mig trött och sur.

Just den här morgonen får du själv välja precis vad du vill ha på dig, och jag kommer att berömma dig och säga att du ser fantastisk ut.

Just den här dagen kommer jag att strunta i tvätten, och i stället tillbringa extra lång tid i parken med dig.

Just den här dagen kommer jag även att strunta i disken och låta dig lära mig hur man sätter ihop det där svåra nya pusslet du har fått.

Just den här eftermiddagen kommer jag att dra ut telefonjacket och låta bli att sätta mig framför datorn, och i stället vara ute med dig och blåsa såpbubblor.

Just denna eftermiddag kommer jag inte att skrika på dig en enda gång, inte ens muttra irriterat när du gnäller och tjatar om glass, och om glassbilen kommer förbi får du välja en hel låda av din älsklingssort.

Just denna eftermiddag ska jag inte oroa mig för vad du ska bli när du blir stor, eller ha dåligt samvete för att jag på något sätt inte är tillräcklig som förälder.

Just denna kväll ska jag hålla om dig länge och berätta en saga om hur du föddes och hur mycket jag älskar dig.

Just denna kväll ska jag låta dig plaska vilt i badet och inte bli sur för att hela huset blir blött.

Just denna kväll ska du få vara uppe så länge du vill, och jag ska hjälpa dig att räkna alla stjärnorna på himlen.

Just denna kväll ska jag ligga bredvid dig när du somnar, så länge du vill, och strunta i om jag missar mitt favoritprogram på TV.

Just denna sena kväll ska jag stryka dig över håret och bara vara tacksam för att jag fått den största gåvan av dem alla, dig.

Jag ska ägna en tanke till alla mammor och pappor som söker sina försvunna barn. Mammor och pappor som så orättvist mist sina. Och mammor och pappor som är på sjukhus där de ser sina barn kämpa, medan de själva håller på att gå sönder av hopplöshet och förtvivlan.

Och när jag kysser dig godnatt ska jag krama dig lite hårdare, lite längre. Då ska jag tacka alla högre makter för dig och inte be om någonting annat – utom ännu en ny dag.
    Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Jasselit

Jag hoppas ni fått en skön natt, godmorgon till er alla kära familjen! ♥
    Tände fem ljus för er igår. Tänker på er hela tiden!
    .....^........ ....^....
    ..../..\... .../..\...
    ...(....)... ...(....)...
    ...,~?~,... ...,~?~,...
    ...|.....|... ...|.....|...
    ...|___|... ...|___|...
    ..(____).. ..(____)..
    .(_____). .(_____). ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

• BEllens mamma

Godmorgon Tille!

Jag somnar med dig på näthinnan, jag drömmer om dig, jag vaknar av dig... Du berör! Men lille prinsen, vi tar en dag, ett ögonblick i sänder...

Jag sänder dig en massa tankar från Linköping... små blåsningar över kroppen där det kliar och gör ont för att lindra din smärta. Du är så liten och så oskyldig och skulle inte behöva vara där du är! Ingen skulle behöva vara sjuk som du, speciellt inte när man är liten och inte kan säga hur man känner det... Jag känner mig så maktlös... Jag hörde talas om en bok Tille... som handlar om dig som din mamma har gjort. Kan man köpa den? I så fall vill jag ha den... hur gör jag? Lille Tille-man....jag hoppas solen får skina på dig på ett eller annat sätt idag.

Kram, kram och en fjärilslätt puss på din vackra panna från mamma Lotten och lilla Ellen med familj i Linköping

• Cicci0305

God morgon på er familjen! Hoppas att er natt har varit lugn. Kramar till er alla och en smekning på Tilles panna,Cicci

• Pyris

Bellens mamma:
    Du kan skicka ett meddelande till Tilles pappa som finns här på fl som TillesPappaNicklas.

• Klatermaja

Godmorgon önskar jag er och en trevlig dag! Hoppas Tilleman somnade gott igår efter att han legat och tittat sig omkring... Jag önskar er en lugn och fridfull dag.

Kram till er alla och fjäderlätta snusningar på Tilles panna från Kristina och Daniel

/Klatermaja
  • emlet

God Morgon önskar jag Er. Ha en underbar dag och hoppas att även Ni får solsken idag.

• Bastians mamma
    Go´morron Tille, vår hjälte!
                                                 Hoppas du har sovit gott !
    Kram Maria och pojkarna
Svar på tråden Tilles tråd