• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • bbff

Hej Tille-söt!
    Tänk, en tandsebissing till!!! Min son är 9 månader och han har inte en enda...
    Hoppas dagen har varit okej. Är det idag syster yster Dea kommer?
    Längtar du efter syrran,va?!
    Ikväll ska jag skriva något vackert till dig, Tille.
    Puss så länge

• Jefa

Nalle633
    Självklart respekterar jag dina åsikter! Jag bara sa som det kommer bli i slutändan.
    Och JA, jag tänker med hjärtat och jag kommer att skänka pengar till Tilles fond, så jag är absolut inte för att man inte får samla in pengar när det gäller sjuka barn och forskning kring detta. Finns det mycket som är viktigare? Vem vet, nästa gång kan det vara min eller din tur.
    Men att säga att folk inte har hjärta osv för att det finns regler, det är väldigt elakt. Och sårande

• Nötkaka

Grattis till tanden Tille!

Therese:
    det var kanske pga tandsprickningen som Tille var så orolig häromnatten....inte pga smärtorna... *försöker hitta ljusglimtar*

Några påskägg till sötnosen och kämpen Tille!!!

• ia33

Kikar in för att kolla hur det är med dig.lille Tille. Såg att du fått en till liten tand.
    Nu ska jag jobba lite till sedan ska jag åka hem och krama om min lilla trollunge.
    Lätta snusnigar till lilleman.

Kram från
    Camilla/Hannes
    Värmland

• mamma990305

Hej Tille läste precis att du har fått fem tänder; hoppas det inte gjorde allt för ont som det gjorde på min lilla kille fast han har bara en så länge . Hoppas allt är bra med dig o din mamma o pappa o bror . Så storasyster kommer imorgon det är väl roligt kan du snusa på henne oxå innan du ger dig iväg på din resa. Som jag sagt innan så har du fångat mitt hjärta o jag tänker på dig hela tiden tycker så synd om dig o din familj . Massor av fjäderlätta pussar på pannan din o massor av bamsekramar till din famillj- Kram

• Jonalv

Tille!

Då är snart denna dagen till ända och du slutar aldrig att få oss att häpna hur kan kroppen vara så funtad att den fixar tänder men inte hjälper dig med annat som gör ont. Man blir lite arg faktiskt och sen så glad åt den lilla fina bissingen. Du verkar vara lite snuttig och det är klart att det kliar väl där lilla bissingen kommer upp du kanske skulle ha en liten kall bitring som mamma å pappa sköljer i vatten så känns det kanske lite bättre.

Therese och Nicklas herregud det är klart ni inte hinner med alla inlägg det förstår vi alla så väl. Värna om varandra och gosa snosa och mys med Tille, Liam och Dea när hon kommer det är det som är viktigt. Sen är vi bara så tacksamma att få vara med er för ni har blivit så viktiga för oss alla och som tidigare sagts ni har fått många av oss att öppna ögonen och har vi haft de öppna tidigare så är de nu vidöppna.

Kram till er från oss

Jonalvs mamma och pappa

• bubbelmaja

idag är min lill-kille, vilmer, 6.5 månad, sjuk. Han har kräkts i natt och är febrig, äter dåligt, är häängig och inte så glad. Hur många gånger som helst har jag tänkt på er idag. Det är jobbigt och känslosamt att ta hand om ett sjukt barn. Och det gör ni varje dag, utan att det blir bättre. Jag beundrar er! Tack vare er tycker jag inte så synd om mig själv som inte ätit idag, tvättat mitt smutiga hår, varit ute i solen m.m.
    Stor kram till er.

• Desse

Hallå familjen KÄRLEK ( citat lillemantösa men det stämmer ju så¨bra )

Fem små risgryn, inte illa, det kanske var därför som han var lite extra orolig häromnatten?? Vem vet vem vet, inte lär vi få svar på det heller. Krpppen är ju konstig som ödslar energi på tänder när han behöver ha energin till alla sina krämpor. Men han är stark och tapper och det är ju ni med allihopa. Tänkte höra hur mycket pengar som ramlat in till EB Föreningen ??? Det måste ju vara en hel del nu när Tille har trollbundet så otroligt många människor. Jag tycker ni ska överlämna pengarna till forskarna själva på kongressen. Så som ni har kämpat och tappert visat den plågsamma sjukdomen ett ansikte. Det är ju er tapperhet som fått pengarna att strömma in!!! Hoppas ni får en trevlig kväll precis innnan påsk. Själv borde jag göra lite nytta här hemma men tycker inte påsk känns så där jätte speciellt. Dessutom jobbar min man hela helgen så det är bara lilla Elias och jag hemma och det är ju inte samma sak.
    Många många kramar Desse

• Athena1979

Hej lilla prins. Vilken stolt liten kille du är, du har fått en till liten tand! Vad stark du är min vän. Det är fantastiskt vad du klarar av att göra! Jag har tänkt på dig hela dagen även denna dag. Men idag har jag varit mer glad för dig, jag vet ju att du kommer att få det så bra snart. För din vän Magnus har ju berättat för oss om tåget som står och väntar, han har lovat att komma lite senare med mos o korv till dig, och han har lovat dig en fisketur. Det finns ju inget att vara orolig för längre. Gosa nu med din familj lilla vän, ta vara på allt du kan ända tills du känner att du är redo. Redo att ta ängeln i handen när hon kommer, hon som följer dig till tåget... *Snusningar på din panna*

Therese: Jag tycker att du är otrolig som orkar skriva så mycket som du gör. Du kan ta en rejäl välförtjänad paus, bara ta vara på er tid tillsammans och få känna lite lugn, det tycker vi nog alla här. Vi finns ju kvar här sen om du behöver oss!

Tänker på er!
    *kramar* till er alla

Svar på tråden Tilles tråd