• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • BEllens mamma

God morgon Tille-prinsen!

Inget nytt om dig idag... åhh vad oroligt jag blir... eller inte. Du kanske är hos änglarna nu? Fast jag tror inte det... det känns som om du bara har sovit länge, länge. Om jag vore en egoist Tille, så skulle jag förstås önska att du var med oss varje dag, precis som dina föräldrar och alla andra som älskar dig, skulle göra. Men jag kan och får inte vara det Tille-mannen, och jag är väl medveten om att din lilla, lilla kropp kanske inte kommer att klara av så många dagar till nu när du varken äter eller dricker särskilt mycket.

Men ändå... jag hoppas att få höra goda nyheter om dig i dag, helst skulle jag vilja att under skedde... det vet du Tille-prinsen.

Min förhoppning är i alla fall att natten har varit bra... att du har fått snusa gott mot dina gosedjur och att du slår upp din blå denna långfredag...

Vi hörs lite senare Tille... tänker ju på dig hela, hela tiden!

Dunkramar från Ellens mamma Lotten

• Moa och Max

Hej lilla karamellen!

Drömde om dej i natt, du och Magnus var ute och spelade boll och hade picknik, solen sken och ni hade jätte roligt. vid en skogsdunge fanns de en massa ballonger i alla möjliga färger och du for fram som en kanonkula och pangade alla ballongerna. Magnus han skrattade så att hans choklad spilldes ut över allt och ni skrattade såå härligt. Men medans ni hade de så där underbart härligt roligt så hörde ni tågvisslan, de var dags att stiga på tåget. Mamma och pappa kom och likaså Dea och Liam, alla var såå lessna. Men din mormor kom och sa - Vi ses snart om ett tag, innan du vet ordet av så är vi alla hos dej igen. Dit du ska finns ingen tid, tid existeras inte där. Så 10 år känns som ett ögonblick bara!

Vaknade utav att min dotter samt ena kissen låg å mös brevid mej. Jag hoppas att din natt har varit lugn och att mamma och pappa har fått sova!

• CORPSBRIDE

God morgonmin lille vän...hoppas du sovit gott inatt och inte behövt haft ont.
    Kramar från Elionor.(du finns i mina tankar och i mitt hjärta).

• LillemanTösa

Go morron Go morron...

Hoppas att Ni sov så gott i varandras närhet...och Tille liten..du..hur har du sussat inatt..så Tryggt och Lungt hoppas jag på.

Här har Melle precis ätit gröt, nu sitter han i sängen inne hos Janne och leker med några klossar, det gillar han..Jag ska väl gå ut i köket och sätta på tevatten snart, och duka fram snickarmackorna jag köpte igår..snickarmackor..de är såå goda..de är som en fyrkantig barkis, och så har dom fyllt dom med ost och skinka..in med dom i micron i 30 sek..mums, de är helgmys det. Så då vet ni vad det är om ni tycker att ni känner doften av nybakat bröd och te...

Idag ska vi åka till badhuset i Filipstad..varje Långfredag så har Jannes stoora släkt en Långfredagsträff, då har en utav Jannes mostrar lånat badhuset och så träffas vi där och fikar, solar, spelar innebandy, och så badar vi..sen avslutar vi dagen med att beställa pizza från stans pizzeria..35 st pizzor beställs..japp..men det vet pizzerian om vid det här laget så dom har satt in extrapersonal, just denna dag..jaa, så dit ska vi åka vid 11.30..det ska bli kul..har köpt påskägg till Melles kusiner.

Ja, vi får se vad det är för smarrigt som ni blir serverade idag då, i matväg...Njut nu av det..det är ni så väl värda..

Nu sak jag gå och göra iordning frukost då..jag tittar in snart igen, goa Ni..

Ha det nu så bra det bara går..och jag hoppas att du Therese sover så gott ...

Här kommer en öppen varm famn fylld med morgonens första Kramar till Er..Kram mamma Therese, Kram pappa Nicklas, Kram Liam Tigern..du sov hos en kompis inatt, men du känner säkert Kramen ändå..och Tille gos..i mitt Hjärta..Prins Tille..

• Hemgårn

Tille, godmorgon kompis. Idag kommer min sons småkusiner och hälsar på. De tar visst med sig sina föräldrar också. Det betyder att jag blir tvungen att vara vuxen en del under dagen. Men det är klart. Du kan behöva en vilodag från alla äventyr.

Snusningar många och långa och inte svåra att fånga,
    Magnus
    lfl.mine.nu/tille

• höna böna

kikade in och kollade om det stog nåt nytt om dig tille-vän.. men det gjorde det inte..

• Tinnie

Önskar en godmorgon och hoppas att ni får en lugn och skön påsk!
    Kramar om er..

• IrmelinFraNorge

Titter inn for å høre hvordan du har det i dag lille helt. Mammaen din har ikke skrevet noe i dagboken i dag så det er klart at man undres litt. Nå vil mine barn spise frokost så jeg titter inn litt seinere. Håper dere får en så bra dag som mulig. Kram.
    Dere bor i mitt hjerte.

• Kalle Karls mamma

Glad påsk Tillemannen!!
    Hoppas du får många påsk ägg.

Det var ett djup i dina ögon, det var lätt att drunkna i dem,
    Det var en glädje i dina ögon, du ville verkligen leva.
    Det var en smärta i dina ögon, visste du redan att du skulle lämna oss?
    Det var så vackra ögon du hade, det smärtar när jag ser tänker på dina bedjande ögon.
    Det var något speciellt med dina ögon, det är därför jag aldrig kan glömma dem!

Dina vackra ögon!

--------------------------------------------------------------------------------
    Dina blå ögon.

Dina ögon kommer vi aldrig glömma!
    Brukar ofta om dem drömma.
    Dina leenden din varma blick.
    Tänk om vi dom tillbaka fick.
    Du var så vacker att skåda.
    Dina grejer din mamma och pappa sparat i en låda.
    Tar fram dem då och då.
    Dina kläder är så små så små.
    Tille man , dina föräldrars älskade skatt.
    Livet spelade dom ett spratt.
    Önskar du fått stanna kvar.
    I alla våra dar.
    Dina ögon kommer vi aldrig glömma!
    Våra armar är alldeles ömma.
    Tyngda av sorg och saknad, Du lille Tille.
    Saknad efter dig, vår lille favorit kille.

Svar på tråden Tilles tråd