Nu kikar jag in för att säga God natt...
Vi satt och titta på en film på Tv:n, och så kom jag på mig själv med att tårarna strila på mina kinder..men Gud, jag tror jag gråter tänkte jag...vad är det här?..jag tänkte en kort stund ..är det för Tille..och ja, det är För Tille, inte pga Tille, utan För Tille..har aldrig hänt mig förut, jag brukar ju åtminstone känna att nu snart kommer jag att gråta, men nej..de bara rann...och jag tänkte rinn, bara rinn..För Tille..Älskade Lilla Stora underbara Tille..
det Måste komma nåt riktigt riktigt Bra ur det här..det bara Måste det..
Jag blev väl lite liten nu skulle jag tro, lite tidigare än vanligt, och lite starkare än vanligt..tänk att jag köpte en varsin giraff till våra mirakel, och så var det egentligen jag som behövde giraffen Tille..undermedvetet..ja, Melle har ju Tille från morgonen och under dagen, men på kvällen, då är han min..haha..jaa..den giraffen, om han kunde tala..ojoj..han har fått höra mycket..
Tille Tille..goast i världen..tänk..jag har träffat dig en gång, i min såå härliga dröm..det är den som gör att jag kan gå igenom allt det här med ett litet leende..för jag har sett Din Blick, Du Log och jag har fått Känna Dig..och du visste Då, och du Vet Nu..och du tycker inte det känns något jobbigt alls..nej, du är så tillfreds..Lugn, Trygg och Lyckligt Vetande..
Det är ju så..det är bara så himlans jobbigt att vara en av alla dom som blir Kvar när du åker med Magnus härliga Tåg, mot Din stjärna, till Han som Alltid Väntar..med sina Änglar..Du ska ju till nåt nytt..nånting Bra..och Vi.. vi som är Kvar här, vi ska försöka att lära oss Leva, Utan Dig, Tille..Med Dig ömt och varmt bevarad i vår Kropp och i vår Själ..i våra Hjärtan..det går ju det med vet du Tille liten, men lite konstigt, det blir det..Men en sak ska du veta..när den dagen kommer då jag tar mitt sista andetag, ja, då Ler jag..jag lovar..jag kommer att vara så Lycklig och Nyfiken..det är den tanken som Lugnar mig när jag tycker det känns som om mitt hjärta håller på att gå sönder..Det är nånting mer..Det stannar inte här..
Du kommer att Leva jaa, du kommer att bli äldst av oss alla..för du vet Tille liten..Kärleken Vinner..Kärleken Vinner....
Therese & Nicklas...Ni är så Oerhört otroliga.. Ni Älskar, Kämpar, Gråter och Lever..hela hela tiden.. Så Stolta och fulla av Kärlek Ni är..Världens Största Kärleksförklaring..
det Beundrar jag Er för..goa Ni..
Jag ska höra vinden andas
Jag ska känna vågor slå
Jag ska röra den Jag Älskar
den jag Tror på och Förstår
Jag ska gå på mina gator
bland mina hus och rum
Jag ska sova under gullregn
under natten i min lund
Segla på ett Moln - vill Du följa med Mig då?
Så ska jag segla på ett Moln
Jag ska växa upp i stillhet
Glömma allt jag gjorde förr
Jag ska läsa mina böcker
sätta eld på allt som stör
och jag ska odla mina Gåvor
och sortera mina skrin
Jag ska känna jordens dofter
blå viol och rosmarin
Så ska jag segla på ett Moln...
(Anne-Lie Rydè)
Så..nu ska jag bädda ner Er goa Familjen..så mjukt och varmt jag bara kan..och smeka era så Älskande, Kämpande, och lite sorgsna & trötta kinder..mamma Therese..blunda nu och känn mina fingrar i ditt hår...så fulla av Kärlek och Styrka..KRAM KRAM..Familjen som Älskar..