• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • LillemanTösa

Nu kikar jag in för att säga God natt...

Vi satt och titta på en film på Tv:n, och så kom jag på mig själv med att tårarna strila på mina kinder..men Gud, jag tror jag gråter tänkte jag...vad är det här?..jag tänkte en kort stund ..är det för Tille..och ja, det är För Tille, inte pga Tille, utan För Tille..har aldrig hänt mig förut, jag brukar ju åtminstone känna att nu snart kommer jag att gråta, men nej..de bara rann...och jag tänkte rinn, bara rinn..För Tille..Älskade Lilla Stora underbara Tille..
    det Måste komma nåt riktigt riktigt Bra ur det här..det bara Måste det..

Jag blev väl lite liten nu skulle jag tro, lite tidigare än vanligt, och lite starkare än vanligt..tänk att jag köpte en varsin giraff till våra mirakel, och så var det egentligen jag som behövde giraffen Tille..undermedvetet..ja, Melle har ju Tille från morgonen och under dagen, men på kvällen, då är han min..haha..jaa..den giraffen, om han kunde tala..ojoj..han har fått höra mycket..

Tille Tille..goast i världen..tänk..jag har träffat dig en gång, i min såå härliga dröm..det är den som gör att jag kan gå igenom allt det här med ett litet leende..för jag har sett Din Blick, Du Log och jag har fått Känna Dig..och du visste Då, och du Vet Nu..och du tycker inte det känns något jobbigt alls..nej, du är så tillfreds..Lugn, Trygg och Lyckligt Vetande..
    Det är ju så..det är bara så himlans jobbigt att vara en av alla dom som blir Kvar när du åker med Magnus härliga Tåg, mot Din stjärna, till Han som Alltid Väntar..med sina Änglar..Du ska ju till nåt nytt..nånting Bra..och Vi.. vi som är Kvar här, vi ska försöka att lära oss Leva, Utan Dig, Tille..Med Dig ömt och varmt bevarad i vår Kropp och i vår Själ..i våra Hjärtan..det går ju det med vet du Tille liten, men lite konstigt, det blir det..Men en sak ska du veta..när den dagen kommer då jag tar mitt sista andetag, ja, då Ler jag..jag lovar..jag kommer att vara så Lycklig och Nyfiken..det är den tanken som Lugnar mig när jag tycker det känns som om mitt hjärta håller på att gå sönder..Det är nånting mer..Det stannar inte här..

Du kommer att Leva jaa, du kommer att bli äldst av oss alla..för du vet Tille liten..Kärleken Vinner..Kärleken Vinner....

Therese & Nicklas...Ni är så Oerhört otroliga.. Ni Älskar, Kämpar, Gråter och Lever..hela hela tiden.. Så Stolta och fulla av Kärlek Ni är..Världens Största Kärleksförklaring..
    det Beundrar jag Er för..goa Ni..

Jag ska höra vinden andas
    Jag ska känna vågor slå
    Jag ska röra den Jag Älskar
    den jag Tror på och Förstår
    Jag ska gå på mina gator
    bland mina hus och rum
    Jag ska sova under gullregn
    under natten i min lund

Segla på ett Moln - vill Du följa med Mig då?
    Så ska jag segla på ett Moln

Jag ska växa upp i stillhet
    Glömma allt jag gjorde förr
    Jag ska läsa mina böcker
    sätta eld på allt som stör
    och jag ska odla mina Gåvor
    och sortera mina skrin
    Jag ska känna jordens dofter
    blå viol och rosmarin

Så ska jag segla på ett Moln...

(Anne-Lie Rydè)

Så..nu ska jag bädda ner Er goa Familjen..så mjukt och varmt jag bara kan..och smeka era så Älskande, Kämpande, och lite sorgsna & trötta kinder..mamma Therese..blunda nu och känn mina fingrar i ditt hår...så fulla av Kärlek och Styrka..KRAM KRAM..Familjen som Älskar..

• Lindisen1

Sov gott lille vännen. Dröm sött. Kanske är det dags för dig ändå inatt, att följa med din skyddsängel på en färd långt bort? Eller...kanske inte. Du är helt förunderlig lille vän. Jag sa just till min man - jag vågar nästan inte sätta mig framför datorn. Jag är så rädd för att det ska stå att det faktiskt har skett. Men ändå så vill jag inte att du ska lida lille hjärtat. Jag önskar det som är bäst för dig, och är det att hoppa på tåget inatt, så önskar jag det för dig.
    Hursomhelst - dröm sött lille superfighter! Tänker på dig non-stop. Gonatt också mamma Therese och pappa Niclas. Tänker på er non-stop också, likaså Liam och Dea.
    All min styrka, kärlek till er.
    /Lindisen
    PS! Tille - vi ses i Nangiala! Min kompis Caroline som har varit där ett tag, kommer att ta väl hand om dig!

• mamma69

Jag är också orolig, undrar om du åkt vidare nu?Men mamma kanske bara tar det lite lungt och umgås med dig och familjen.

• Maggis Nervis

Fick syn på tråden och det enda som dök upp i huvudet på mig när jag satt framför datorn var adeles vaggsång:

Vyss lull lilla palt, leka får du sedan.
    Alla musbarn överallt sover alla redan.
    Somna sött i vaggan din, jag ska inte störa.
    Räven sover också nu, med svansen under örat.

Många kramar till mamma, pappa och syster..

• Liamsmamma Fia

Sov sött lille Tilleman, Du starkast lysande stjärna...

• marie 37

Nu är det natt igen och mörkret ligger över Helsingborg.
    Ditt ljus Tille, det lyser som vanligt upp.
    Ljuset är skört i mörkret fast lågan är klar och fin.
    Det är precis som du, Tille.
    DU lyser upp allas vår tillvaro, fast än ditt liv är skört.

Du ska veta Tille att vi är många som tänker på dig hela tiden
    och då menar jag precis hela tiden.

Alla önskar vi att vi kunde göra någonting för
    dig och din familj..annat än att skriva små ord på vägen.

Bara så du vet Tille; du aldrig att vara ensam du har ju alla oss här ute.

Många tårar och snusningar. Snusa varje sekund innan det är försent.

Kramar om en lugn och mysig natt/ Marie i Helsingborg

• anneliema

Titttar in och säger godnatt till dig och din underbara familj. Hoppas du får ro snart och att din speciella ängel har kommit, jag hoppas ändå att du ska finnas här en stund till men om du inte orkar så är det helt ok. Du berör mig som ingen annan gjort. Jag har lärt mig så mycket av dig Tilleman och av dina underbara föräldrar. Sov gott och så kanske vi ses imorgon igen. Fjäderlätta kramar från oss här i norr. Kramar även till resten av familjen.

• En Pappa till 5

Sov Gott Tille-lille var du än befinner dig, du kommer alltid finnas i mitt hjärta att minnas... Sov Gott var inte rädd... Det finns så många som älskar dig...

• solrosen74

Hoppas ni sussar sött och njuter av varandra.Kan bara inte stänga av datorn utan att få en liten uppdatering av dig Therese, undrar lite vad som pågår nu , Kanske du helt enkelt inte haft tid att sitta vid datorn.

Många kramar från en trött medmänniska.

Svar på tråden Tilles tråd