• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • meh

Hej Tille!
    Undrar om det var du som var och hälsade på oss en liten sväng idag, när det var en fin fjäril som flög förbi, vill gärna tro det .
    Vi kommer aldrig att glömma dig och du finns i våra tankar.

Therese, Nicklas, Liam och Dea, hoppas att ni har haft en fin dag och att allt går bra i morgon. Tänker på er och skickar all styrka till er som vi har.

Kramar Marie med familj

~meh~
  • Maria0309

Till kämpen Tille!

Har tänt stjärna till dig som så många andra! Det känns underbart att veta att så många tänker på dig men så var du ju också en väldigt speciellt person under din korta tid här på jorden. Jag, som så många andra kan nu känna ett lugn inombords att du fått somna in och inte längre känner smärtor. Det var verkligen jobbigt att följa din sista tid och hur var det då inte för dig och dina närmaste? Jag ler inombords när jag tänker på hur du kan skratta där du befinner dig nu!

Therese och Nicklas, hoppas att allt blir lättare för varje dag som går!

Kram från Maria

• IrmelinFraNorge

Hej. leste nettopp dagboken din Therese. Så godt det må være å endelig kunne bare være... Og ingen fortjener bedre enn dere å få lov til å bare være en stund nå. Smake på tankene, fundere på livet fremover, og sakte vende tilbake til ett så normalt liv som det er mulig å få etter noe sånn som dette. Selvsagt vil livet aldri bli som før. Du er jo en englemamma nå. Det vil komme triste dager, og det vil komme gode dager. Men jeg tror at du, som så mange andre har blitt mange tanker klokere av denne reisen du så gavmildt har delt med alle oss fremmende. Selv om det ikke føles som vi er fremmende. Det kjennes som du er min kompis, en som jeg deler mine private tanker med. Og du er en som deler tilbake av alt godt og vondt du har opplevd. Når du er trist vil jeg tørke dine tårer. Når du er glad vil jeg skratte med deg. Når du ikke er online undrer jeg.. Går det bra med Therese nå. Sørger hun nå? Eller ser hun våren komme? Hører hun fuglene kvitre?
    Jeg gleder meg over at dere vil få ett nytt barn. Det tror jeg mange her gjør. Dere har så mye kjærlighet å gi. tenk så stolt det lille barnet vil bli når det vokser opp og hører at det er lillesøsteren eller broren til en stor helt som mange mennesker i mange land tok til sine hjerter. Som alltid vi bli husket, og elsket.
    Jeg finns her for dere. Så lenge dere vil. Varme kramar til dere alle. Irmelin

• Linda25

Sänder er massor av styrkekramar... Tänker på er och Tille!
    Kramar Linda

• trissis

Idag fick min lilla flicka se bilden av Tille på gårdagens Aftonbladet. Har inte visat henne den innan, inbillade mig att hon är så liten och ska "skyddas" från sjukdomar och död. Det tyckte inte min man, han visade henne och sa; Titta vilken söt liten pojke! Hon tittade en lång stund och sedan sa hon; Han är fin, men den pojken är en ängel.....Varken jag eller maken hade berättat att Tille var död. Varför tror du det? frågade vi. Hon glodde på oss och sedan sa hon; Men ni ser väl vingarna?? Sedan tog hon sin glasspinne som hon höll på att äta och skuttade iväg...Vi satt kvar och funderade en bra stund och ff vet vi inte riktigt vad vi ska tro....

Har tänkt på er mycket idag också, läste just att du Therese har blivit av med din ångest och jag kan förstå det, även jag som bara läst här inne känner mig "lättare" nu, ni har ju visserligen det tomma hemma hos er och ett långt liv utan Tille och det kommer förmodligen bli många tunga dagar med mycket tårar, men visst är det en frid att veta att Tille inte lider mer. Hoppas det går så bra som möjligt imorgon.

Kramar Anna

• anneliema

Tack Therese för att vi fick följa Tilles kamp och att du orkat öppna dig för alla oss. Tille kommer alltid att finnas med oss. Jag har faktiskt blivit en bättre mamma till mina barn. Tack Therese och hela din familj. Varma kramar från oss

• IrmelinFraNorge

Hej igjen. Jeg glemte å si en ting. Lyset jeg tenner i dag er for deg Therese. For din fremtid og som takk for at du er just den du er. Kram.

• Lillamanda

Ni finns i mina tankar och jag önskar er allt gott i framtiden.
    Stora kramar till hela familjen och era nära och kära.

• meh

Pyssilullan - tror att Therese måste uppdatera betan, så kommer hela dagboken från gamla FL att flyttas över till hennes blogg. Har i varje fall uppfattat det så.

~meh~
Svar på tråden Tilles tråd