• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Karkki67

God natt kära Tilles fina föräldrar. Er underbara prins Tille sover säkert lugnt och skönt med dom andra vackra ängla bebisarna.... Dom har säkert busat och skrattat hela dagen! Styrke kramar!!!

• LinaP

Åh, älskade Tille. Jag har inte haft tillgång till internet under påskhelgen men igår möttes jag av Aftonbladets framsida när jag var i affären. Och tårarna gick inte att hejda. Mitt bland alla påskglada människor stod jag och grät. Av sorg, för att ditt liv blev så kort, men mest av lättnad för att ditt lidande är över.

Jag undrar om du, där du sitter på din stjärna, kan förstå vad du har betytt för oss här nere... Så många människoliv du har berört, så mycket kärlek du har fyllt oss med. Vi är dig evigt tacksamma. Och du lever för alltid kvar, inte bara i din familjs hjärtan utan även hos oss andra som fått följa dig på färden.

Vila i frid nu Tilleman. Nu är smärtan över. Ha det så roligt med alla andra änglabarn!

Många kramar till hela familjen
    /Lina och Tilda

• Nienna Calaelen

Vi har varit borta hela helgen, så jag fick inte veta att Tille somnat in förrän idag. Känner stor sorg, men samtidigt lättnad att han slipper lida och att han somnade in så lätt och fint. Underbart att han fick ha så många samlade omkring sig i det ögonblicket.

Jag har också tänt en stjärna för Tille-lille:
    "Tänder en stjärna för Tille som vi för alltid kommer att minnas som en liten stjärna som lyste upp våra liv."

Många varma kramar till Therese, Nicklas, Liam & Dea

-Mamma till världens finaste Ella och världens goaste Neo-
  • Tallulah

Jag vill också instämma med många andra här att jag fortfarande tänker på er, kram.

• ma1rre

Vill bara saga gonatt till Therese och din familj. Sjalvklar finns jag har for dej, nu och for alltid. Jag behover dej lika mycket som du behover mej. Tankte da Tille somnat in att nu far jag inte veta mer men du fortsatter att dela med dej och det ar jag tacksam for. Ha det sa gott det nu gar. Gonatt.
    Kramar Marianne

• Fru Stjärna

Jag har följt dina trådar nu i flera månader. Jag har skrivit något inlägg här och där, bara för att visa att jag tänker på dig.

Igår ropade min man från vardagsrummet. Han satt och läste aftonbladet på Internet. Jag dök ner i soffan bredvid honom och han visade den stora rubriken om Tilles död. Tårarna bara sprutade. Jag kände att ångesten jag burit på släppte. Jag hade inte förstått att jag bar er sorg och Tilles öde med mig hela tiden. Direkt gick jag in här och läste din dagbok för att få läsa med dina ord vad som hänt. Jag kände att Tille valt rätt dag för sin färd, hela familjen var ju där. Jag antar att det är lättast att släppa taget när man är omgiven av kärlek.

Mitt nästa agerande var att kasta mig upp till övervåningen där min son Rasmus satt och lekte i ett litet tält med sin mormor. Jag kröp in i tältet och gav honom en stor kram och tackade mitt öde för att det varit så snällt mot mig. Sedan klappade jag magen och hoppades att nästa lilla knytte också skall skonas från lidande. Rasmus pekade på mina tårfyllda ögon och konstaterade att jag måste ha gjort illa mig, eftersom jag var så ledsen. Jag berättade att jag hade ont i själen och hjärtat, för en liten kille som hette Tille hade tagit med sig en bit upp i himlen.

Tack för att du delat ditt och din familjs liv med oss. Jag hoppas att vi har kunnat minska er sorg något och ökat er glädje något.

Kram Lisa

• Therese6699

Godkväll på er alla.
    Jag ska försöka uppdatera dagboken så att det går att läsa i nya versionen också.

Björnes: www.st.nu är länken till Sundsvalls tidning.

Adde1: Jorå, det har gått alldeles utmärkt faktiskt. Jag har ju så många männsikor här på nätet som jag kan samtala med : ) Känner mig fortfarande rätt bekväm i situationen. Sitter precis och kollar på Nicklas dator. Han har lagt in bilden på Tille där han skrattar. Och jag kan faktiskt le åt den bilden utna att känna en stor sorg, saknad känner jag men den är inte ledsam.

Mamma till GoaMoa: Jag tror inte att det är så många människor om känner igen oss faktiskt, det var ju Tille som etsade sig fast i deras minnen. Jag är rätt "ökänd" ändå här i Sundsvall, så jag känner rätt många ändå. Men vi får väl se när vi är ute lite mera om det är någon som säger något.

• zitis81

Hej hej hoppas att livet knallar på någorlunda för er trots att Tille inte längre är med. Jag tänker på er sååå ofta och sänder då lite styrkekramar till hela er familj.

Många Kramar ( ) God natt Önskar Rosita Med Familj

• shines

Vill bara säga att vi tänker på er! Många kramar Camilla oFelicia

Svar på tråden Tilles tråd