• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • jeja66

Idag kom min son Simon hem från sin pappa och det första han frågade var hur det var med Tille. När jag berättade att han hade somnat in så blev han både ledsen och glad. Han blev ledsen för han ville att Tille skulle få vara kvar sa han. Sen sa han att samtidigt är det skönt att veta att Tille inte har ont längre.

Där ser man hur lille Tilleman har berört människor i olika åldrar. Både gamla och unga.

Här kommer kvällens ljus för Tille som jag lovat Simon att fortsätta tända.
    Har även som många andra tänt en stjärna för Tille.

.....^?...
    ..../........
    ...(....)?...
    ...,~?~,?...
    ...|.....|?...
    ...|.....|?...
    ...|.....|......
    ...|___|.....
    ..(____)..
    .(_____)..

• GbgMike

God natt på er hoppas att ni haft en fin dag.
    Tilleman, vi saknar dig, fast vi vet att du har det bra där uppe och du finns alltid med oss.
    En stor godnatt kram från Mika, Jenny och lille Isac

• MalinoNiklas

Lilla fantastiska favorit Tille! Har varit borta i påsk och i lördags kom jag ej åt någon dator men jag kände att jag bara var tvungen att läsa vad din mamma skrivit, lånade till slut min sambo Niklas mobil och fick nästan en chock över det jag läste, att du lämnat oss, fast jag visste att det skulle komma...

Det känns så tungt så tungt men samtidigt är det en lättnad, nu slipper du ha ont, nu har du det så bra så bra. Vilken otrolig kämpe du är!

Therese, kan inte förstå det ni går igenom nu och har gått igenom, kan bara ana om jag ser till alla känslor som Tille satt igång hos mig. Jag skriver så ofta vad otroligt starka ni är men förstår samtidigt att ni inte har nått val, ni måste gå igenom detta, men i er sorg ger ni sånt hopp till mig och alla andra.
    Att läsa din dagbok, både nu och tidigare, trots att jag gråter varje gång och lider med er så är ändå de starkaste känslorna hopp, kärlek och glädje. Hopp för att ni ser framåt, kärlek - ja det är det tydligaste, er enorma kärlek till Tille och Liam och Dea, glädje för att ni verkar vara såna "braiga" personer som tar vara på det som är positivt varje dag.

Ni är verkligen värda att få andas ut lite nu...Läste att du varit Max och kunnat slappna av, skönt och va bra med Aftonbladet!

Hoppas att ni får sova bra i natt. Tänker på er, önskar jag kunde göra något mera...

Tille, du har en självklar plats i mitt hjärta, de blå ögonen sitter på näthinnan, du är så fin, ha det så bra nu på din alldeles egna stjärna!

Många, många kramar från Malin (och Niklas och Hugo)

• marialemon

Tänker på er. Hoppas att ni mår så bra och har det så bra som ni kan.
    I hjärta och själ känns det som en lättnad nu - på ett konstigt vis. Efter första kontakten med Tille var det som om det mesta försvann. Det gick inte att känna riktigt engagemang eller glädje för saker. Känslan kunde bara inte infinna sig utan tankarna på er situation och Tillemans öde tog överhand. Varje gång jag läste om Tille och hur han mådde vred det sig i magen av sorg för honom och för er. Men sedan Tille fått somna in så lugnt och stilla med alla sina käraste runt sig har denna känsla börjat försvinna. En vetskap om att han nu mår bra och kommit till ro. Att han blivit en liten ängel med guldvingar. Fortfarande så förundras jag över hur en helt okänd liten person kan beröra så många så oerhört starkt, och att trots att man inte känner dig Therese eller din familj känns det precis tvärtom. Ni har lärt och gett massor! Jag har verkligen stannat upp och tänkt till, försöker ta det lugnare och värdesätta dagen som den kommer!
    Tack för att ni delat med er av ert liv så som ni gjort!
    Sköt om er!
    Kram

• Vips

Godnatt Therese och övriga familjen!!

Du vet var jag finns om du behöver mig!
    Eller om du vill lira lite nån gång så säg bara till.

Ni finns in mina tankar!
    Godnatt lille Tille och sov gott i natt där du nu är!

Många kramar från Annika

• Happy me
    Dagen har gått och det är dags att sova. Kommer in som alltid för att säga god natt. God natt till hela familjen och sov gott.

God natt lille Tille på Tille-stjärnan, du har det nog bra där uppe du! Där kan du spana vidare ner på oss! Kram och snusning lilla vän.
  • veraloppan

Har tänt en stjärna för lilla Tille! Sköt om er familjen!

• Mamsi

Tände också en stjärna för Tille.

Nattis

• AnRe72

Vad fint att Aftonbladet bidrog med 50 000 till Tilles fond. Skal själv lämna ett bidrag när jag kommer till Sverige.

Har också tänt en stjärna för Tille Prinsen på www.niomånader.se som så många andra.

Härligt att det är så många som skriver! Det må vara skönt att veta att det är så många som tänker på er!

Nu ska jag hoppa i säng. God natt och många kramar till er alla!

Svar på tråden Tilles tråd