• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Nötkaka
    Godnatt Therese med familjen!
    Hoppas att du får en bra natt.
    Tänker på er!!!!!!!!!!!!!!!!
    Kramar
    Och godnatt lille, söte Tille, var du än befinner dig!
    *tårarna rinner*
    Tänker på dig jämt och ständigt.
    Kramar

• niederkk

Tänker på er,
    Kristina med Marie och Lars

• illern i mitt liv

Har Therese antecknat något mer i sin GB ?
    Läser vissa inlägg om någon katt.
    Märkte den att Tille inte fanns där längre ?

• wiloli

Hej Terese och Nicklas!
    Vi har nu kommit hem från stugan där vi har varit över påsken.
    Vi har tänkt på er väldigt mycket.
    Vi visste inget om Tilles bortgång på söndagmorgonen, men jag sa till Stefan att såg en fjäril ute i solen så jag tror att Tille har farit vidare. Någon timme senare så kollade jag text-tv på 5:an och där stod det att Tille har somnat in.
    Det kom trots allt som en chock, men jag tror att jag inte var beredd på att få reda på det på det viset.
    Jag vart ledsen men samtidigt lättad, för jag vet att ni har länge varit redo.
    Ni kommer väl att ha en hel del att stå i nu, men jag skulle hemskt gärna vilja att ni kom
    ut till oss en sväng.

Jättemånga kramar från oss!!

/Linda och Stefan

• CarinaS

Sov så gott familjen! Vi är många som kramar om er!

• arema

Jag vill att ni ska veta att Tille sitter bland änglarna och är lika stolt över er som ni är över honom.
    Han valde att gå när så många som möjligt fick vara hos honom och hos er.
    Han glömmer er inte och väntar på er bland molnen.

Vi tänker på er dagligen.

Kram från Annelie,Patrik,Vanessa och Charlie.

• uge

Ville bara önska er godnatt!
    Tille har fullt upp med att jaga fjärilar på den dagg våta ängen just nu, hans blåa ögon lyser av glädje & smärtfri frihet!
    Men han har ett vakande öga på er.
    bamse kram Ulrika Gundahl Eriksson

• carrobarro

Du kommer alltid att finnas kvar i mitt hjärta Tilleman...jag har själv en Willeman som påminner om dig...lika stora blåa fina ögon.....Hoppas du får det bra med alla andra små änglar, vilket jag är helt övertygad om, för uppe i änglahimlen kan man bara ha kul...
    Sänder massor med kramar till dina underbara föräldrar

Kramar Caroline & Willeman

• LillemanTösa

Hej..Goa Familjen..mitt i natta..

Här har det varit fullt upp heela dagen...ojoj..men det har bara varit trevligt.

Hur har ni haft det idag då? Bra Bra Bra hoppas jag..

Vilka snyggingar det var i AB idag då..så Mycket Kärlek..Tilles Kärlek..

Hoppas allt går bra inför morrondagen, begravningsceremonin, och minnesdagen.. att det blir precis som Ni vill ha det..jag tror det kommer att bli så fint, för det handlar ju om Tille, om Er..och Er Kärlek..det Vackraste..

Jaa, idag har jag varit överallt, och ingenstans..först var vi ute och gick i det fina vädret,bonden P-O hade fått 7 st lamm hittills, och när vi var där så vankade det omkring en tacka som det började bli dax för..P-O sa att nu kommer jag att va vaken i några nätter framöver..sen så gosade vi med kaninungarna..ojoj, vilkna ulltottar..Melle var helnöjd..och mamma med.

Sen var det dags för middag..och sen så åkte jag hem till kooonstaapeln , ni vet, vi satt och fikade och funderade på vad vi skulle hitta på en så vacker dag som denna..så vi åkte en snabbis till köpcentrat..jag gjode en "Therese"..snabbt som ögat plockade jag åt mig ett par jeans och en virkad tröja..och vips! så var köpet klarrrt..det gick ju bra det där, att jag inte shoppat så tidigare, och det vart inte lika dyrt heller för den delen, hann inte gå och titta på nåt mer att köpa..hehe..

Sen så bestämde vi oss för att åka till Nors Kyrkogård, där ligger både Mia`s och min pappa begravda..så vi gick till våra pappor och stod där och pratade och funderande en stund..mmm..
    och så började vi prata om Livet och Döden..att det enda man Vet med 100% säkerhet, är just det att man kommer att Dö, vare sig man vill eller ej..men jag sa det..Ja, inte vet jag, men jag tror inte att jag skulle hjula om det en dag kom nån och sa att Nu..Nu gott folk har vi uppfunnit ett piller som gör att Ni kan Leva i 2000 år..minst..jösses..nej, Take me away..men vi var överens om, båda två att i minneslunden vill vi ligga..det känns så fritt där..man är överallt..Så vi gick till minneslunden.. dom hade ställt en jättefin Ljushållare i gjutjärn där, så fin, åtttkantig..med plats för hur många ljus som helst..inramat i glaas, så att varken vind, regn eller snö kan komma åt och släcka Ljuset..och då gör jag en sak, helt utan att tänka på Vad..jag öppnar dörren till Ljushållaren och kollar om det går att snurra på den så att man kan nå att sätta Ljuset vart man vill..och då säger Mia;..Jaa, den funkar, va bra..hahaha..åh, vad vi skratta..den funkar..för oss, när vi kommer att få träffa Tille igen..för det var ju Tille vi hade i våra tankar där vi gick på den vackra & fridfulla Kyrkogården..så tyst..och leendes..med Tankar kring Livet & Döden..

Jaa, det var "lite" om min dag det.

När jag kom hem vid 21:30 så sussa Melle så gott och Janne kika på Tv:n..så mysigt..

Nu hoppas jag på att Ni får en så bra dag som Ni bara kan få imorron, goa Ni.. mamma Therese & pappa Nicklas..Ni har varann, och det är inte illa alls det..som Ni Älskar..det kanske blir tufft, men Ni tar Er Igenom..Ni tar Er Igenom..Ni är ju Tilles mamma & pappa..de som Älskar, Kämpar, Gråter, Skrattar och Tror..på Livet, på Kärleken...på Framtiden..det är Bra det..

SÅ nu bäddar jag ner Er alla så Varsmat, Mjukt, Tryggt och lite Leendes..
    Ett steg..dag för dag..

Sov så Gott..Familjen Kärlek..

Jag sjunger God natt God natt, jag sjunger God natt...God natt..

Tille..i mitt Hjärta..Go natt stjärnan..

• LisaElvira

Lilla söta Tille...
    Så ont det gör i hjärtat, jag gråter så många tårar för att du var tvungen att lämna oss, din familj, din mamma, din pappa, syster och bror. Det enda som lindrar sorgen är att veta att du inte har ont längre.
    Sov gott lilla gubben, i minnet lever du kvar för alltid!

Svar på tråden Tilles tråd