• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • USAmamma

Godnatt lille Tille däruppe bland stjärnorna! Tänker på dig och fortsätter att vara tacksam att du gjorde en kort men meningfull visit på vår jord. Sörjer att du inte är här längre men det är bara egoistiskt att tycka det vore bättre om du fanns kvar...för du har det bättre där du är nu. Kram.

• ThomasW

Nu har även jag tänt en stjärna för dig Tille. Hoppas du tycker om namnet, "Tilles blåa ögon" De var det första jag kom att tänka på.
    Tänker fortfarande mycket på dig och varför livet är som det är. Sedan såg jag Aftonbladets repotage och tänkte att ja vi ska nog se ljust på framtiden. Inte minst med all vackra inlägg här. De sprider verkligen hopp. Och du lilleman startade allt.
    Verkar som Ewald saknar dig. De är listiga de små katterna. Jag har haft hund i nästan hela mitt liv och de känner av känslor väldigt bra de också.

Till familjen. Det var skönt att läsa repotaget i Aftonbladet. Hur ni trots allt ser framåt. Rå om varandra och ta en dag i sänder. Tille finns där även om han får nya syskon.

Hmm, hur gick det för Nickals och spela fotboll då? Sportfåne som jag är måste jag fråga.

Sent som vanligt blev det. Hoppas att ni får sova gott.

/Thomas med familj.

• Hemgårn

Tille, jag ser något. Något där borta.

Det är mitt på dagen, lunchen är avklarad men vi har inte plockat undan disken. Det känns som att vi kan lämna den en stund. Just nu har vi resten av dagen kvar och jag känner att gossen vill något. Jag spanar ut över ängen. Där, i en av de många småbjörkar som växer på ängen, sitter en fågel. Den sjunger så vackert att vi blir stående en lång stund och bara lyssnar. Plötsligt hoppar den av grenen och flyger bort.
    - Ska vi ta en promenad? frågar jag och ger gossen ett stort rött äpple.
    Han kikar på mig medan han tar en tugga av äpplet. Sen tar han min hand och drar ut mig på grusvägen.
    Vi går och pratar om lite av varje, om fisketuren och draken som flög iväg. Det är varmt. På grusvägen framför oss ligger det är liten kopparödla och solar sig.
    - vad är det där? frågar han nyfiket.
    - Det är en liten ödla, svarar jag. Den kallas kopparorm.
    Gossen nickar tyst. När vi närmar oss den lilla krabaten kryper den in i gräset vid sidan av vägen och försvinner. Vi ser på varandra och ler.
    - Den skulle nog hem och äta, säger pojken bestämt.
    Efter en stunds promenerande kommer vi fram till ett inhägnat område. Innanför staketet finns det gungor och rutschbanor. En klätterställning och en gungbräda finns också. Gossen ropar till av förtjusning.
    - Vad är det där? frågar han upphetsat.
    Jag spanar in lekplatsen och öppnar sedan grinden.
    - Det här, lille vän, är en lekplats.
    Gossen tittar oförstående på mig med sina stora blå ögon.
    - Vad är det för något?
    Jag berättar för honom allt jag vet om lekplatser och hans ögon blir större för varje ord jag säger. Tillslut hoppar han runt mig av glädje.
    - Kan vi gå in och leka där? Kan vi det Magnus, va?!
    Jag tar hans hand och tillsammans går vi in i lekens och fantasins förtrollade värld, där en gungbräda blir ett rymdskepp och en klätterställning blir det ointagliga fortet. Vi gungar och klättrar. Gossen åker i rutschkanan flera gånger. Det är en bra dag. Solen har hunnit gå ner innan vi märker det.
    - Ska vi gå hem och äta kvällsmat, frågar jag gossen.
    Han ser sig omkring och lägger en hand på magen. Den kurrar till och gossen ler.
    - Ja, Magnus, kom så går vi hem och äter lite kvällsmat.

En lekplats är en förtrollad plats för en liten pojke. Jag önskar att det finns en sådan hos dig Tille. En riktigt fin en!

Snusningar, Din JordKompis Magnus
    lfl.mine.nu/tille

• Wadia

Så kom den där dagen när Tille-lille fällde ut sina skira små änglavingar och svävade upp, upp, upp mot nya äventyr. Jag vill gärna tänka mig att han nu är en liten skyddsängel för både sjuka och friska små barn som är kvar här nere på jorden.

Varma innerliga kramar till hela familjen.

• pimpim99

Familjen...
    Dagar kommer att komma och dagar kommer att gå...inget kommer någonsinn att bli detsamma mer...den underbara stjärna som Ni skapat och som nu himlen tagit tillbaka...finns inte hos oss här på jorden längre...han finns istället runt omkring oss...överallt...i morgonens första disiga ljusstrimma...i ängarnas susningar...han viskar i vinden och smeker Era kinder...han finns i varje andetag lille Tille...i tanke i minne i hjärat och själ...han finns hos Er och hos Mig och hos alla som fick den stora glädjen att lära känna honom...han kommer att stanna i hjärtan länge länge...och vi kommer att vårad hans minne och budskap...ett budskap om kärlek och omtanke...som gjort oss vuxna lite mera ödmjuka inför livet och varandra...tänk vilken underbar gåva han gett oss Er Prins...den bästa av alla tankar....Omtanken! Bär Era huvuden högt...var så Stolta som ni bara kan...även när sorgen slår som starkast mot Er...för det Er lille Tille gjort...är få förunnat att få uträtta...och som hjälp på sin väg har han haft sin älskade starka och trygga familj...som lyft honom all denna svåra tid...Tille blev den han var med hjälp av Er och den enorma Kärlek som han omgetts av...

Tille och familjen Ni kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta!
    Varma KRAMAR // Johanna
  • KatastrofKatt

hemgårn.. sluta aldrig skriva!

en nattsnusning, fjäril.. bara för dig.

• bripoint

Vi som så många andra har följt er här och i tidningar de senaste månaderna.
    Tänker mycket på er nu och tittar också upp mot stjärnhimmel och ropar
    Ha det bra Tille du vackra lilla ängel. En hälsning från familjen Davidsson.

• MiZaZi

Ville bara titta in och önska er en god natt och hoppas att ni får sova gott inatt.Tille vakar över er alla med sina blåa fina vackra ögon.Tittar in till er imorgon igen.Skickar iväg extra mycket styrka,ljus & kärlek till er också./God natt kramar till er från Mia i Halmstad.
    ***Sov gott Tille killen,du finns i mina tankar och i mitt hjärta***

• Eddiesmamma

Vila gott lille Tille! Du finns i våra hjärtan! Vet att du har det bra bland himlens alla änglar!

• TweetyUllis

Sitter här och gråter... Sänder tusentalsmiljarders kramar till er men också till lille Tille i himlen.

Svar på tråden Tilles tråd