Scrapbooking2!
Tror att den andra tråden blir stängd för svar idag, så jag startar en ny här!
Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m461913.html
Scrappa vidare!
Tror att den andra tråden blir stängd för svar idag, så jag startar en ny här!
Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m461913.html
Scrappa vidare!
Cia75: Näe, min dotter har dessvärre ina sådana. Bra idé annars
Bambigirl: Kanske får jag testa ditt knep med passaren. Förresten, då du framkallar era kort svart/vita. Kan man göra det via nätet. Hur kan man alltså göra de svart/vita??? Vill oxå......
Vad roligt med ert scraprum Bambigirl! Visa kort sen! Fast... då kommer jag att tråna efter ett riktigt rum jag med
Idag är det städning, tvätt och packa som gäller inför Kina resan. Man jag hoppas att ni är pigga o skrivsugna så jag får en massa ideer att bolla under resan!
Sambima
Min man gjorde korten svartvita med programmet photoshop. Finns i menyn längst upp att välja korten i gråskala, sedan sparar man om dem och skickar in på framkallning.
Sambima: Nu är det ju egentligen ett gästrum/datarum/scrappingrum. Men ändå! Jag kan stänga dörren, poppa musik och scrappa i timmar!!!!
Den 24 stängs denna tråd av för svar. Vi måste komma ihåg att starta en scrapbooking tråd 3!
Upptäckte idag att vellumet är kortare än sidan! Jag scrappar på 12x12 tums papper och har köpt vellum i A4-storlek. Jag tänkte klippa en remsa med vellum som skulle gå horisontellt över sidan och då upptäcker jag att vellumet är 1 cm kortare än cardstocken! Några tips på vad jag ska göra? Skarva och hoppas att det inte syns, lägga något vertikalt över skarven eller har någon ett annat tips??
Bambigirl - så kommer vårt framtida scraprum/datarum också vara... Å gästrum
Men gäster har man inte jämt heller
Vårt problem är när jag ska banka öljetter - Det är det värsta Andreas vet med scrappandet. Han blir tokig av ljudet
kanske, kanske vill han ha datorn i ett annat rum då?! *hoppas
TACK bambigirl. Ska genast testa själv och se om det funkar!!
Tickelitack
Tjejer!!
Jag ska börja scrappa en pappa/dotter-sida. Letar dekorationer som ska passa till denna. Har ni några tips???
Hi, hi... Jag älskar ju MMs metall dekorationer - särskilt till sidor som ska ha lite manligt touch på... men tja... det är ju svårt att ge råd utan att ha sett korten och hur du tänkt mer. Är det en enkel LO eller ett uppslag?
Sambima:
Det är en enkel LO. Vet inte riktigt vilka kort jag ska använda men har plockat ut ett antal där det är dem två bara på bilden. Både kort från BB plus lite nyare kort. Har ett metallhjärta som jag ev tänkt att använda, men sedan har jag inte köpt nåt mer....
Skulle vilja göra sidan såååå fin och lite speciell