Scrapbooking2!
Tror att den andra tråden blir stängd för svar idag, så jag startar en ny här!
Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m461913.html
Scrappa vidare!
Tror att den andra tråden blir stängd för svar idag, så jag startar en ny här!
Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m461913.html
Scrappa vidare!
WOW Hannie!!!
Vill se mer av dina fina LO:s...
Hannie: Jättefina LOs! Bokstäverna i Lon om bastun: Är de utskurna eller köpta eller?
hmmm. tänkte fråga er som vet:
var hittar man albumblad 12x12, färdiga med hål å allt?
tycker det är lättast att scrappa direkt på sådana (lat?)...
psilotripitaka :
Jag har köpt hålade albumblad på coop som heter aps-format. De är lite högre och lite smalare än 12*12, men jag skär bort kanske 3 cm från ett 12*12 och fäster på albumbladet. De finns i vitt och svart och kostar 35 kr för 10 blad. Finns även album till (i samma format) i rött och blått (och kanske svart) för 69 kr. Jag är väldigt nöjd...
Men "Bambigirl", de är väl inte syrafria, eller???
Tackar, vad snälla ni är! :) Känns roligt att fortsätta med Linneas album nu.
Joanna Chmiel :
Jo, de flesta grejer man köper som är speciellt till fotoalbum är syrafria, även om man handlar dem på coop
Så alla albumblad för fotoalbum där är syrafria. Det står syrafritt på förpackningarna.
Bambigirl:
Bokstäverna har jag skrivit själv med blyerts på grönt papper och sedan klippt ut de med en vanlig sax. Chalkade även kanterna med grönt så att de inte är så "platta".
Chalk rekommenderas, det är jättebra att dekorera med.
Hannie;
Uj, uj... nej jag har inte målat akvareller sen i gymnasiet, men pojkvännen har varit intresserad av att gå en kurs så jag hängde med. Gillar mest oljekritor, kol o penna
.
Men jag ska faktiskt börja använda akvarell till scrapbookingen nu, närjag fått övat lite. Jag är så dålig på det!
Bambigirl - kanonbra!!! Har inte kommit igång med scrappandet än. Har idéerna i huvudet, samlar material än så länge, det kostar ju lite.