• Svar på tråden Scrapbooking2!
  • Poena

Angående den dyra vellumtejpen på scrappamera.se så beställde jag exakt samma från USA nu där den kostade lite under 50 kr (mot 85kr här). Jäklar vilken skillnad det är på priserna i USA mot här Synd bara att man riskerar tull!

• lata kocken Johanna

punchiesar

jag vet inte om ni använder såna men här är en sida som säljer massor...

frakten går på 3,5dollar internationellt

www.punchiepaks.com/

• cattis

Här kommer en fråga till! Om man vill skriva på vellum (det heter väl så?). Kan man då skriva ut på skrivaren eller blir texten lätt "smetig"?

• Hannie

Hej Cattis! :)

Var och läste i gamla scrapping-tråden som är avstängd tidigare idag och såg dessa inlägg angående att skriva ut på vellum:

Garfield skrev:
    Det går att skriva ut på vellum. Skrivaren klarar det. På de flesta skrivare kan man ändra inställningen på pappret....

Sambima skrev:
    På vissa vellum kan bäcket smeta men om du låter det vara och torka några minuter så funkar det!

Ett tips: Precis när vellumet kommit ut på skrivaren: häll på embossingspulver på texten och skaka av, sen embossa - det blir jätte tuft att ha embossad text!

• Tjej 1975

Jag skrev ut på vellum igår. Funkade kanonbra! Blev inte ett dugg smetigt utan SUUUPERFINT!

I helgen ska jag försöka få tid till att göra några nya sidor i mitt album om graviditeten (som närmar sig sitt slut med stormsteg! Bf 31/10 - LÄNGTAR).

• cia75

Nu har jag gjort ännu en sida i sonens scrapbook om förra förskolan
    Kom gärna med ris eller ros och påpeka gärna om det är något ni tycker inte är så bra

• garfield

Hejsan!
    Nu är jag tillbaks från Irland med 7 rullar kort tagna Bara att scrappa!!!
    Tyvärr så gick vår digitalkamera sönder dagen innan vi skulle åka

Vad fliitiga ni varit i tråden

• bambigirl

Johanna: Vad blir det för färger man får och får man ett par av varje figur. Berätta allt du vet, jag är intresserad, har inte råd att köpa egna sån håltagare, men detta blir ju inte speciellt dyrt...

• psilotripitaka

NU har jag äntligen beställt nya färgpatroner till min skrivare så att jag kan fortsätta där jag sist slutade...
    Beställde även transfer-papper då jag gillar att arbeta med textil... blir rätt coolt att skriva ut foton och sedan överföra dem på tyg, faktiskt. :)

Annars så kan jag tipsa om att www.inkclub.com har kampanjpris på glättat fotopapper; 20 ark för 1:-!!!!
    Och såna går ju alltid åt när man skriver ut digitala bilder... ;)

Svar på tråden Scrapbooking2!