Scrapbooking2!
Tror att den andra tråden blir stängd för svar idag, så jag startar en ny här!
Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m461913.html
Scrappa vidare!
Tror att den andra tråden blir stängd för svar idag, så jag startar en ny här!
Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m461913.html
Scrappa vidare!
SAmbima:
Exakt vad är swappar?
Johanna: Jag har tänkt att scrappa med korten direkt som de är. Tycker redan nu att mina Lo's blir så mkt bättre än den allra första jag gjorde, så att jag tror att jag kommer känna mig nöjd med mina barndomsLo's när de är gjorda också...
ok det är ju sant att man blir bättre
men sen är det ju så att en del av bilderna är så underbart jättebra att man vill ha med dom på mer än en LO...
och har man då använt dom redan så blir det ju problem
Hannie
Jag är medlem i yahoogrupperna och där håller ngn i en swap - där man kanske är 6 st i en swapgrupp där temat är att göra tags. Då ska man tillverka 6st tags, en för varje deltagare som man skickar in till swapvärdinnan som sedan skickar ut till alla. Man byter o tillverkar til varandra dvs.
Hannie,
lite luddigt skrivit ovan kanske.
Fråga mer om du undrar.
Sambima: Då är min följdfråga - vad är tags?? =)
Visst är en tag någon slags etikett?
Sambima vet nog mer om det. :)
Sambima:
Jag förstår precis vad du menar. Låter inspirerande att ge och få fina saker av varandra.
Jag skulle få världens ångest för att mina grejer kanske inte var fina nog, men då är jag tramsig också. ;)
www.alladessadagar.nu/scrapbooking/index.htm
Om ni bläddrar längre ner i hennes meny så har hon massor med tags att beskåda. Men kan ha enbart dekorerade tags eller blandat där man kan skriva på ena o den andra dekorerad.
Just nu är jag med i en höstswap där jag ska göra fotomatta och dekorrutor till ena gruppen och till den andra gruppen ska jag bidra med tags och dekorrutor.
Själv håller jag i en bazzill/chatterbox swap där man enbart använder material från dessa två märken. Då bidrar man med antingen tags, photomatta eller dekorrutor.
I en annan yahoogrupp håller jag i en garnswap där man själv köper ett nystan special garn och klipper till 2 meters bitar till X-antal personer. De i sin tur gör likadant och så får man massor med olika sorters garnenr men köper bara en sorts själv.
Gokväll i stugorna!
Är här och letar efter länkar till bra ställen där man kan hämta hem fonter.
Vet att det diskuterats i denna tråd, men hittar inte igen den sidan.
Man blir rätt så flimrig i ögonen efter att ha bläddrat i sidorna och scrollat efter en viss text i typ 10 minuter.
Kan någon vänlig scrapparsjäl tipsa mig om någon sida.
Gärna med rätt så klassiska fonter, inga superflashiga...
// Hannis