• Svar på tråden Scrapbooking2!
  • Hannie

Aah, lätt som en plätt. Hmm... får testa på en skräpbit först ändå. Kan vara värt att offra en liten öljett för att få in det rätta knixet med hammaren.

• Hannie

Jag har nån pennformad järnmojäng. Toppen ser ut son en blomma. Hoppas den går bra att använda. Hehe. snacka om rookie på det hära.

• bambigirl

Hannie: Det är en sån jag vill köpa. Den skär väl öljetterna så att järnet liksom spretar åt alla håll. Den jag har är toppen som en lite kula på. Den töjer ut baksidan på öljetten så att den fastnar, men funkar bara på små öljetter. De lite större jag har rår den inte på. Funkar din på såna lite större?

• lata kocken Johanna

jag har en multitjosan pinne som är konformad och en från panduro...

tycker att det blir snyggare med den från panduro än den koniska

• Hannie

Min öljettsetter passar tyvärr inte alla storlekar.
    Om jag minns rätt så tar den 3/16" och 1/8".
    Vet inte säkert om dessa är de vanligaste måtten på öljetter, men jag antar det eftersom de sålde endast den produkten.
    Settern är slutsåld nu så jag kan inte kolla upp det på scrapbooklifestories hemsida heller.

Har inte provat sätta fast öljetter än så jag vet inte om den är bra.

• cia75

Okej... mitt absolut första försök till scrapbooking finns nu i mitt bildgalleri. Det här är ju helkul!!!
    Med lite träning så kanske man blir duktig till slut också

• lata kocken Johanna

fin!!!!
    jättebra första försök

• Hannie

Snyggt Cia! :) Har du skrivit den övre texten själv?

• cia75

Nej, jag har skrivit ut från datorn.
    Tack för komplimangerna!!! Jag har börjat på nästa sida men den tar lite tid

Svar på tråden Scrapbooking2!