• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • idiblon

Anonym (Mini): Lägg du av istället. Vad var det där för nåt?

• Anonym (Mini)

Idiblon: Jo då ska jag berätta för dig vad jag menar!

Jag kan väl känna litegrann att folk hela tiden lägger över ansvaret på någon annan hela tiden och i detta fallet på mödravården. Det är väl varje människas ansvar att sluta röka när man blir gravid. Tycker inte ens att det är värt att diskutera! Visst skadar det inte med lite upplysning, men vad jag menar är att vi i Sverige väl är nog så upplysta om hur farligt det är för barnet om mamman röka. RÖKNING ÄR LIVSFARLIGT, för barn och vuxna.

Däremot tycker jag absolut att man ska lägga tyngden på att stödja dom som vill sluta!

• idiblon

Anonym (Mini): Oavsett vad du tycker så kan du faktiskt lägga fram det på ett snyggt och respektfullt vis, för ditt inlägg var faktiskt inte det minsta konstruktivt. Vem som däremot visar på konstruktivitet är Anonym (rökare) som tar sig tid och tanke att lägga fram och diskutera givande förslag, för att kanske komma fram till hur man skulle ge rökande gravida bättre stöd och bättre hjälp att sluta röka. Var människas ansvar att sluta röka? Javisst, precis som det är omgivningens ansvar att ta hand om och hjälpa de sina på rätt väg när de halkat lite snett.

• Anonym (Mini)

Idiblon: .. snyggt och respektfullt vis? Nej jag kan tyvärr inte säga att jag respekterar folk som röker, dricker, knarkar med barn i magen! Punkt.

• Anonym (rökare)

idiblon: TACK!!
    anonym mini: du använder så rätt nicknamn till dej själv så jag måste le, mini, för det är så jag uppfattar dej just nu. Har du rökt någon graviditet själv så du vet vad jag pratar om gällande mv information ang rökning och graviditet?????Det har jag och jag vet att dom inte informerar ett smack annat än frågar hur mkt man röker. Visst fan vet vi alla att det är livsfarligt men vissa människor kanske behöver bli MER upplysta om det och tomma ord hjälper inte alltid. Ids ej gå bakåt i tråden och söka vem som skrivit om en studie några rökare gjort på lassa med hjälp av ul och rökning, hur fostret faktiskt påverkas. Håll inne med ditt skitsnack helt enkelt för du verkar definitivt inte vara en person som vill hjälpa någon annat än gapa på här.

• Anonym (rökare)

mini: hur skulle du själv kunna hjälpa en rökare att sluta om man får fråga??Nåt bra förslag som du tror funkar bättre än det jag själv skrev??

• idiblon

Anonym (Mini): Men varför dissar du då ett konstruktivt förslag? Är du en bakåtsträvare som njuter av att må bra av att andra är "sämre" än du själv? Antingen så ska man väl försöka vara en del av lösningen, eller så kan man hålla tyst, för ditt sätt är bara otrevligt.

• juicy

men där finns ju fler än en lösning

• idiblon

juicy: Säkerligen, men att dissa ett av sätten på det viset är väl inte speciellt givande?

• juicy

jag tycker desutom OM en gravid rökare vill veta mer om riskerna,,så kolla bara på cigg paketet,där står mkt inkusive nummer till sluta röka linjen!!!!!

lite får man ju anstränga sig själv.
    man vet å ALLA vet att d e farligt,så vill man veta riskerna så får man ju kolla upp d,,svårare än så e d inte.

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----